Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i april 2018?

Startet av eques, tirsdag 30. januar 2018, klokken 12:24

« forrige - neste »

eques

Hei,

Bestillingen av TMX 75D i Black obsidian og 7-S ble bekreftet den 25/1. Personen som hjalp oss hos Tesla med prøvekjøring og bestilling i Oslo bemerket at bilen kunne komme allerede i mars, men jeg tviler på det.

TMX 75D, Black obsidian, svart premium interiør med carbon, 7-S, med referal code og estimert levering i april.

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni
21/4: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. (Dvs. 52 dager "i produksjon"  >:( >:( >:()
8/5: Beregnet leveringstid: Sent i mai - June
8/5: Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa. (dvs. 17 dager for transport til Baltimore)
16/5: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. (8 dager, eller halv parten av tiden som tok mellom Freemont og Baltimore)
31/5: Jeg ble oppringt av Delivery. Bilen er klart for levering (avtalt 7/6).

Siden det har gått bare 5 dager etter bekreftelse sitter jeg veldig utålmodig (høres kjent ut?), så derfor har jeg bestemt meg å åpne dette og samle alle informasjon vi kan ha for vi som ikke har fått bilen og fikk estimert levering i mars-april.

Mvh

Li-Ion

Jeg var med en bekjent som bestilte Model X i Trondheim den 25/1. 75D.
Her ble det av Tesla opplyst tidligst Mai - men sannsynlig Juni-levering.

Hvor bestilte du?
Teslaeier siden 2013 :)

Nodland

Jeg har en Model S i bestilling, bekreftet 22/1 :) Stod april levering på siden når jeg bestilte, og selger sa det kunne bli mars og det kunne bli mai. Usikkert.

Har stått på mytesla at den er i produksjon nå i 8 dager :)

Blir spennende og se ja, denne ventetida er hard :p men folk har venta lenge allerede og fortsatt ikke fått bekreftet levering :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

eques

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 30. januar 2018, klokken 12:29
Jeg var med en bekjent som bestilte Model X i Trondheim den 25/1. 75D.
Her ble det av Tesla opplyst tidligst Mai - men sannsynlig Juni-levering.

Hvor bestilte du?

Jeg bestilte i Oslo og sto april levering på siden; jeg spurte spesifikk om det fordi leveringsdato var "helt avgjørende" for oss.

eques

#4
Sitat fra: Nodland på tirsdag 30. januar 2018, klokken 12:46
Jeg har en Model S i bestilling, bekreftet 22/1 :) Stod april levering på siden når jeg bestilte, og selger sa det kunne bli mars og det kunne bli mai. Usikkert.

Har stått på mytesla at den er i produksjon nå i 8 dager :)

Blir spennende og se ja, denne ventetida er hard :p men folk har venta lenge allerede og fortsatt ikke fått bekreftet levering :p

Det samme her, men min har ikke gått inn til produksjon. Tror du at du får bilen i mars? Hvor mange dager tar produksjonen? Transport fra Tesla factory til båt? Båt USA-NOR? Levering til kundene etter ankomst?

Mvh

Nodland

Jeg våger ikke og tenke for mye på når bilen kommer :-P hehe.

Vet ikke om bilen min faktisk er i produksjon eller om den står i produksjonskø... Men på mytesla står det "bilen din er i produksjon".

Men har lest at produksjonen tar ca 5-6 dager og frakt til Baltimore ca 2-3 dager. Frakt over dammen ca 10-16 dager.

Men det kan være forsinkelser mellom alle stoppesteder her..

Sent from my HTC U11 plus using Tapatalk

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

geear

Kjenner folk som har fått bestillingsbil på åtte uker, men dere er nok optimister hvis dere tror på april nå som det er folk som venter i seks måneder på grunn av Model 3-opprampingen. Hvis man er "heldig" kommer man med i batchen som skal leveres i kvartalsrushet i slutten av mars (noe som nok er lite sannsynlig for bestillinger sent i januar), ellers så virker det som det gjerne glir en måned over, noe som ikke nødvendigvis er så ille, helt greit å få levert bil utenom kvartalsrushene...

Oppned

Jeg bestilte 3 mnd før dere og har nå forventet levering sen mars/april. Tror dere må belage dere på endel mer ventetid om dere ikke har flaks med timingen. Selgeren på Tesla vet ingenting om når bilen kommer, så hva han sier er ikke til å stole på. Jeg ble fortalt midten av januar når jeg bestilte...
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

MS.RUUD

Sitat fra: Oppned på tirsdag 30. januar 2018, klokken 18:58
Jeg bestilte 3 mnd før dere og har nå forventet levering sen mars/april. Tror dere må belage dere på endel mer ventetid om dere ikke har flaks med timingen. Selgeren på Tesla vet ingenting om når bilen kommer, så hva han sier er ikke til å stole på. Jeg ble fortalt midten av januar når jeg bestilte...

Samme historien her...... og Delivery bare dropper å svare når de får "sure" mailer

Bil123

Sitat fra: eques på tirsdag 30. januar 2018, klokken 12:24
Hei,

Bestillingen av TMX 75D i Black obsidian og 7-S ble bekreftet den 25/1. Personen som hjalp oss hos Tesla med prøvekjøring og bestilling i Oslo bemerket at bilen kunne komme allerede i mars, men jeg tviler om det.

Siden det har gått bare 5 dager etter bekreftelse sitter jeg veldig utålmodig (høres kjent ut?), så derfor har jeg bestemt meg å åpne dette og samle alle informasjon vi kan ha for vi som ikke har fått bilen og fikk estimert levering i mars-april.

Mvh

Hei,

Jeg bestilte akkurat samme bil som deg. Til og med lik farge med autopilot og premiumpakke. Min bestilling ble bekreftet den 15 Januar. Delivery gutta fra Tesla ringte i forrige uke selv, og opplyste at bilen kommer til å bli ferdig i første uken av Februar. Det vil ta ca. 6-8 uker for transport. De estimerte med at jeg får bilen i andre halvdel av Mars. På hjemmesiden stod det forventet levering i April da jeg bestilte.

Jeg tror nok at Tesla kommer til å prioritere ordre plassert fra utlandet (les: Norge) slik at de får levert bilene og booke inntekter før kvartalet ender i Mars. Er selv meget spent :-)

Bil123

Sitat fra: Oppned på tirsdag 30. januar 2018, klokken 18:58
Jeg bestilte 3 mnd før dere og har nå forventet levering sen mars/april. Tror dere må belage dere på endel mer ventetid om dere ikke har flaks med timingen. Selgeren på Tesla vet ingenting om når bilen kommer, så hva han sier er ikke til å stole på. Jeg ble fortalt midten av januar når jeg bestilte...

Hvilken bil bestilte du? Tok du med premium pakke / autopilot? Ble du henvist av noen?

MagnarPS

Dette er Model S bestillingen min så langt:

10.01.2018 - Bestilt RN62XXXXX. Estimert levering April.
17.01.2018 - Bekreftet
18.01.2018 - Bilen i produksjon VIN 5YJSA7E27JFXXXXXX
24.01.2018 - Telefon fra Tesla Salg. Sier bilen blir levert slutten av Mars.
                    Bilen skal være ferdig produsert ila uke 5.

Om dette er tilfellet så må jeg si det er veldig raskt. Vil tro de higer etter å skvise den inn på Q1.

Men hva fasit blir er en helt annen dans  :) Kan godt hende man ser April passere også. Men all honnør om ovennevnte skulle slå til  :)

eques

#12
@Bil123, da delivery ringte... var bilen din i produksjon på "Min Tesla" kontoen?

Kan det være lengere kø for Model X enn for Model S? Kan det stemme? Fordi bilen til @MagnarPS gikk til produksjon dagen etter at bestillingen var bekreftet...

Vi må huske også at påske er i uke 13 i år... så de skal leverer t.o.m. 28/3... ikke så mange dager igjen...

Bil123

Sitat fra: eques på onsdag 31. januar 2018, klokken 10:31
@Bil123, da delivery ringte... var bilen din i produksjon på "Min Tesla" kontoen?

Kan det være lengere kø for Model X enn for Model S? Kan det stemme? Fordi bilen til @MagnarPS gikk til produksjon dagen etter at bestillingen var bekreftet...

Vi må huske også at påske er i uke 13 i år... så de skal leverer t.o.m. 28/3... ikke så mange dager igjen...

Det stemmer at bilen min var i produksjon da de ringte. Jeg fikk tildelt VIN innen få dager. Håper de rekker å levere bilen før påske, som de selv indikerte.

Bil123

Noen som har fått oppdatering på MyTesla konto om bilen er ferdig produsert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA