Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hoppe over 15000km service ?

Startet av Sladd, tirsdag 30. januar 2018, klokken 09:59

« forrige - neste »

Knut Røe

Men er det virkelig nødvendig med 15 tusen km service?
30 tusen eller 1 gang per år høres fornuftig ut. Er jo ingen olje eller slikt som skal skiftes eller inspiseres heller.

Crown

Sitat fra: tiger`n på torsdag 01. februar 2018, klokken 22:51
Men er det virkelig nødvendig med 15 tusen km service?
30 tusen eller 1 gang per år høres fornuftig ut. Er jo ingen olje eller slikt som skal skiftes eller inspiseres heller.

Nei en gang i året burde jo vært greit nok innenfor 30k. Det er det samme for meg, kjører 15k i året med Ioniq'en og 15k med Leafen, forskjellen fra Hyundai til andre merker er jo at de her fri km innenfor 5-årsgarantien, tipper det er en eller annen sammenheng de har regnet på her. Gratis lunsj finnes ikke :) 
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektrolux

4+ år og 47000 km med e-Up og eneste service er pussing av rust på bremseskivene framme.

EU kontrollen bekreftet at alt nå er på stell. Er dermed nede på under 200kr året i "service utgifter"

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sladd

For alle som lurer videre og leser på denne tråden så vil jeg anbefalle å lese denne artikkelen : http://itavisen.no/2018/02/15/tesla-i-bunn-i-ny-karing/


Da jeg bestilte service spurte jeg høyt og tydelig om denne servicen var nødvendig for å holde garantien i orden, verkstedet svarte JA. Så om hyundai har gått vekk fra service kravet må jeg bare le litt.
For dette er siste service jeg tar. Bremsene bak demonterer jeg selv og smører opp til våren, er fagman fra industrien så dette er sikkert ikke anbefalt for alle.

AppleKnocker

Hva er egentlig servicepunktene på en Ioniq?

Jeg har ikke fått min ennå, men med 45 000 km/år må jeg regne med opp mot 3 service pr år :o
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ProsjektX

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 05. april 2018, klokken 19:16
Hva er egentlig servicepunktene på en Ioniq?

Jeg har ikke fått min ennå, men med 45 000 km/år må jeg regne med opp mot 3 service pr år :o
Smøre dørhengsler, måle spenning på 12V batteri (nei, ingen sjekk av driftsbatteri), visuell sjekk av dekk og bremser... Det er vel det stort sett. Mener det står liste i instruksjonsboka. Til dels lureri vil jeg si.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Radiobil1

#21
Sitat fra: ProsjektX på fredag 06. april 2018, klokken 11:31
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 05. april 2018, klokken 19:16
Hva er egentlig servicepunktene på en Ioniq?


Jeg har ikke fått min ennå, men med 45 000 km/år må jeg regne med opp mot 3 service pr år :o
Smøre dørhengsler, måle spenning på 12V batteri (nei, ingen sjekk av driftsbatteri), visuell sjekk av dekk og bremser... Det er vel det stort sett. Mener det står liste i instruksjonsboka. Til dels lureri vil jeg si.


Hvis det bare er det de gjør, så er jo 2500 landeveisrøveri!

Zimon

De skal også oppdatere firmware + kart etc etter hva jeg har lest. Service manualen til bilen har nok flere punkter som skal sjekkes, justeres, byttes ved behov en det som ble oppgitt over. Så om noen har tilgang til service manualen til Ioniq EV så kanskje komme med en liten oversikt?

Selv kommer jeg til å følge anbefalte intervaller, selv om jeg syntes 15K er litt lite, 20K+ ville hørt mer normalt og riktig ut.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA