Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke hengerfeste like vel...

Startet av Alfa Bergen, torsdag 01. februar 2018, klokken 19:56

« forrige - neste »

daktari

Det hadde ikke eksistert noe e-tron forum uten Tesla. Vis litt takknemlighet!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hstad

Hadde ikke eksistert Volkswagen uten Adolf Hitler heller  ;)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Vegar Beider

Sitat fra: jlan på tirsdag 06. februar 2018, klokken 13:58
Noen synes det er interessant å sammenligne biler med lignende bruksområder - Aber nicht hier - verstehen. :-X

Det var ikke ment til deg spesifikt jlan, kun en generell betraktning etter å ha lurket i dette forumet i noen uker og lest alle artikler. Selvsagt kan det være relevant av og til, men det tar litt overhånd. Og legg merke til at jeg hadde med en liten  ;)

Touring

Sitat fra: daktari på tirsdag 06. februar 2018, klokken 14:04
Det hadde ikke eksistert noe e-tron forum uten Tesla. Vis litt takknemlighet!

Mitsubishi var vel den første som laget en 'normal' elbil, som jeg vet om hvertfall. Før Tesla S. Roadster regner  jeg ikke med som en elbil for folk flest som nummer to bil.  Elbilene hadde kommet uavhengig av Elon. Hans holdning til fagorganiserte ser jeg ikke som et forbilde feks.

ludwig_holberg

Sånn uten sammenligning forøvrig, som eier av Tesla får man dedikerte forum for hver enkelt modell, helt uten plagsomme intervensjoner fra folk som eier andre bilmerker...

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Dette er et elbilforum og bør ikke utvikle seg til et tåpelig fanboyforum.

Thorden

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 06. februar 2018, klokken 18:39

Dette er et elbilforum og bør ikke utvikle seg til et tåpelig fanboyforum.

Hør, hør!

Det betyr også at man må respektere hverandres valg, og ikke rakke ned på andres preferanser. Man må gjerne gå rundt og hate et annet merke om man finner det meningsfylt (pun intended), men det synes jeg man får gjøre andre steder enn her. På samme måte bør man holde seg for god til å forherlige eget merke og egne valg i sammenhenger der det ikke er relevant. Håper jeg.

Stikkkontakt


samotholt

Sitat fra: Thorden på tirsdag 06. februar 2018, klokken 18:54
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 06. februar 2018, klokken 18:39

Dette er et elbilforum og bør ikke utvikle seg til et tåpelig fanboyforum.

Hør, hør!

Det betyr også at man må respektere hverandres valg, og ikke rakke ned på andres preferanser. Man må gjerne gå rundt og hate et annet merke om man finner det meningsfylt (pun intended), men det synes jeg man får gjøre andre steder enn her. På samme måte bør man holde seg for god til å forherlige eget merke og egne valg i sammenhenger der det ikke er relevant. Håper jeg.

Leste nettopp (Audi-)tråden om selvkjøring. Blir litt overrasket når jeg leser det som står rett over her. Hvem trakk Tesla inn i den tråden?

Seriøst folkens, gi nå litt slack. Det er ikke unormalt at det blir litt kryssveksling mellom trådene. E-tron disktueres også i I-Pace forumet og motsatt. Det er forøvrig ikke så rart at Tesla dukker opp - da det så langt er de eneste bilene som allerede er på markedet i dette segmentet.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Thorden

Sitat fra: samotholt på tirsdag 06. februar 2018, klokken 20:22

Leste nettopp (Audi-)tråden om selvkjøring. Blir litt overrasket når jeg leser det som står rett over her. Hvem trakk Tesla inn i den tråden?

Moi. Som et apropos, og greit å ha litt fakta å forsvare seg mot overmakten med.

Sitat fra: samotholt på tirsdag 06. februar 2018, klokken 20:22

Seriøst folkens, gi nå litt slack. Det er ikke unormalt at det blir litt kryssveksling mellom trådene. E-tron disktueres også i I-Pace forumet og motsatt. Det er forøvrig ikke så rart at Tesla dukker opp - da det så langt er de eneste bilene som allerede er på markedet i dette segmentet.

Sant nok det, men de gjør temmelig mye mer enn bare "å dukke opp". Det blir litt drøyt til tider. Det er selvsagt verre andre steder enn her, finnes vel ikke et kommentarfelt på Broom hvor ikke noen kommer trekkende med Tesla, selv om det er biler med forbrenningsmotor som diskuteres. Er det slik vi vil ha det? Da takker nok jeg for laget.

Crown

Tesla er best. Jeg synes alle som har reservert plass i køen til e-Tron bør trekke seg ASAP, og kjøpe Tesla.

I hvert fall de som er foran meg i køen.  :laugh:
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance


samotholt

Sitat fra: Crown på tirsdag 06. februar 2018, klokken 20:33
Tesla er best. Jeg synes alle som har reservert plass i køen til e-Tron bør trekke seg ASAP, og kjøpe Tesla.

I hvert fall de som er foran meg i køen.  :laugh:
Stiller meg bak den, men det bør vel gjelde de som reserverer I-Pace også?

Hvordan blir det med dette hengerfeste? Jeg vil vite noe nå!
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Jon65


Thorden

Ser ikke noe her, så da blir det sikkert ikke.  ;D

Flott hekk, da, ikke rart vi gleder oss! :D

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA