Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 Teardown By Engineering Firm Reveals Quality Flaws Like 'A Kia In the 90

Startet av MrOtto, lørdag 03. februar 2018, klokken 06:38

« forrige - neste »

bmw2002


Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amoss

Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. februar 2018, klokken 22:18
For de som mener at Munro er kjøpt og betalt av de 3 store, så er neste video om Model 3 ute:

Han fikk vist gjennomgå etter den forrige rapporten han kom med, så nå turte han ikke annet ;)
Model S 85D

geear

Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. februar 2018, klokken 22:18
For de som mener at Munro er kjøpt og betalt av de 3 store, så er neste video om Model 3 ute:

https://www.youtube.com/watch?v=lVfpotxHUzA
"This is a very good transmission that you wouldn't see normally on a car of this size or this cost either."

... riiight.

Han glemte å kommentere blinklysolja?

Strøm Tycoon

Sitat fra: gr på mandag 19. februar 2018, klokken 09:37
Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. februar 2018, klokken 22:18
For de som mener at Munro er kjøpt og betalt av de 3 store, så er neste video om Model 3 ute:

https://www.youtube.com/watch?v=lVfpotxHUzA
"This is a very good transmission that you wouldn't see normally on a car of this size or this cost either."

... riiight.

Han glemte å kommentere blinklysolja?

Kontekst er alt, og jeg, fikk med meg hva han sa forut: "... one thing you notice, is how the car is put together underneath, this has got a five bar link. This is a very good transmission ..."

Han sier "transmission", men det er åpenbart for alle som forstår sammenhengen, at han snakker om "suspension".

Strøm Tycoon

Sitat fra: Amoss på mandag 19. februar 2018, klokken 00:00
Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. februar 2018, klokken 22:18
For de som mener at Munro er kjøpt og betalt av de 3 store, så er neste video om Model 3 ute:

Han fikk vist gjennomgå etter den forrige rapporten han kom med, så nå turte han ikke annet ;)

Du kan jo bare tro at rapporten kommer til å farges av tilbakemeldinger fra youtubere.


Amoss

Sitat fra: model3citizen på mandag 19. februar 2018, klokken 12:39
Du kan jo bare tro at rapporten kommer til å farges av tilbakemeldinger fra youtubere.

Om du ser litt nøyere på hva du siterte så la jeg med en "smiley" som indikerte at jeg muligens ikke mente det så veldig seriøst...

Men for å være litt mer seriøs, så ble det i starten kommentert om en del av tilbakemeldingene han hadde fått, så at han var helt upåvirket er lite sannsynlig. Om det påvirket hva han rapporterte i denne omgang er dog mer usikkert.

Ut over det så var jo dette tilbakemeldingene på selve kjøreopplevelsen. Skal litt til å da komme med en tilbakemelding som skulle skille seg fra alt annet som andre rapporterer. Så at han ga relativt positive tilbakemeldinger her burde ikke overraske noen. Han gjorde også ett poeng av at de enda ikke hadde fått testresultatene fra de spesifikke testene som var utført, og de hadde enda ikke begynt å se nøye på hva som var under overflaten.  Så nei, dette er ikke det siste vi hører fra ham, og om det er det ene eller det andre slik det har blitt hintet om over i tråden kan man ikke si noe som helst om bare basert på denne delen av vurderingen.

Altså - jeg påstår ikke at han er "kjøpt og betalt", bare at denne videoen på ingen måte hverken bekrefter eller avkrefter slike teorier.
Model S 85D

Strøm Tycoon

Sitat fra: Amoss på mandag 19. februar 2018, klokken 15:08
Sitat fra: model3citizen på mandag 19. februar 2018, klokken 12:39
Du kan jo bare tro at rapporten kommer til å farges av tilbakemeldinger fra youtubere.

Om du ser litt nøyere på hva du siterte så la jeg med en "smiley" som indikerte at jeg muligens ikke mente det så veldig seriøst...

Men for å være litt mer seriøs, så ble det i starten kommentert om en del av tilbakemeldingene han hadde fått, så at han var helt upåvirket er lite sannsynlig. Om det påvirket hva han rapporterte i denne omgang er dog mer usikkert.

Ut over det så var jo dette tilbakemeldingene på selve kjøreopplevelsen. Skal litt til å da komme med en tilbakemelding som skulle skille seg fra alt annet som andre rapporterer. Så at han ga relativt positive tilbakemeldinger her burde ikke overraske noen. Han gjorde også ett poeng av at de enda ikke hadde fått testresultatene fra de spesifikke testene som var utført, og de hadde enda ikke begynt å se nøye på hva som var under overflaten.  Så nei, dette er ikke det siste vi hører fra ham, og om det er det ene eller det andre slik det har blitt hintet om over i tråden kan man ikke si noe som helst om bare basert på denne delen av vurderingen.

Altså - jeg påstår ikke at han er "kjøpt og betalt", bare at denne videoen på ingen måte hverken bekrefter eller avkrefter slike teorier.

Det går jo an å benytte sunn fornuft: Tror du noen hadde vært villig å betale flere hundre tusen for en rapport som er "kjøpt og betalt"?

Det kan jeg ikke i min villeste fantasi engang tro er mulig. Kundene er langt i fra bare "big three".

Min mening er: Bare å tro noe sånt er helt KO-KO.

Amoss

Sitat fra: model3citizen på mandag 19. februar 2018, klokken 16:07
Det går jo an å benytte sunn fornuft: Tror du noen hadde vært villig å betale flere hundre tusen for en rapport som er "kjøpt og betalt"?

Det kan jeg ikke i min villeste fantasi engang tro er mulig. Kundene er langt i fra bare "big three".

Min mening er: Bare å tro noe sånt er helt KO-KO.

Om kunden sier "Jeg vil ha en rapport som slakter Model 3 sønder og sammen. Jeg forutsetter at deler av denne rapporten lekker ut på Internett, så normal hemmelighetshold er ikke nødvendig. For en slik rapport betaler jeg gladelig dobbelt av normal pris", så ja. Du tror vel ikke at noen hadde betalt ham for å lage en falsk rapport for å selge videre til sine normale kunder og derved føre dem bak lyset? Bare å tro noe sånt er helt KO-KO.

Men som sagt, jeg har ikke kommet med noen slik påstand - hverken den ene eller den andre veien. Det jeg har registrert er kun:
1. En del av kritikken som kom i første omgang er jeg (tildels) enig i, andre deler er jeg mer usikker på. Men som det ble avdekket etterhvert så viste han at han tydeligvis hadde gjort en overraskende dårlig jobb i å sette seg inn i - i alle fall en av - tingene han kritiserte, noe som setter ett spørsmålstegn ved hvor seriøs denne kritikken kan taes. Er han er seriøs tester av produkter som det påståes så kan man lure på om han bare gjør en dårlig jobb eller om han har en agenda. Dette er det ikke "KO-KO" å lure på.
2. Denne videoen var hovedsakelig positiv, men grunnen til det var jeg inne på over. Det sier svært lite om hans generelle holding til produktet han evaluerer eller hvilke sluttkonklusjoner han kommer til å komme frem til.
3. Dette er første gang jeg har hørt om ham og hans "produkt". Er det virkelig vanlig å "lekke" deler av rapporter av denne typen på youtube, og fortsatt forvente at kundene betaler "flere hundre tusen" (din påstand) for resten? Det kan så klart være det forholder seg slik for alt jeg vet, men på den annen side kan like godt en slik "lekkasje" være en av tjenestene han tilbyr. Det er tross alt konkurrentene til produktet som testes som er kundene hans slik jeg har forstått det.
Model S 85D

Knut Røe

Jeg syns det er rart at den tyske bilindustrien ikke spurte her på forumet. De har jo kjøpt både en X og en 3 for å dissekere de. Hadde de spurt her hadde de fått svar fra alle ekspertene her, helt gratis til og med! Og hadde Elon Musk fått tak i 5-10 av ingeniørene her inne, flydd de over sånn at de hadde fått sett på produksjonslinja og lagt planer for den, så etter et par måneder ville alt gått på skinner :) Fantastisk kompetanse på forumet her folkens, verdensklasse.

JorEl

Sitat fra: Amoss på mandag 19. februar 2018, klokken 15:08
Sitat fra: model3citizen på mandag 19. februar 2018, klokken 12:39
Du kan jo bare tro at rapporten kommer til å farges av tilbakemeldinger fra youtubere.
Altså - jeg påstår ikke at han er "kjøpt og betalt", bare at denne videoen på ingen måte hverken bekrefter eller avkrefter slike teorier.
I will help you with that report. Deal?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

DagfinnN

Sitat fra: tiger`n på mandag 19. februar 2018, klokken 17:39
Jeg syns det er rart at den tyske bilindustrien ikke spurte her på forumet. De har jo kjøpt både en X og en 3 for å dissekere de. Hadde de spurt her hadde de fått svar fra alle ekspertene her, helt gratis til og med! Og hadde Elon Musk fått tak i 5-10 av ingeniørene her inne, flydd de over sånn at de hadde fått sett på produksjonslinja og lagt planer for den, så etter et par måneder ville alt gått på skinner :) Fantastisk kompetanse på forumet her folkens, verdensklasse.
:+1: :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Strøm Tycoon

Sitat fra: Amoss på mandag 19. februar 2018, klokken 17:15
Sitat fra: model3citizen på mandag 19. februar 2018, klokken 16:07
Det går jo an å benytte sunn fornuft: Tror du noen hadde vært villig å betale flere hundre tusen for en rapport som er "kjøpt og betalt"?

Det kan jeg ikke i min villeste fantasi engang tro er mulig. Kundene er langt i fra bare "big three".

Min mening er: Bare å tro noe sånt er helt KO-KO.

Om kunden sier "Jeg vil ha en rapport som slakter Model 3 sønder og sammen. Jeg forutsetter at deler av denne rapporten lekker ut på Internett, så normal hemmelighetshold er ikke nødvendig. For en slik rapport betaler jeg gladelig dobbelt av normal pris", så ja. Du tror vel ikke at noen hadde betalt ham for å lage en falsk rapport for å selge videre til sine normale kunder og derved føre dem bak lyset? Bare å tro noe sånt er helt KO-KO.

Men som sagt, jeg har ikke kommet med noen slik påstand - hverken den ene eller den andre veien. Det jeg har registrert er kun:
1. En del av kritikken som kom i første omgang er jeg (tildels) enig i, andre deler er jeg mer usikker på. Men som det ble avdekket etterhvert så viste han at han tydeligvis hadde gjort en overraskende dårlig jobb i å sette seg inn i - i alle fall en av - tingene han kritiserte, noe som setter ett spørsmålstegn ved hvor seriøs denne kritikken kan taes. Er han er seriøs tester av produkter som det påståes så kan man lure på om han bare gjør en dårlig jobb eller om han har en agenda. Dette er det ikke "KO-KO" å lure på.
2. Denne videoen var hovedsakelig positiv, men grunnen til det var jeg inne på over. Det sier svært lite om hans generelle holding til produktet han evaluerer eller hvilke sluttkonklusjoner han kommer til å komme frem til.
3. Dette er første gang jeg har hørt om ham og hans "produkt". Er det virkelig vanlig å "lekke" deler av rapporter av denne typen på youtube, og fortsatt forvente at kundene betaler "flere hundre tusen" (din påstand) for resten? Det kan så klart være det forholder seg slik for alt jeg vet, men på den annen side kan like godt en slik "lekkasje" være en av tjenestene han tilbyr. Det er tross alt konkurrentene til produktet som testes som er kundene hans slik jeg har forstått det.

Den komplette rapporten de har laget etter teardown av BMW i3 koster: NOK 3 800 000,-

Dette er IKKE amatører som oss. Teardown av i3 ble forøvrig selvfinansiert. Teardown av Chevrolet Bolt ble bestilt av UBS Bank.

geear

Sitat fra: tiger`n på mandag 19. februar 2018, klokken 17:39
Jeg syns det er rart at den tyske bilindustrien ikke spurte her på forumet. De har jo kjøpt både en X og en 3 for å dissekere de. Hadde de spurt her hadde de fått svar fra alle ekspertene her, helt gratis til og med! Og hadde Elon Musk fått tak i 5-10 av ingeniørene her inne, flydd de over sånn at de hadde fått sett på produksjonslinja og lagt planer for den, så etter et par måneder ville alt gått på skinner :) Fantastisk kompetanse på forumet her folkens, verdensklasse.
Neida, de kjøpte ikke. Leid privatbil er billigere:

https://www.autoblog.com/2017/12/11/tesla-model-x-couple-say-daimler-rented-disassembled-their-car/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA