Skrevet av Emne: Ny app til nye leaf  (Lest 6479 ganger)

TJV

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 26
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #45 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 11:41 »

For å sammenlikne bilmerkene må man altså sammenligne statistikken deres. Enkelttilfeller for alle bilmerker er skrekkelige og det eneste man må ta fra slike historier er hvor servicevennlige de var og ikke hvor lang tid det tar eller hva som var feil.

Litt uenig. Er klart det er bedre om et deksel løsner og du kan kjøre videre, enn at motor eller batteriet ryker. Vet at statistikk er det beste å forholde seg til. Men er bare noen dager siden man leste i avisen at en Teslaeier måtte vente 8 måneder på å bytte motor pga ulyder i den. I mine øyne er det uholdbart og jeg tar skrekken av sånne eksempler, uavhengig hva statistikk sier.
Nissan Leif 2018 i bestilling. Leveres mars.

Dudi

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 65
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #46 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 12:28 »
Sorry OT!


Dette er Tesla S listen fra en jeg kjenner. Dette ble forsøkt fikset i vinter. Mesteparten er fortsatt det samme. Jeg syns mange av disse tingene er svært alvorlige. Dette er punkt etter at han fikk rettet en del andre unoter.

Motor uler og må byttes.
Bagasjelokk smeller ned i støtfanger. Lager merker og hakk.
Dører krever justering. Fordører har falt ned 5mm.
Vinduer fryser seg fast og får ikke åpnet opp dørene.
Dørhåndtak svikter en og en etter hvert og mister kontakt. Fører til at de slutter å fungere.
Panoramatakene lekker vann, knirker, går ikke helt igjen.
Skjev dekkslitasje.
Vindusviskerne er generelt dårlige,spredningen av spylervæske like så.
Vindu / dør -pakninger krymper og passer ikke helt. Knirker og lager ulyder.
Støy fra mobil på radio.
Vindus / generelt -deksler som løsner.
Dugg i lykter.
Innerskjermer må justeres.
Stiv fjæring. Ubehagelig sittestilling. For lavt.
Lite fornøyd med 4 mnd service tid.
« Siste redigering: onsdag 11. juli 2018, klokken 12:42 av Dudi »

hemi

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 445
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #47 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 14:45 »
Jeg har hatt

e-up
e-golf
tesla P85D
i3
leaf 40

I denne rekkefølgen, leafen er uten tvil kipeste hittil. Dårlige seter, dårlig sittestilling, kjedelig på alt. (bra autopilot og adaptiv cruise / kamera)

Har e-tron i bestilling og får vel første uke tipper jeg, men vet ikke om jeg holder ut med leafen så lenge, eller om jeg bytter tilbake til i3 som jeg var superhappy med... de 7mnd det er snakk om.

Appen, som tråden handler om er også ubrukelig treg
starte varme tar deg flere minutter med venting og låse opp tlf siden skjermen jo låser fortere enn appen svarer, 3-4 ganger med tapping/venting/lignende. Klart, kontra e-golf svarer den iaf etter noen minutter, på e-golf har du bare app, ikke app med kontakt med bil :D

Ikke kan du justere ladestyrken i ladern heller, ofte kan jeg bare lade på 6/8A på hytta, har heldigvis en gammel e-golf lader jeg kan ta med og bruke til slikt.

Dudi

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 65
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #48 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 15:15 »
Jeg sitter utrolig godt i bien. Vanesak og har sikkert noe med størrelsen på kroppen å gjøre.  :) Når jeg kom tilbake til min 2014 MB A klasse, sank jeg omtrent ned på bakkenivå. Du har vist mange problemer som vil treffe de fleste biler. Vedrørende lading via Schuko. Kjøp deg en Siemens ladekabel med justering 6-8-10-13-16a, så har du løst mye!
« Siste redigering: onsdag 11. juli 2018, klokken 15:18 av Dudi »

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11940
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #49 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 15:26 »
En jeg kjenner har en Tesla. Hvis du hadde sett den listen med feil hver gang den skal på service så hadde du grøsset. Vi leaf-kjørene vet ikke hvor heldig vi er. En annen jeg kjenner har en Ionic. Den har stått på verksted i 14 dager.

Det kan fint slå andre veien også. Vi har Tesla (først 2013 S og nå 2017 X) og Leaf, eneste av de som har fått stoppende feil og måtte berges var Leafen... Verkstedoppholdet tok ca. 14 dager på den også. Først noen dager hos Brennes i Sarpsborg før de konkluderte med at dette kunne de ikke og sendte den til Birger B Haug på Rud. Deretter noen dagers sjekking der, venting på deler og når den var ferdig måtte jeg dra inn og hente den selv.

Vår X har vært på verksted/service en gang, ca. ett år etter at vi fikk den. Da fikset de det de skulle på en dag (litt garatismåsaker samt service). I tillegg fikk jeg feil på strømuttaket på hengerfestet på vei fra hytta en gang, kjørte da innom Tesla på Brumunddal som fikset det på 30 minutter mens jeg ventet ;)

Leafen har også måttet få ny lykt på garanti samt en temp-sensor som feilet. Så den har vært inne på verksted ihvertfall 3 ganger utenom service. Fortsatt kan jeg ikke parkere den i mer enn en uke tilkoblet lading, for da tappes 12V batteriet slik at den ikke starter :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler hos Ladespesialisten.no

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11940
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #50 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 15:47 »
Jeg sitter utrolig godt i bien. Vanesak og har sikkert noe med størrelsen på kroppen å gjøre.  :)

Mulig. Jeg sitter absolutt ikke godt i Leafen. Om jeg justerer setet slik at jeg sitter bra så rekker jeg knapt fram til rattet. Justerer jeg setet så jeg er i passe avstand fra rattet har jeg knærne "oppunder haka" og får vondt i de etterhvert. Vi skal bytte ut Leafen etterhvert, men så lenge Nissan ikke får på plass en lengdejusterbar rattstamme blir det ihvertfall ikke ny Leaf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler hos Ladespesialisten.no

hemi

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 445
    • Vis profil
Sv: Ny app til nye leaf
« Svar #51 på: onsdag 11. juli 2018, klokken 23:43 »
De som er asiatisk høyde, typ 160-170-180 sitter nok godt