Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på nye biler, kundeservice og ventetid

Startet av Taffelman, tirsdag 23. januar 2018, klokken 02:27

« forrige - neste »

MrBacardi

@elbilmannen: hvis du mener det har gått for lang tid uten at noe har skjedd, så kan du eskalere saken din. Det gjør du ved å logge deg inn på Tesla-sidene, trykk på "Administrer" på aktuell bil, deretter litt nede på siden under "Støtte" gjør du en henvendelse av typen: "Fremskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen"
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MyMuffin

Leverte bilen min på rud i dag og for første gang så var det ikke kaos der. Veldig hyggelig tekniker som ble med på en god kjøretur og fikk gjennomgått alle (små)feilene på bilen. Vel tilbake på SC fikk jeg inntrykk av god stemning blant de ansatte.
Virker som at ting er på bedringens vei, jeg sitter ihvertfall igjen med en bedre SC opplevelse enn det jeg har hatt på lenge.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

hELgenen

Har akkurat lest gjennom tråden - ville sjekke litt erfaringer med kundeservice, håndtering av feil osv. før jeg event. la inn bestilling på en X.  Tror jeg lar den bestillingen ligge på vent ennå en stund. Det jeg reagerte mest på er jo at flere her inne har akseptert å ta ut en bil med feil - har aldri gjort det selv og kommer aldri til å gjøre det. En ny bil skal vel  ikke leveres ut f.eks med bulker, lakkskader og annet tull?

Jeronan

Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. mars 2018, klokken 17:28
Har akkurat lest gjennom tråden - ville sjekke litt erfaringer med kundeservice, håndtering av feil osv. før jeg event. la inn bestilling på en X.  Tror jeg lar den bestillingen ligge på vent ennå en stund. Det jeg reagerte mest på er jo at flere her inne har akseptert å ta ut en bil med feil - har aldri gjort det selv og kommer aldri til å gjøre det. En ny bil skal vel  ikke leveres ut f.eks med bulker, lakkskader og annet tull?

Just avoid taking delivery at the end of a quarter and you will be fine.  :+1:

It's always chaos at the end of each quarter, where they try to deliver as many as possible before quarter's end. That's wherebmost of these problems occur sadly due to stress and capacity issues.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

dundun

Det var en grei unnskyldning det første og andre kvartalet de leverte. Nå er det bare trist.

Det er ikke akkurat som om kvartalsavslutningen kommer overraskende på...
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

xref

Kan ihvertfall konstatere at logistikkutfordringene fortsatt er vesentlige.

- "Mange månder" ventetid på ny glassrute. Så får du en stygg steinsprut er det bare å åpne en krukke med tålmodighet og smøre seg inn.
- 4 måneders ventetid på servicesenteret på Grorud
- 3 månder ventetid på ny bakskjerm.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

o.b.lix

Har derfor tegnet utvidet forsikring som gir ubegrenset leiebil ved kaskoskade.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

saphran

Servicen i Bergen ser ut til å gå fra dårlig til ekstrem.

Jeg prøvde først å bestille service i god tid i desember i fjor, ville ha time i Mars, men fikk beskjed om at de ikke kunne ta bestilling mer enn 3 mnd før tiden.

Så - i Januar, etter å ikke ha fått kontakt elektronisk, stilte jeg opp på verkstedet og ba om time - resultat; time i Mai, altså over 4 mnd frem i tid (!). 

På disse 4 månedene røk både AC, en gummilist, og nå nylig hjullagrene foran. AC sa de selv de skulle ta på servicen, og resten rapporterte jeg inn for å få det og tatt med. Så, et par dager før den etterlengtede servicen, får jeg beskjed om at de må utsette servicen - På ubestemt tid (!).

Om de faktisk sjekket historikken først og visste om at servicen nå skulle ta flere ekstra ting, eller om det ble gjort helt blindt vet jeg ikke, men hjullagrene spesielt, og AC er det ikke akkurat greit å kjøre bilen uten gjennom sommeren akkurat.

Slik dette utvikler seg føler man seg nesten dum for å ha bestilt en Model 3.

Sveinung1954

ˆ  Glad jeg satte foten ned og nektet samboeren å bestille Model 3......Hun er happy for det nå  :)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emurof

Tja, det er enda lenge til Model 3 kommer til Norge, og når den tid kommer så kan det jo være at Tesla har klart å ansette nok folk til å få ned ventetiden litt.

CaZpaH

Her i Trondheim er det sjeldent utfordrende å få service. De har hatt litt problemer med førstelinjesupport i senere tid pga. Mye sykdom, men får raskt svar på email fra andre på servicesenteret.

Opplever dem rask på deler også. Så kan fint anbefale å bestille tesla om du må forholde deg til Trondheim sitt servicesenter.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Motorwatt

Tesla model X på tredjeplass etter BMW og Volvo. Her er konklusjonen:

3. Tesla Model X - 23/36 poeng.
Tesla er en artig utfordrer med en utrolig suksess i Norge. De er først på banen med lang rekkevidde og innovatører på en rekke områder. Den har mange kule gadgets og noen praktiske løsninger, men overskygges av ulemper. Diverse forum, personlige erfaringer og venner og kjente, forteller oss om tvilsom kvalitet og en policy der kundene tester produktet før det er ferdig. Men: Det er noe helt eget å kjøre en Tesla!

https://www.dagbladet.no/tema/alle-tre-er-sikleobjekter-men-det-er-n-klar-vinner-i-testen-av-luksusbiler/69905585
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Sitat fra: eKramer på onsdag 28. februar 2018, klokken 19:44
Tesla kokstad har meget hyggelige Teknikere og kundebehandlere! De gjør sitt beste for å blidgjøre alle som kommer er mitt syn hvertfall =)
Fekk du kaffi og kaker??

Var på Kokstad for tredje gang på drop in for å fikset noe så enkelt som å montere et deksel de fjernet forrige gang bilen var på drop in service. Tar sikkert 10 minutt + de skulle sjekke bremsevæske nivå (har fått alarm) & korfor eg får beskjed om å kjøre på service eit par ganger i veka.

Selfølgelig uten å at det skjedde noko anna enn at dei fekk ein enda meir forbanna kunde... faaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Kan ikkje svare om de har tid på dropin i dag, ingen andre kundebehandlere ledig, veit ikkje når det eventuelt kan tas (på høsten ein gang klarte eg såvidt å få presset ut av de).

Men  de påstod at de hadde tømt serviceepostinnboksen i helga som var, men de har iallefall ikkje svart meg på mine 3 eposter..... de meiner sikkert de har slettet alle i innboksen og da er dei ajour.

Dette er totalt hjelpeslaust. Takker Fortuna for at det meste fungerer med bilen.


o.b.lix

For de som skal utføre ting som må betales for (dvs ikke garantirep), kan jeg anbefale Sandven Service. Eksempel; jeg ringte de ettermiddag for en sjekk av hjulstilling og fikk time dagen etter. Og lånebil.

Er 5 stk fra Kokstad som var lei av kjeft og fikk seg jobb der, så kompetansen er det ikke noe å si på.
Og de kan montere uoriginale deler, de har montert dashcam i min...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sveinung1954

Når Tesla Kokstad nå sier de ikke har tid til å fikse mitt klimaanlegg; burde jeg ikke da kunne levere til Sandven og sende fakturaen til Tesla?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA