Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

elhansen

Da finne jeg en ny app til Nissan leaf.

Zuexi


Zuexi


sylwester

Hvor fant du den?
Jeg finner den ikke på Google Play.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bjoris

Samme som på gml Leaf, er litt bedre. Den oppdaterer nå feks både plassering av bil og strøm nivå samtidig. Før måtte du første vente i evigheter på SOC og så det samme på lokasjon...


sylwester

Ah, det er samme appen jeg bruker idag, men versjonen blir ikke automatisk bumpet.
Jeg tok å avinstallerte+installerte så fikk jeg ny. For de gamle bilene er den ikke blitt noe raskere og har akkurat samme funksjonalitet, men det er jo å forvente siden det helt sikkert ikke er frontenden det er noe galt med.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bjoris

Sitat fra: sylwester på lørdag 03. februar 2018, klokken 01:27
Ah, det er samme appen jeg bruker idag, men versjonen blir ikke automatisk bumpet.
Jeg tok å avinstallerte+installerte så fikk jeg ny. For de gamle bilene er den ikke blitt noe raskere og har akkurat samme funksjonalitet, men det er jo å forvente siden det helt sikkert ikke er frontenden det er noe galt med.

Er det ventet at den nye Leafen er raskere? Hadde vært kjærkomment isåfall

sylwester

Jeg håper at backend er vesentlig forskjellig og at den ikke er basert på polling. Da ville du kunne klare å få svar på noen sekunder istedenfor 20-30 sekunder idag.

Den nye appen er like dårlig på å time ut sesjonen som den forrige. Mulig de ikke har prioritert å fiske på gammel funksjonalitet, men jeg vil bli grimm om den nye har samme problemet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Dag_Erik

Sitat fra: sylwester på mandag 05. februar 2018, klokken 19:20
Jeg håper at backend er vesentlig forskjellig og at den ikke er basert på polling. Da ville du kunne klare å få svar på noen sekunder istedenfor 20-30 sekunder idag.

Den nye appen er like dårlig på å time ut sesjonen som den forrige. Mulig de ikke har prioritert å fiske på gammel funksjonalitet, men jeg vil bli grimm om den nye har samme problemet.

Jeg har nå hatt min bil i 3 dager, og bruker appen foreløpig til å se på forbruk og starte varming. Må dessverre melde at appen er så treg i responsen som du beskriver.  :-\Hvis man for eksempel skal refreshe startsiden som viser batteristatus, estimert rekkevidde osv, så tar det altfor lang tid i forhold til hva man forventer i 2018. Starte varming går raskere, men det er kanskje for mye å håpe at dette skal bli bedre?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Tomma

Ja har vært så treig I 6 år nå så tviler på at det blir bedre. Timer den ut like herlig også? Har jeg Ikkw brukt appen på en stund må jeg alltid skru den av og på igjen får å få den til å virke
Nissan Leaf 2014 Tekna

Dag_Erik

Sitat fra: Tomma på tirsdag 13. februar 2018, klokken 05:22
Ja har vært så treig I 6 år nå så tviler på at det blir bedre. Timer den ut like herlig også? Har jeg Ikkw brukt appen på en stund må jeg alltid skru den av og på igjen får å få den til å virke

Har ikke erfart det enda. Det å logge inn på appen tar 5-10 sekunder.
Men å bytte mellom de forskjellige modulene er tregere, da den sender et kall hver gang.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Bjoris

Syns appen er raskere enn før og ett par ganger har jeg sett at den oppdatere både strøm og plassering samtidig, det gjorde ikke den gml, men av og til henger gml plassering igjen...

Nightmare ifht Tesla sin som er lynrask, men, men... En får det en betaler for kanskje, men synd at de ikke fikk orden på denne nå samtidig med ny bil.

Det som er bra er at du kan låse dørene og sette temp i bilen på appen med den nye Leafen. Spes det å se om du husket å låse er kjekt med app

Zuexi

Hvordan bytter man navn på bilen sin i appen?

JarleV

Dersom det er flere brukere av bilen, kan hver bruker ha app mot samme bilen?
Eller er det one man show?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA