Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Toning ruter og lakking av front

Startet av jensi, søndag 28. januar 2018, klokken 08:57

« forrige - neste »

jensi

Hei.
Har nå hatt min blå Ioniq 2-3 uker og er kjempe fornøyd. :)
Har tenkt å modifisere litt på utseende og da er det de grå plastdelene som står øverst på listen til endring.
Har sett diverse bilder av blå lakka front plate men ikke sett dette i virkeligheten. Noen her inne som har gjort dette og har noen anbefalinger? Lurer litt på og svart lakke alt da de nyeste 2018 kommer med dette. Er kanskje litt tryggere å holde seg innenfor det som Hyundai gjør med bilene? Skal uansett ha bilen inn til å reparere en liten skade i lakk på bakfanger etter at forhandler fjernet reklame og var litt for brutal med varmen. Har en lakkerer som finner 100% riktig blå farge og da er jo det litt fristende å ta av front å få han til å sprøyte den og :)

Solfilm: Noen som har gjort dette og kan anbefale en tonings prosent? Vil ikke ha det helt "Limo sort" Hva er det vanligste? Litt skeptisk til å sote bakluke rute da kona trenger den lille sikten hun har her. Hun stoler ikke på kameraet :o enda:)
Tips erfaringer fra noen som har gjort dette?
Pfh Takk:)
Mvh Jens A

Zimon

Har en blå i bestilling selv, får den ett sted mellom utpå tidlig vår håper jeg. Jeg kommer til å tone bakrutene på siden (mellom B og C stolper) og sitter selv i tenkeboksen ang tonings prosent. Jeg kommer ikke til å ta bakruta da den må brukes til sikt bakover. Så følger med på denne tråden om toningsprosent, tror jeg ønsker å ha ca like mye som Focus'en min har.

Ellers så er det nok pent å lappe/foliere front og hekke plast bitene, men synes at ioniqen kler de grå også litt faktisk, svart enda bedre. Første inntrykket var litt sånn "yuck, dette kunne de ha gjort bedre", men den har blitt akseptert fort her.

Sjekk med lakkerere/folierings firmaer og be om pristilbud på dette.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Kjetil1986

Jeg har lagt solfilm på min bil på begge siderutene bak samt bakruta (toning: 20 %) Kjempefornøyd med resultatet. Jeg fikk det gjort hos Riis bilglass for 4250,- kroner. Dette er med rabatten på 15% man får hos Riis ved å være medlem i Elbilforeningen  :+1:
Model 3 long range 2021

elekTrond

Det peneste er jo å ta den lyseste prosenten og tone jevnt rundt hele bilen, unntagen frontruta. Før i verden var det gjevt å få tak i og ettermontere fabrikktonede ruter. Det var den gangen "alle" biler hadde glassklare ruter uten farve i.
'13 Mjau

leholtet

Sett flere som har lakkert det grå/sorte- synes det ser bra ut!

Aregberg


jensi

Nice. Har du demontert grill selv? Skal få demontert grill og deksel rundt led+ det grå bak på fanger og levere til lakkerer. Går for sort lakkert. Lurer litt på hvordan det er å få demontert  dette?
Noen som har gjort dette og har en liten beskrivelse?
Mvh Jens A

elekTrond

"Med fare for å gjenta meg sjøl ... "  :police:
Sitat fra: elekTrond på mandag 29. januar 2018, klokken 00:03
Det peneste er jo å ta den lyseste prosenten og tone jevnt rundt hele bilen, unntagen frontruta.


Kilde: http://www.ioniqforum.com/forum/22-hyundai-ioniq-photos-videos/6625-share-pictures-your-hyundai-ioniq-5.html#post215097

Samme bil og eier igjen: (seks bilder til, under)
http://www.ioniqforum.com/forum/22-hyundai-ioniq-photos-videos/6625-share-pictures-your-hyundai-ioniq-5.html#post215441


IMG_3795.jpg (1 of 6) 09-10-17 08:32 PM


IMG_3798.jpg (2 of 6) 09-10-17 08:32 PM


IMG_3803.jpg (3 of 6) 09-10-17 08:32 PM


IONIQ - 1.jpg (4 of 6) 09-10-17 08:33 PM


IMG_3794.jpg (5 of 6) 09-10-17 08:33 PM


IMG_3791.jpg (6 of 6) 09-10-17 08:34 PM

Pent, er det ikke?  8)
'13 Mjau

Zimon

Er pent med toning på hele siden, men det er vel ikke lov i Norge å tone vinduene til fører og passasjer foran? Kun de bak + evt bakrute om jeg ikke husker feil.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

AppleKnocker

Foileringen  med bilde av hybridgrillen er min favoritt. Det ruller mange Ioniq med denne løsningen etterhvert.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

elekTrond

Tøft! :+1: Jeg så video fra ei sjappe (www.teslatoniaccessories.nl) som selger en håndfull ulike custom-griller eller nosecones til Tesla. Flere av de hadde grillrist/grill-lister i krom. Gad vite hva en hybrid-grill koster ny eller på høggern? Mon tro om den er bolt-on på BEV?

https://www.youtube.com/watch?v=taDc2iuxkp4
'13 Mjau

kentroger1

Sitat fra: elekTrond på fredag 20. april 2018, klokken 22:20
Tøft! :+1: Jeg så video fra ei sjappe (www.teslatoniaccessories.nl) som selger en håndfull ulike custom-griller eller nosecones til Tesla. Flere av de hadde grillrist/grill-lister i krom. Gad vite hva en hybrid-grill koster ny eller på høggern? Mon tro om den er bolt-on på BEV?

https://www.youtube.com/watch?v=taDc2iuxkp4

Grillen på EV er jo sånn bla for aerodynamikkens skyld, så om du vil ofre avstand for utseende, så er det jo kanskje en mulighet.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

aasen90

Jeg fikk bestilt soting av ruter via forhandler. Det kom på 4750,- og blir gjort når bilen kommer til drammen.

Zimon

Jeg har også bestilt soting av vinduene til baksetet via bilforhandler, husker ikke pris her og nå da. Blir spennende å se hvordan det blir totalt sett når bilen ankommer og blir klar for å overleveres.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Nelz22

Er det flere som har fått solfilm på rutene sine? Hva har folk valgt med tanke på % nivået av sort fargen?
Bilder?
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA