Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

TJV

Sitat fra: sylwester på onsdag 11. juli 2018, klokken 11:19

For å sammenlikne bilmerkene må man altså sammenligne statistikken deres. Enkelttilfeller for alle bilmerker er skrekkelige og det eneste man må ta fra slike historier er hvor servicevennlige de var og ikke hvor lang tid det tar eller hva som var feil.

Litt uenig. Er klart det er bedre om et deksel løsner og du kan kjøre videre, enn at motor eller batteriet ryker. Vet at statistikk er det beste å forholde seg til. Men er bare noen dager siden man leste i avisen at en Teslaeier måtte vente 8 måneder på å bytte motor pga ulyder i den. I mine øyne er det uholdbart og jeg tar skrekken av sånne eksempler, uavhengig hva statistikk sier.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Dudi

#46
Sorry OT!


Dette er Tesla S listen fra en jeg kjenner. Dette ble forsøkt fikset i vinter. Mesteparten er fortsatt det samme. Jeg syns mange av disse tingene er svært alvorlige. Dette er punkt etter at han fikk rettet en del andre unoter.

Motor uler og må byttes.
Bagasjelokk smeller ned i støtfanger. Lager merker og hakk.
Dører krever justering. Fordører har falt ned 5mm.
Vinduer fryser seg fast og får ikke åpnet opp dørene.
Dørhåndtak svikter en og en etter hvert og mister kontakt. Fører til at de slutter å fungere.
Panoramatakene lekker vann, knirker, går ikke helt igjen.
Skjev dekkslitasje.
Vindusviskerne er generelt dårlige,spredningen av spylervæske like så.
Vindu / dør -pakninger krymper og passer ikke helt. Knirker og lager ulyder.
Støy fra mobil på radio.
Vindus / generelt -deksler som løsner.
Dugg i lykter.
Innerskjermer må justeres.
Stiv fjæring. Ubehagelig sittestilling. For lavt.
Lite fornøyd med 4 mnd service tid.

hemi

Jeg har hatt

e-up
e-golf
tesla P85D
i3
leaf 40

I denne rekkefølgen, leafen er uten tvil kipeste hittil. Dårlige seter, dårlig sittestilling, kjedelig på alt. (bra autopilot og adaptiv cruise / kamera)

Har e-tron i bestilling og får vel første uke tipper jeg, men vet ikke om jeg holder ut med leafen så lenge, eller om jeg bytter tilbake til i3 som jeg var superhappy med... de 7mnd det er snakk om.

Appen, som tråden handler om er også ubrukelig treg
starte varme tar deg flere minutter med venting og låse opp tlf siden skjermen jo låser fortere enn appen svarer, 3-4 ganger med tapping/venting/lignende. Klart, kontra e-golf svarer den iaf etter noen minutter, på e-golf har du bare app, ikke app med kontakt med bil :D

Ikke kan du justere ladestyrken i ladern heller, ofte kan jeg bare lade på 6/8A på hytta, har heldigvis en gammel e-golf lader jeg kan ta med og bruke til slikt.

Dudi

#48
Jeg sitter utrolig godt i bien. Vanesak og har sikkert noe med størrelsen på kroppen å gjøre.  :) Når jeg kom tilbake til min 2014 MB A klasse, sank jeg omtrent ned på bakkenivå. Du har vist mange problemer som vil treffe de fleste biler. Vedrørende lading via Schuko. Kjøp deg en Siemens ladekabel med justering 6-8-10-13-16a, så har du løst mye!

jkirkebo

Sitat fra: Dudi på onsdag 11. juli 2018, klokken 08:37
En jeg kjenner har en Tesla. Hvis du hadde sett den listen med feil hver gang den skal på service så hadde du grøsset. Vi leaf-kjørene vet ikke hvor heldig vi er. En annen jeg kjenner har en Ionic. Den har stått på verksted i 14 dager.

Det kan fint slå andre veien også. Vi har Tesla (først 2013 S og nå 2017 X) og Leaf, eneste av de som har fått stoppende feil og måtte berges var Leafen... Verkstedoppholdet tok ca. 14 dager på den også. Først noen dager hos Brennes i Sarpsborg før de konkluderte med at dette kunne de ikke og sendte den til Birger B Haug på Rud. Deretter noen dagers sjekking der, venting på deler og når den var ferdig måtte jeg dra inn og hente den selv.

Vår X har vært på verksted/service en gang, ca. ett år etter at vi fikk den. Da fikset de det de skulle på en dag (litt garatismåsaker samt service). I tillegg fikk jeg feil på strømuttaket på hengerfestet på vei fra hytta en gang, kjørte da innom Tesla på Brumunddal som fikset det på 30 minutter mens jeg ventet ;)

Leafen har også måttet få ny lykt på garanti samt en temp-sensor som feilet. Så den har vært inne på verksted ihvertfall 3 ganger utenom service. Fortsatt kan jeg ikke parkere den i mer enn en uke tilkoblet lading, for da tappes 12V batteriet slik at den ikke starter :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Dudi på onsdag 11. juli 2018, klokken 15:15
Jeg sitter utrolig godt i bien. Vanesak og har sikkert noe med størrelsen på kroppen å gjøre.  :)

Mulig. Jeg sitter absolutt ikke godt i Leafen. Om jeg justerer setet slik at jeg sitter bra så rekker jeg knapt fram til rattet. Justerer jeg setet så jeg er i passe avstand fra rattet har jeg knærne "oppunder haka" og får vondt i de etterhvert. Vi skal bytte ut Leafen etterhvert, men så lenge Nissan ikke får på plass en lengdejusterbar rattstamme blir det ihvertfall ikke ny Leaf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

De som er asiatisk høyde, typ 160-170-180 sitter nok godt

Zuexi

Virker appen igjen nå?
Har ikke oppgradert til siste versjon da flere fikk problemer med å logge inn etterpå.

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på mandag 30. juli 2018, klokken 06:50
Virker appen igjen nå?
Har ikke oppgradert til siste versjon da flere fikk problemer med å logge inn etterpå.
Ja, nå skal appen virke greit.

Vidar Andre Paulsen

skal hente bilen min i morgen. Fikk beskjed at CPUen på bilen måtte skiftes og de sender ny fra japan.
Forsto det slik at tilkoblingen til appen ville virke mye raskere og bedre.

sylwester

Du mener vel TCU eller Telematikkmodul som det så fint heter på Norsk?
Forstår ikke hvordan det kan bli raskere så sant de ikke sammenlikner med defekt del.
Min 2018 er ikke raskere enn min 2012.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trond.m

Jeg har en helt ny Tekna og appen er også der ekstremt treg. Ikke veldig imponert over funksjonaliteten heller, sammenliknet med appen til bmw i3 (som heller ikke er veldig imponerende). Lurer på hvor bilfabrikantene rekrutterer programmerere   :o 8). Men uansett bedre enn ingenting som på Kia  ;)

Dudi

#57
Appen er litt treg, men virker gjør den. Har hatt stor nytte av den. Både mht hvor bilen befinner seg og ladetilstand. Å kunne skru på AC har vært supert i sommer. Første tilbakemelding jeg fikk på baksetene, var fra min datter og svigersønn. Sitert: Dette var den beste bilen dem har sittet i. Gleder meg til vinteren. Da kan jeg også skru på setevarme i baksetene og ikke minst i rattet. Jeg er 177 og kona er litt lavere. Vi sitter perfekt i bilen med god oversikt. Utrolig fornøyd med elbil.

hemi

Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Dudi

Sitat fra: hemi på onsdag 11. juli 2018, klokken 23:43
De som er asiatisk høyde, typ 160-170-180 sitter nok godt

Pluss at du også skriver at "e-up" er bedre på sitte i.  :laugh:



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA