Skrevet av Emne: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid  (Lest 14287 ganger)

eKramer

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #75 på: onsdag 28. februar 2018, klokken 19:44 »
Tesla kokstad har meget hyggelige Teknikere og kundebehandlere! De gjør sitt beste for å blidgjøre alle som kommer er mitt syn hvertfall =)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

elbilmanne

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 96
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #76 på: mandag 12. mars 2018, klokken 11:46 »
Jeg har nevnt dette noen andre steder også, men tenkte å samle historien her:

Bilen vil ikke kjøre hjem fra jobb en dag, og må taues. Jeg får tilbud om diverse ukurante leiebiler, bl.a. Toyota Yaris. Ender med en Kia Rio i flere uker som jeg omsider får byttet i en litt større kia. (Med en egenandel på 10000 kroner om jeg skulle skade den >:()

Bilen har nå stått oppbevart på Karihaugen siden første uka i februar. Det er nå fem ganger. Tesla har enda ikke ringt meg med oppdatering en eneste gang, jeg må ringe dem hver uke og får samme beskjed hver gang. "Bilen venter på time på Oslo Nord, blir sikkert tatt denne uken".

I forkant av dette, så har jeg ventet på service på stereoanlegget (ingen lyd fra annet en diskanten) siden begynnelsen av november. Først glemte de timen min så jeg måtte booke ny i slutten av desember, fikk da time i februar, og før jeg rakk å komme meg til den, så måtte bilen taues. Bilen min stod faktisk oppbevart på Karihaugen i påvente av løfting ved Oslo Nord samtidig som jeg hadde booket time for fiks av stereo og full service på Rud.

Dette er så elendig som det kan gå an å få det. Det hadde nå vært en ting om de ikke klarte å reparere den, men når de ikke prøver, ikke klarer å skaffe til veie tilsvarende lånebil, og ikke engang klarer å holde meg informert om fremdrift, så har de mistet meg som kunde.
Blå P85D
wweeeeeeeEEEEEE!!!!

MrBacardi

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 809
  • Bekkestua, Akershus
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #77 på: mandag 12. mars 2018, klokken 14:37 »
@elbilmannen: hvis du mener det har gått for lang tid uten at noe har skjedd, så kan du eskalere saken din. Det gjør du ved å logge deg inn på Tesla-sidene, trykk på "Administrer" på aktuell bil, deretter litt nede på siden under "Støtte" gjør du en henvendelse av typen: "Fremskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen"
Test mine Android-apps:  Ladestasjon / TypicalCalc
Jeg har koblet Teslaen til slack

2019 Model 3 55D(?) - Reservert juni 2016
2017 Leaf Tekna 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MyMuffin

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #78 på: tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:20 »
Leverte bilen min på rud i dag og for første gang så var det ikke kaos der. Veldig hyggelig tekniker som ble med på en god kjøretur og fikk gjennomgått alle (små)feilene på bilen. Vel tilbake på SC fikk jeg inntrykk av god stemning blant de ansatte.
Virker som at ting er på bedringens vei, jeg sitter ihvertfall igjen med en bedre SC opplevelse enn det jeg har hatt på lenge.
2014 S60 hvit - Superlading, enkelt utstyrt, men fortsatt ett teknologisk vidunder - Solgt!

2017 S "P"75D  Sort, luft, autopilot, Nye premium pakken - fantastisk bil!

Model 3 Res ID: 365XXX - Til fruen :)

hELgenen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 333
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #79 på: lørdag 24. mars 2018, klokken 17:28 »
Har akkurat lest gjennom tråden - ville sjekke litt erfaringer med kundeservice, håndtering av feil osv. før jeg event. la inn bestilling på en X.  Tror jeg lar den bestillingen ligge på vent ennå en stund. Det jeg reagerte mest på er jo at flere her inne har akseptert å ta ut en bil med feil - har aldri gjort det selv og kommer aldri til å gjøre det. En ny bil skal vel  ikke leveres ut f.eks med bulker, lakkskader og annet tull?

Jeronan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1005
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #80 på: lørdag 24. mars 2018, klokken 19:09 »
Har akkurat lest gjennom tråden - ville sjekke litt erfaringer med kundeservice, håndtering av feil osv. før jeg event. la inn bestilling på en X.  Tror jeg lar den bestillingen ligge på vent ennå en stund. Det jeg reagerte mest på er jo at flere her inne har akseptert å ta ut en bil med feil - har aldri gjort det selv og kommer aldri til å gjøre det. En ny bil skal vel  ikke leveres ut f.eks med bulker, lakkskader og annet tull?

Just avoid taking delivery at the end of a quarter and you will be fine.  :+1:

It’s always chaos at the end of each quarter, where they try to deliver as many as possible before quarter’s end. That’s wherebmost of these problems occur sadly due to stress and capacity issues.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

kvasbo

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 289
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #81 på: onsdag 28. mars 2018, klokken 16:38 »
Det var en grei unnskyldning det første og andre kvartalet de leverte. Nå er det bare trist.

Det er ikke akkurat som om kvartalsavslutningen kommer overraskende på...
Har: Model S S85D, rød med alt.
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

xref

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 289
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #82 på: onsdag 02. mai 2018, klokken 11:53 »
Kan ihvertfall konstatere at logistikkutfordringene fortsatt er vesentlige.

- "Mange månder" ventetid på ny glassrute. Så får du en stygg steinsprut er det bare å åpne en krukke med tålmodighet og smøre seg inn.
- 4 måneders ventetid på servicesenteret på Grorud
- 3 månder ventetid på ny bakskjerm.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1815
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #83 på: onsdag 02. mai 2018, klokken 13:13 »
Har derfor tegnet utvidet forsikring som gir ubegrenset leiebil ved kaskoskade.
2018 Tesla model 3 - Bestilt 31/3-2016 Avbestilt
2017 Tesla model X 90D - med Ap2.0 Ap0.2
2015 Tesla model S 85D - med Ap1.0 Solgt
2014 Leaf Acenta

saphran

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 26
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #84 på: fredag 18. mai 2018, klokken 12:57 »
Servicen i Bergen ser ut til å gå fra dårlig til ekstrem.

Jeg prøvde først å bestille service i god tid i desember i fjor, ville ha time i Mars, men fikk beskjed om at de ikke kunne ta bestilling mer enn 3 mnd før tiden.

Så - i Januar, etter å ikke ha fått kontakt elektronisk, stilte jeg opp på verkstedet og ba om time - resultat; time i Mai, altså over 4 mnd frem i tid (!). 

På disse 4 månedene røk både AC, en gummilist, og nå nylig hjullagrene foran. AC sa de selv de skulle ta på servicen, og resten rapporterte jeg inn for å få det og tatt med. Så, et par dager før den etterlengtede servicen, får jeg beskjed om at de må utsette servicen - På ubestemt tid (!).

Om de faktisk sjekket historikken først og visste om at servicen nå skulle ta flere ekstra ting, eller om det ble gjort helt blindt vet jeg ikke, men hjullagrene spesielt, og AC er det ikke akkurat greit å kjøre bilen uten gjennom sommeren akkurat.

Slik dette utvikler seg føler man seg nesten dum for å ha bestilt en Model 3.

Geirr

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 360
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #85 på: lørdag 19. mai 2018, klokken 09:27 »
ˆ  Glad jeg satte foten ned og nektet samboeren å bestille Model 3......Hun er happy for det nå  :)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emurof

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 414
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #86 på: lørdag 19. mai 2018, klokken 14:10 »
Tja, det er enda lenge til Model 3 kommer til Norge, og når den tid kommer så kan det jo være at Tesla har klart å ansette nok folk til å få ned ventetiden litt.
Oslo. Potensiell kjøper av elbil.

CaZpaH

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 543
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #87 på: lørdag 19. mai 2018, klokken 18:46 »
Her i Trondheim er det sjeldent utfordrende å få service. De har hatt litt problemer med førstelinjesupport i senere tid pga. Mye sykdom, men får raskt svar på email fra andre på servicesenteret.

Opplever dem rask på deler også. Så kan fint anbefale å bestille tesla om du må forholde deg til Trondheim sitt servicesenter.
Nåværende: 2017 Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Motorwatt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 195
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #88 på: søndag 24. juni 2018, klokken 13:11 »
Tesla model X på tredjeplass etter BMW og Volvo. Her er konklusjonen:

3. Tesla Model X - 23/36 poeng.
Tesla er en artig utfordrer med en utrolig suksess i Norge. De er først på banen med lang rekkevidde og innovatører på en rekke områder. Den har mange kule gadgets og noen praktiske løsninger, men overskygges av ulemper. Diverse forum, personlige erfaringer og venner og kjente, forteller oss om tvilsom kvalitet og en policy der kundene tester produktet før det er ferdig. Men: Det er noe helt eget å kjøre en Tesla!

https://www.dagbladet.no/tema/alle-tre-er-sikleobjekter-men-det-er-n-klar-vinner-i-testen-av-luksusbiler/69905585

Rævedilter

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
« Svar #89 på: onsdag 27. juni 2018, klokken 11:18 »
Tesla kokstad har meget hyggelige Teknikere og kundebehandlere! De gjør sitt beste for å blidgjøre alle som kommer er mitt syn hvertfall =)
Fekk du kaffi og kaker??

Var på Kokstad for tredje gang på drop in for å fikset noe så enkelt som å montere et deksel de fjernet forrige gang bilen var på drop in service. Tar sikkert 10 minutt + de skulle sjekke bremsevæske nivå (har fått alarm) & korfor eg får beskjed om å kjøre på service eit par ganger i veka.

Selfølgelig uten å at det skjedde noko anna enn at dei fekk ein enda meir forbanna kunde... faaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Kan ikkje svare om de har tid på dropin i dag, ingen andre kundebehandlere ledig, veit ikkje når det eventuelt kan tas (på høsten ein gang klarte eg såvidt å få presset ut av de).

Men  de påstod at de hadde tømt serviceepostinnboksen i helga som var, men de har iallefall ikkje svart meg på mine 3 eposter..... de meiner sikkert de har slettet alle i innboksen og da er dei ajour.

Dette er totalt hjelpeslaust. Takker Fortuna for at det meste fungerer med bilen.