Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

elhansen

Sitat fra: musi78 på tirsdag 27. mars 2018, klokken 18:46
Noen som får app til å funke nå? Får verken you+ eller app til å fungere...

Hei. Jeg har blitt kastet ut og får beskjed om at bruker ID og passord ikke stemmer. Det gjorde det tidligere idag men ikke nå. En bug av noe slag.....

hemi

Jeg må kille og restarte appen absolutt hver gang jeg skal bruke den, og det tar 20 sek per 3 klikk man skal ta for å fyre startern.... litt bortskjemt med bmw i3 og tesla apps før dette, de var ikke sånn

khh48

Har hørt at det er vw som har utviklet og drifter denne appen

svalset

Er ganske irriterende at man er forespørsel basert kommunikasjon, burde være instant info også når bilen lader at man må refreshe for å få siste % oppdatering etc...

Sendte dette til Nissan før helgen hvorfor, de kan jo ikke svare så idag sendte de dette til Teknisk.. En Splitter ny bil med 4G kort i bilen burde ha rimelig live data istedenfor forespurt data, skal bli morro å se hva de kommer frem til :)

elhansen

Sitat fra: svalset på mandag 16. april 2018, klokken 14:28
Er ganske irriterende at man er forespørsel basert kommunikasjon, burde være instant info også når bilen lader at man må refreshe for å få siste % oppdatering etc...

Sendte dette til Nissan før helgen hvorfor, de kan jo ikke svare så idag sendte de dette til Teknisk.. En Splitter ny bil med 4G kort i bilen burde ha rimelig live data istedenfor forespurt data, skal bli morro å se hva de kommer frem til :)

Kan du dele e-post adresse for slike mailer? Jeg har også et ønske om å gi tilbakemeldinger

Dudi

Får ikke intakt med bil via appen. Er tjenesten nede?

Norhawk

Får heller ikke kontakt med bilen.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

meitran


Tomma

Appen til Nissan må være den dårligste appen av alle apper jeg har på mobilen. Helt utrolig hvor ræva den er og rart at Nissan ikke har tatt grep. Det værste er at etter 4 års erfaring med den gamle bilen og appen der virker det nesten som om de har tatt et skritt tilbake..
Nissan Leaf 2014 Tekna

Dudi

#39
Nå virker appen ihvertfall igjen. Tregt men godt. En kan undres hvor dette systemet slår opp i verden og går/finner veien. Tror det må være mye "ping pong" her.

Tenk om dem kunne utvikle denne appen litt videre. Litt mer logisk funksjonalitet og ikke minst hastighet. Det er bare helt utrolig at dem ikke har fått med seg start og stopp av lading.

TJV

Start lading er jo i appen. Men ikke stopp.
Og hastigheten i appen trengs vel ikke nevne en gang til. Andre småfunksjoner som at når man trykker og holder inne åpne knappen på nøkkelen så går vinduene ned har jo andre biler hatt i 20 år - minst. Og auto på bare førerdørvinduet irriterer meg!
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hemi

leafen appen er bare trist.

then again, leafen er ganske trist, sååå matcher?


Dudi

#42
Sitat fra: hemi på tirsdag 10. juli 2018, klokken 14:49
leafen appen er bare trist.

then again, leafen er ganske trist, sååå matcher?

aha... Bilen er absolutt ikke trist. Beste bilen jeg noen gang har hatt. Har ikke hatt en eneste feil eller bemerkning så langt. :) Bortsett fra app'en da, hvor VW har sørget for infrastrukturen. 

En jeg kjenner har en Tesla. Hvis du hadde sett den listen med feil hver gang den skal på service så hadde du grøsset. Vi leaf-kjørene vet ikke hvor heldig vi er. En annen jeg kjenner har en Ionic. Den har stått på verksted i 14 dager.

sylwester

En jeg kjenner med Tesla/Ioniq med feil er ikke et stort nok datasett for å si noe om hvor mye/lite problemer det er med en bil. F.eks. er det flere Leaf-eiere som har opplevd slem melding på skjermen rett etter de fikk den som må være på verksted i flere uker, men jeg gjetter at de drukner i eiere som ikke har noe å utsette.

For å sammenlikne bilmerkene må man altså sammenligne statistikken deres. Enkelttilfeller for alle bilmerker er skrekkelige og det eneste man må ta fra slike historier er hvor servicevennlige de var og ikke hvor lang tid det tar eller hva som var feil.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

TJV

Sitat fra: hemi på tirsdag 10. juli 2018, klokken 14:49
leafen appen er bare trist.

then again, leafen er ganske trist, sååå matcher?

Hvilken annen bil i samme prisnivå tenker du er bedre?
Som innlegg over nevner, er jeg glad jeg ikke har betalt nesten 3 ganger prisen til Leaf og kjøpt meg Tesla. At de fremdeles ikke har fått orden på dørhåndtak etter 5 år på markedet sier mye. Mye av grunnen til jeg kjøpte Leaf 40 er at min bror har kjørt sin Leaf 24  90.000km på 4 år og kun opplevd at varmeapparatet streiket samt et deksel i krom(plastikk) løsnet på dørhåndtaket. Døren kunne fint brukes. (Vet det ble litt off topic her,beklager)
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA