Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chevrolet Bolt EV selges. (Det er ikke en Opel Ampera)

Startet av Bybil entusiast, tirsdag 23. januar 2018, klokken 12:23

« forrige - neste »

Bybil entusiast

Jeg selger min Chevrolet Bolt EV 2017 modell.

Pris 375000,-
KM 4500
Farge BLÅ
Premium
Skinn seter
360 graders ryggekamera
Bilen har hurtiglader Combo 1. Det finnes en overgang til Combo 2 som gjør det mulig å hurtiglade i Norge. Den kabelen følger ikke bilen.
Bilen har Vinterhjul, helårsdekk.

Kan besiktiges i Oslo. tlf 90029200
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

moderator 2

#1
Annonser aksepteres kun i annonsedelen på forumet. Også greit å informere om at Combo 1 overgangen koster fra 18.000kr (sikkert mulig å prute)  at det er en løsning som hverken GM eller ladeoperatørene går god for og som ingen i Norge har prøvd eller testet.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Bybil entusiast

Hei Lars / Admin
Den koster bare en brøkdel av hva du skriver. Din kilde er ikke en handelsportal for forbrukere.

Det er utidig å komme med innsigelser som ikke er bedre forankret i virkeligheten.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

moderator 2

Det er du som linket til stedet der prisen er oppgitt. Aliexpress har ikke denne ute, så foreløpig er alibaba eneste stedet hvor det ligger en pris.

Bare å legge ut link til sted med annen pris, så får vi oppklart dette.

Det er utidig å ikke forklare hva hurtiglader Combo 1 er for noe, og ikke gi en pris på hva dette faktisk koster, og hva det innebærer.

Som sagt: Bare å legge ut link til sted med annen pris, så får vi oppklart dette. Jeg har sendt en mail til Setec, så får vi en pris...
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Counterpointer

Har bilen kamerabakspeilet?

Ift manglende hurtiglading har jo selger lagt seg 50-60 tusen under Finn pris for Ae. Eventuelle kjøpere får jo vurdere om dette er nok.

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Bybil entusiast

Bilen lades på vanlig stikkkontakt eller med type 2 ladekabel for ladeboks. Begge følger med bilen.

Den er utstyrt med kamera bakspeil. Dette er veldig lite bruksvennlig da kamera veldig raskt blir skittent. Jeg bruker det derfor veldig lite.

Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Trekkoppbil

#7
Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 23. januar 2018, klokken 12:51
Annonser aksepteres kun i annonsedelen på forumet. Også greit å informere om at Combo 1 overgangen koster fra 18.000kr (sikkert mulig å prute)  at det er en løsning som hverken GM eller ladeoperatørene går god for og som ingen i Norge har prøvd eller testet.

Lars
Forum admin
Jeg veit ikke hva som stemmer her, men jeg hørte rykter for halvannet år sida, om at en av de store bruktbilomportørene tok inn noen USA-golfer, og at man brukte en overgangskabel til 10 000kr.

Når det gjelder pris, så har jeg aldri sett denne overgangen på Aliexpress, men på Alibaba hvor man ikke får oppgitt pris før man forespør selger. Dvs at det ofte annonseres priser som man forstår er feil. Jeg har sett den i ulike annonser prisantydninger på hhv 1 usd, 100usd og 2000usd. Jeg lurer på hvor prisen på 18000 kroner kommer fra, hvis ingen har prøvd kabelen i Norge.

Når det gjelder spørsmålet om ladeoperatørene går god for den, så kjenner jeg ikke til det, men overgangen selges av Setec power som er en produsent av DC-ladere i ulike effektklasser, og som tilbyr hurtigladere opptil 200A.

Når det gjelder spørsmålet om bilprodusenten går god for den, så har jeg aldri vært borte i problemstillingen før, om at bilprodusenter går god for ladeutstyr. Langt mindre at den skal gå god for kabelskjøter eller grensesnitt som ikke har kontakt med bilen. Når jeg hurtiglader langs veien, spør jeg aldri om hurtigladeren er godkjennt av bilfabrikken, og når jeg bruker en importbil i Norge, som har amerikansk typegodkjenning, så spør jeg ikke om bilfabrikken godtar at jeg bruker norske vegguttak som schuko, industrikonakter, komfyrkontakt type 2-uttak etc. Kan man bruke type 1 til type 2-kontakt, uten at bilfabrikkanten går god for den?


Ipadjove


Bybil entusiast

Kamera spyling ?... det må jeg undersøke. Jeg var ikke klar over at det eksisterer.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Ipadjove

Bolt med 2 kamera bak har spyledyse på siden av det ene kamera. Såg det på den første Ampera-e også, den som var i Paris.

Tror du spyler kamera samtidig som du spyler bakruten.

moderator 2

Fikk svar på pris fra Setec:

SitatDear Lars C. Krogenaes,

Best wishes!

CCS combo 2 to CCS combo 1 adapter    1000USD/unit

thanks

Best regards

tery

Så da er prisen nede i litt over 10.000 for overgangen.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Counterpointer

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 24. januar 2018, klokken 11:00
Fikk svar på pris fra Setec:

SitatDear Lars C. Krogenaes,

Best wishes!

CCS combo 2 to CCS combo 1 adapter    1000USD/unit

thanks

Best regards

tery

Så da er prisen nede i litt over 10.000 for overgangen.

Lars
1000 US er 7800 kr etter dagens kurs, men du la sikkert til frakt også. Selv om 2200kr for frakt var kostbart.

Lars Krogenæs

#13
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. januar 2018, klokken 13:00
1000 US er 7800 kr etter dagens kurs, men du la sikkert til frakt også. Selv om 2200kr for frakt var kostbart.

Brukte xe.com:

1,000 USD =7,808.93  La på 500,- i frakt og 25%mva på toppen av dette. Fikk da 10385,- og rundet av nedover til "litt over 10.000".

Lars

GreenO

7800x1,24 blir ca 10000. Må legge på mva (frakt og mva på frakt pluss fortollingsgebyr kommer i tillegg).


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA