Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wall Connector lyser grønt men fungerer ikke

Startet av Nesquik, onsdag 24. januar 2018, klokken 16:40

« forrige - neste »

Nesquik

Elektrikeren har nettopp installert en Wall Connector hos meg. Boksen lyser stabilt grønt og alt virker i skjønneste orden. Problemet er at jeg ikke får ladet. Knappen for ladeport fungerer ikke og når jeg plugger den i lyser ladekontakten på bilen fortsatt hvitt - noe som indikerer at ingen kabel er plugget i.

Det gis altså ingen feilmelding på verken lader eller bil. Jeg finner ingen løsning i installasjonsveilederen. Jeg har heller ikke funnet noe omtale av dette problemet på nett.

Ideer? Er laderen kanskje defekt?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Nesquik

Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Luring

Eg har ikkje lys i den, men her virker den....
Kanskje vi skal bytte  ;)

fonberg

Hører du at den «klikker i», og låser den seg til bilen?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Nesquik

Nei, det kommer ingen klikkelyd. Det virker som pluggen er helt "død".

Jeg har snakket med elektrikeren min, og han mente at det kanskje kunne være dårlig kontakt med jord i garasjen. Han skal komme innom i dag å banke ned et jordspy for å se om det hjelper.

Selv er jeg litt skeptisk til denne jord-forklaringen. For ifølge manualen skal det komme en feilmelding (via led-diodene på laderen) ved manglende eller feil tilkobling av jord. Det gjør det jo ikke. Selv begynner jeg å tro at kanskje laderen er defekt.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Johnny

Det har vert mye problemer med brudd i signalkablene mellom laderen og pluggen. Elektrikeren din burde heller bruke tiden på å måle om det er i orden.
TMS og eGolf.

Nesquik

Akkurat, ja.

Hvis ikke jord-fiksen fungerer, så får jeg ta med laderen til Tesla på Skøyen for å se om jeg kan få en ny. Håper ikke det blir noe problem da jeg kjøpte den gjennom TOCN.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Nesquik

Da ordnet dette seg.

Jeg ringte Tesla support som raskt fastslo at det var en feil med ladestasjonen. Jeg fikk en ny levert på døren og Tesla har lovet meg å refundere elektrikerregningen når jeg bytter ut den som er defekt.

Bra service! Fornøyd kunde.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA