Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringsdato?

Startet av Prof. Proton, søndag 04. februar 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

Prof. Proton

Hei,

Skrev under kontrakten for et par uker siden og fikk en noe uklar leveringsdato. Selgeren snakket om aug/sep (jeg var visstnok ca. nr. 500 på lista, reservasjon i Mai).

Hva har dere fått av tilbakemelding?

lr-80

September. Reservasjon april, nr 5xx. Ifølge selger var det avtale om å si første levering august, men noen antyder tidligere.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

mariowing

#2
Jeg tror at Jaguar sier august/september fordi de ikke vil love mer enn de er helt sikre på at de kan holde. De skal montere masse hengerfester og levere ut biler i et høyere antall enn de noen sinne har gjort.

Streamen 1. mars er visstnok fra fabrikken i Østerrike, Jaguar kunder i UK er invitert til å være til stede. Så jeg tror de sier «her ser dere de første bilene komme av samlebåndet». Jeg tror (håper) videre at de fortelle at de første kundebilene kommer til prioriterte markeder (Norge) i mai. Så blir det opp til forhandlerne å få på plass logistikk for utlevering av dem. Siden alle som har betalt depositum har fått beskjed om at de må bestille bil før 1. mars for å beholde sin plass på listen så er det nettopp for at Jaguar skal ha tid til å sortere og sette opp utlevering av bilene i mai/juni. Og hvis noe uforutsett skjer så har de ikke lovet noe annet enn juli/august og har sånn sett sitt på det tørre.

Jeg har plass på 20-tallet, ble oppringt 5. januar 14:00 og sendte tilbake signert kontrakt 14:30 og har fått oppgitt levering juli/august. Alle kan jo ikke få bilen på de to månedene heller, det rekker de ikke mitt i ferietid og det hele. Så noen må få før tror jeg.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

#3
Håper Jaguar klarer å ha orden på dette i motsetning til Opel. Har en bil  jeg skal selge først og da vil jeg gjerne vite når bilen blir levert. Hos Opel så jeg bilen tilfeldigvis stå utenfor butikken uten at selger var klar over dette.

Har forøvrig nummer 2X, skal få bilen i juli, muligens juni.

Elling Berg

For noen uker siden fikk jeg høre at Norge hadde 500 i produksjonen juli og 500 august. Det hørtes veldig konkret ut og stemmer bra med det dere har fått opplyst.

Elling

Xander

Sitat fra: mariowing på søndag 04. februar 2018, klokken 18:17
Jeg har plass på 20-tallet, ble oppringt 5. januar 14:00 og sendte tilbake signert kontrakt 14:30 og har fått oppgitt levering juli/august. Alle kan jo ikke få bilen på de to månedene heller, det rekker de ikke mitt i ferietid og det hele. Så noen må få før tror jeg.
Ble oppringt 5 januar 11:28 med plass 19x - signerte kontrakt uka etter og indikert levering i august.

ludwig_holberg

Levering i august - "minimum" 1300 skal leveres i Norge ila 2018.

Ifølge denne artikkelen på broom.no: https://www.tv2.no/broom/9713867/

Neppe så mye mer enn 1300...antall solgte så langt er over 500. det skal sannsynligvis ikke mange bestillinger til før køen går inn i 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 01. mars 2018, klokken 21:24
Levering i august - "minimum" 1300 skal leveres i Norge ila 2018.

Ifølge denne artikkelen på broom.no: https://www.tv2.no/broom/9713867/

Neppe så mye mer enn 1300...antall solgte så langt er over 500. det skal sannsynligvis ikke mange bestillinger til før køen går inn i 2019.
Tja, spørs hvor populær den blir i andre land. Ser vi på Tesla & Nissan så kan Norge fort utgjøre 1/3 av Europaetterspørsel.

Counterpointer

Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 01. mars 2018, klokken 21:24
Levering i august - "minimum" 1300 skal leveres i Norge ila 2018.

Ifølge denne artikkelen på broom.no: https://www.tv2.no/broom/9713867/

Neppe så mye mer enn 1300...antall solgte så langt er over 500. det skal sannsynligvis ikke mange bestillinger til før køen går inn i 2019.
Jeg snakket med direktør Helmersen i Jaguar om antallet. Han bare smilte godt til spekulasjoner om 1000 biler og sa tørt, jeg har satt opp 1480 biler på mitt budsjett og det er fordi jeg regner med vi klarer det (underforstått «jeg tror vi skal klare mer enn dette, men 1500 er bankers)

Kul fyr btw

Xander

Fått beskjed at første sending med biler til Stavanger ser ut til å komme i september :-[

trd-73

På lanseringen så viste de at produksjonen var i gang allerede. Hvorfor tar det da mange måneder før de første bilene blir levert?

Xander

Sitat fra: trd-73 på lørdag 03. mars 2018, klokken 19:48
På lanseringen så viste de at produksjonen var i gang allerede. Hvorfor tar det da mange måneder før de første bilene blir levert?
Lurte på det samme!
Sikkert endel som skal ut til forhandlere som demo biler, men alikavel!

mariowing

Har sagt det før men min teori er at bilene kommer før juli. Men at Jaguar ikke ønsker overskriften "ny elbil forsinket" så de oppgir en levering hvor de har tatt høyde for forsinkelser og "worst case" og så heller overrasker med tidligere levering.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Snakket med en fra JLR Norge under visningen i Oslo. De sa at det skulle først produseres pressebilder, så forhandlerbiler. Dette kombinert med at produksjon ikke var startet enda (kun testbiler tror jeg) gjør at de ikke ligger foran skjema. Så vidt jeg har skjønt er planen å levere første kundebiler i slutten av juli og det har vært planen hele tiden.

Men selvfølgelig mulig JLR sentralt har en plan om å være ferdig før, men dette visste ikke de noe om

HelectriC

Sitat fra: bmw2002 på søndag 04. mars 2018, klokken 08:58
Snakket med en fra JLR Norge under visningen i Oslo. De sa at det skulle først produseres pressebilder, så forhandlerbiler. Dette kombinert med at produksjon ikke var startet enda (kun testbiler tror jeg) gjør at de ikke ligger foran skjema. Så vidt jeg har skjønt er planen å levere første kundebiler i slutten av juli og det har vært planen hele tiden.

Men selvfølgelig mulig JLR sentralt har en plan om å være ferdig før, men dette visste ikke de noe om

Jeg håper ikke iPace kommer før august, for da må jeg kanskje ta den på sommerferie og i 2018 vil det være alt for få CCS-ladere med 100kW eller mer :o kommer den i august, så er vi allerede på vei med Teslaen og det blir ikke noe problem. Kommer nye bilen før det så blir jeg selvfølgelig lokket å ta ut en så ny modell på veiene i Europa.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA