Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere og parkeringsavgift

Startet av hanche, onsdag 24. januar 2018, klokken 21:57

« forrige - neste »

hanche

Hvem regner vel med å måtte betale parkeringsavgift på første juledag? Ikke jeg i hvert fall. Jeg hurtigladet på Fortum-laderen på Fritzøe brygge i Larvik. Første juledag, som sagt, og det siste jeg kunne forestille meg var at parkeringsavgift var et tema. (Det var ikke én annen bil på hele plassen.) Men i dag kom det sannelig krav i postkassen. Parkeringsavgift kr 10, fakturagebyr kr 59, tilsammen kr 69. De har kameraovervåking med automatisk skiltavlesing, må vite.

Småpenger, kanskje, men forbasket irriterende. I det hele tatt synes jeg kombinasjonen hurtiglader og parkeringsavgift er en uting. Om ikke annet var det kanskje en idé å utstyre laderne på slike steder med egne skilt med en advarsel om at det må betales parkeringsavgift?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

geear

På Fritzøe Brygge kan du alltid handle tørrskodd. Vi tilbyr to timer gratis kundeparkering i parkeringskjeller og en time gratis parkering ute.
Kommer du sjøveien, har vi egen gjestebrygge.


1 time burde holde bra til hurtiglading?

hanche

#2
Kilde? (Glem det, jeg fant den her.) Jeg var der i 17 minutter.

Firmaet som tar seg betalt for parkeringen, kaller seg Micasa Parkering AS (ANPR).

Det er mulig at Fortums navn på ladestasjonen (Fritzøe brygge) er misvisende. Websiden til Fritzøe brygge forteller ikke hvor de ligger – det antas vel at alle vet såpass – men jeg ser på kartet at det er en veistump med det navnet som ligger et kvartal fra parkeringsplassen der laderen er.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Ellemelle

Dette er hovedoppslag i lokalavisen akkurat nå. Det er en betalingsartikkel, så jeg får ikke sett hva det står, men bilde og overskrift er fra samme sted:
https://www.op.no/

Beckern

Burde jo være en opplagt sak for Elbilforeningen.
Oppstillingsplasser ifm hurtigladere bør pr definisjon defineres som oppstillingsplass for lading, ikke parkeringsplass.
Det er alt for mange som har dette og felles er jo at det er i pressområder, men det er jo ikke en gang knapper eller glansbilder å tjene på de få plassene.
Det andre  er å gå på selskapene, både butikker/handelsorg. og ikke minst Fortum og GK. Jeg har enda ikke sett en enste hurtiglader som er skikkelig merket.

hanche

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 25. januar 2018, klokken 15:52
Dette er hovedoppslag i lokalavisen akkurat nå. Det er en betalingsartikkel, så jeg får ikke sett hva det står, men bilde og overskrift er fra samme sted:
https://www.op.no/
Fra den verdenskjente lokalavisen ved navn ØP, av alle ting. Den har jeg aldri hørt om. Men man kan få e-avisen deres i fem uker for fem kroner. Nesten fristende å gjøre det bare for den ene artikkelens skyld. Okke som, i tilfelle noen her har tilgang til ØP, så er direkte lenke til artikkelen her:

https://www.op.no/larvik/parkering/nyheter/robert-raste-mot-p-avgiften-da-begynte-det-a-skje-ting/s/5-36-511210

«Robert raste mot p-avgiften. Da begynte det å skje ting.» Illustrert med bilde av en hurtiglader. Og Robert (antar jeg).
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA