Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 Teardown By Engineering Firm Reveals Quality Flaws Like 'A Kia In the 90

Startet av MrOtto, lørdag 03. februar 2018, klokken 06:38

« forrige - neste »

MrOtto

Tesla Model 3 Teardown By Engineering Firm Reveals Quality Flaws Like 'A Kia In The '90s' http://google.com/newsstand/s/CBIw3c3XzTc

Meanwhile at Tesla: "It looked good on paper"

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

erikhje

Er noen poeng her men samtidig: "It's worth noting that a representative for the company told me over the phone that Munro's biggest automaker clients are the "Big Three.""

Øyvind.h

Sitat fra: erikhje på lørdag 03. februar 2018, klokken 07:54
Er noen poeng her men samtidig: "It's worth noting that a representative for the company told me over the phone that Munro's biggest automaker clients are the "Big Three.""

Really  :laugh:

Akkurat som når Model S kom i 2012 regner jeg med forbedringene tilføres løpende. Sikkert mye smådeler som må byttes på de første bilene, og det jeg har sett av paneltilpasninger på bilene som ruller ut nå i disse dager har faktisk allerede sett bra ut.

For øvrig en grei artikkel som hadde noen viktige punkter, samt noen punkter han bare gikk inn for å være negativ. Videoen var oppklarende. «Jeg har brukket hånda, så jeg liker ikke å bruke en hånd på dette håndtaket».

Det føltes sikkert godt for Otto å finne denne linken. Lenge siden det kom noe negativt nå  :laugh:
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bno


Øyvind.h

Anbefaler YouTube videoen. Det var en grei walkthrough av punktene. Noe blir nok fikset kjapt, noe er innkjøring av produksjonslinje og noe tviler jeg på blir endret.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Knut Røe

Ikke så mye overraskende egentlig, ganske forventet, og litt småpirking på detaljer.
Panel gaps er et problem dog. Dette er en bil som er gått gjennom alle ledd og utlevert til kunde:




Oddaa

Oj, samme tilpasning som på støtfangeren på e-Golfen jo, etter at den ble pårygget...

Tror ikke jeg er klar for M3 helt ennå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

ludwig_holberg

Så spørs det hvor representativ den ene bilen de har plukket ut var, også.

Dette er ikke overraskende slik som Tesla har lagt opp produksjonen. Men det meste er nok luket vekk frem til sommeren.

dundun

Én ting er dårlig byggekvalitet - det velger man jo å leve med når man kjøper Tesla.

I mine øyne et det langt verre med de horrible valgene Teslagjør sikkerhetsmessig helt uten grunn. Rent elektriske døråpnere er en så dårlig idé at det nesten ikke kan beskrives med ord, og burde vært umulig å få typegodkjent.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Espen Hugaas Andersen

Det er mulig å åpne bakdørene fra utsiden. Det er også mulig å knuse rutene. Om man bekymrer seg veldig så kan man ha en ruteknuser/nødhammer i baksetet. Dette er alltids tryggest da om man er i en alvorlig ulykke så er det ikke sikkert dørene kan åpnes uansett. De kan være deformert, blokkert av et annet kjøretøy, autovern eller tre, eller bilen kan ligge på siden, osv. Det kan også være bedre om man kjører utfor en brygge e.l.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Sikkerhetsdetaljer/Nodhammer-2000016404/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Handyman

Dørene foran har mekanisk nødåpning (fra innsiden) i tillegg til den elektiske.
Bakluka kan også åpnes mekanisk fra innsiden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Falkevingedørene på X-en har også mekanisk åpning fra innsiden.

Dårlige panelpasninger er et amerikansk kjennetegn. Jeg har hatt mange tyske biler, og det er virkelig noe de kan. Hadde litt skrekken for Model X etter å ha studert utstillingsbilen til Tesla lokalt her før jeg bestilte - den var en ren tragedie. Må si det at min egen faktisk er mye bedre enn fryktet. Dører og skjermer er absolutt godkjent, jevne og akseptabel avstand, og høydemessig er alt på linje. Panseret har ikke helt perfekt formmessig match mot skjermen helt i bakkant ved speilene. Bakluka er det som er klart dårlig. Økende åpning fra toppen og ut mot bakenden, og vi snakker sikkert 8-10mm. Tror allikevel at man skal være i overkant interessert for å legge merke til det. Samboeren har GARANTERT ikke tenkt over det.

Det skal også sies at Model 3 er en rimelig bil, og i følge de jeg har snakket med hos Tesla som har sett den, så er det klart og tydelig steg ned fra S og X på følelse, noe det også skal være. Spesielt følelsen på dørene ble nevnt.

dundun

Det er klart det finnes måter å komme seg rundt idiotiske designvalg som døråpnere som ikke virker uten strøm - men det gjør ikke ideen mindre idiotisk. Det er flott med en hammer til nødstilfeller, men det betyr jo ikke at man skal utelate den ene virkelig gode løsningen for det.

Som sagt tidligere, burde vært forbudt ved lov og er en ting som antakeligvis  vil stoppe iallfall meg fra å kjøpe en Model 3.

Såvidt jeg vet har Model S samme håpløse system med en eller annen stropp under setet som ingen barn vet om eller finner.

Jeg er glad i Teslaen min, men stadig oftere skulle jeg ønske den var bygget av noen som kan bygge biler og som ikke roter til ting bare for å være fancy.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Klykken

Tenk så kjedelig det hadde vært om alle biler var like? Synes det er spenstig at noen tenker utenfor boksen og gjør ting litt unikt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA