Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansering I-Pace

Startet av Bil123, onsdag 31. januar 2018, klokken 13:47

« forrige - neste »

Vind

Sitat fra: Tellus på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:14
Sitat fra: Jonce på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:08
Sitat fra: Xander på onsdag 31. januar 2018, klokken 21:51
Tilbud om 3.25% over 8år. Ca 9700 pr mnd på et finansiert beløp på 813.000
9700? wow. kjører billig tesla jeg da:P

Kan neppe være store utslag med tilsvarende beløp. Hva betaler du ?
Tesla har rente på 0.99%, så det blir litt lavere rentekostnader.  Det færreste lånefinansierte vel 100%, så det betyr ikke all verden.  Det eneste de bilene har felles er konseptet for drivlinje, så det blir litt som å sammenligne epler og bananer ( eller meloner om vi snakker om Tesla X  8) )
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Jonce

Sitat fra: Tellus på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:14
Sitat fra: Jonce på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:08
Sitat fra: Xander på onsdag 31. januar 2018, klokken 21:51
Tilbud om 3.25% over 8år. Ca 9700 pr mnd på et finansiert beløp på 813.000
9700? wow. kjører billig tesla jeg da:P

Kan neppe være store utslag med tilsvarende beløp. Hva betaler du ?
Jeg har ikke så dyr bil så betaler mye mindre menn et lån på samme sum hos tesla havner på 6900 i mnd, men da over 10år

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


Øyvind.h

Får man 0,99% rente er man idiot om man ikke fullfinansierer.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tellus

Blir vel kjapt et par tusen til med nedbetaling over 8 år tipper jeg.
Hva sier egentlig låneavtalen om fremtidige rentehevinger ? Er dere garanter å ha mer enn 2% lavere rente enn markedsrenten i hele 10 år.

Øyvind.h

Jeg har ikke lån fra Tesla, men har lest vilkårene for å komme til bunns i akkurat det.

Produktet følger markedsjustering.

Dvs justeres ordinært billån opp 0,25 settes også Tesla-lånet opp med 0,25. Det vil derfor beholde differansen mot ordinært billån.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

#20
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:49
Får man 0,99% rente er man idiot om man ikke fullfinansierer.....
Noen av oss var jo også så heldige å få 0,25% rente, så jeg har billån for første gang på 18 år. Det er så absurd lavt at det ikke er tvil om valget, om en så har alt cash på konto så vil det være økonomisk lønnsomt å ta lån.

Jaguar sin rente vil de fleste huslån slå, så da er plasseringen like enkelt valg der som andre veien på Tesla.

BMW har også vært nede på 0,99%, men det tar nok fort litt tid før Jaguar har behov for å justere ned for å stimulere salg.

Jlr

Jeg har bestilt en First edition. Har ikke fått noe tilbud på finansiering ennå.

Selvfølgelig vanskelig å forutse, men hva burde man forvente seg av ett prisfall på 2-3år? Noen som har gjort seg noe formening/tanker?  :)

mariowing

Sitat fra: Jlr på lørdag 03. februar 2018, klokken 08:35
Jeg har bestilt en First edition. Har ikke fått noe tilbud på finansiering ennå.

Selvfølgelig vanskelig å forutse, men hva burde man forvente seg av ett prisfall på 2-3år? Noen som har gjort seg noe formening/tanker?  :)

Standard restverdi på såpass dyre biler hos vanlige leasingselskap vil nok ligge mellom 50-60% så jeg ville tenkt 55% restverdi etter tre år. Det kommer til å være et større utvalg av elbiler på markedet om tre år, trolig også I-PACE med større batteri og høyere ladehastighet. Dersom det kommer mva eller andre avgifter i løpet av den kommende perioden så vil restverdien være noe høyere siden nybilprisene vil stige.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

ludwig_holberg

Apropos moms, så tror jeg Jaguar blir dråpen som får begeret til å renne over. Det blir rett og slett så mye luksus at motstanden og misunnelsen blir for sterk. Moms eller en vektavgift som merkes kommer 1. januar 2019 - SENEST 1. januar 2020 (utenkelig at Porsche Mission E osv selges med fullt avgiftsfritak).

S.S

Det eksisterer vel en viss fare for at kronen kan styrke seg i forhold til euro, kanskje større sjanse enn det motsatte, så vi vil nok ikke få samme valutaeffekten som vi fikk på å kjøpe tidlige Tesla-firhjulstrekkere.
Men det er sikkert uansett reelt å se på bruktprisen på Tesla, ser ut som en 5 år gammel bil koster rundt halvparten av hva en ny koster.

mariowing

Etter min mening har Tesla steget unormalt mye i nypris. Jeg tror også brukt prisene har vært holdt oppe av at det har vært eneste store elbil på markedet. Jaguar vil ikke ha samme fordel siden både Audi og Mercedes kommer i løpet av et års tid så jeg tror halv pris etter fem år er optimistisk. Jeg vet heller ikke om Jaguarimportøren betaler i euro eller pund. Sistnevnte er det kanskje noe mer usikker kursutvikling på i forhold til Brexit og hvilken tilknytningsform UK havner på med EU.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Vind

Sitat fra: mariowing på søndag 04. februar 2018, klokken 10:14
Jeg vet heller ikke om Jaguarimportøren betaler i euro eller pund. Sistnevnte er det kanskje noe mer usikker kursutvikling på i forhold til Brexit og hvilken tilknytningsform UK havner på med EU.
Bilen bygges i Østerrike, så her er det € kurs som gjelder.

Det å regne ut om man «tjener» på en bil er alltid spennende.  Akkurat nå så selges alt av el biler i snitt på en uke på Finn, så om man føler det er feil er det nok lett å selge i løpet av de første årene.

Ser også at første generasjon Tesla selges greit unne, så jeg ville ikke vært for bekymret.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA