Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på nye biler, kundeservice og ventetid

Startet av Taffelman, tirsdag 23. januar 2018, klokken 02:27

« forrige - neste »

Jeronan

#90
Sitat fra: Geirr på onsdag 04. juli 2018, klokken 07:58
Når Tesla Kokstad nå sier de ikke har tid til å fikse mitt klimaanlegg; burde jeg ikke da kunne levere til Sandven og sende fakturaen til Tesla?

I would check here first:
https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/reparasjon/misfornoyd/

I would drive to Kokstad and try get an "OK" in writing. Even threaten them with Forbrukkerådet if they don't comply, as otherwise you can end up in a long fight with them to get the money back.

You are in your full right to get repairs done in a timely manner, which Tesla is currently unable to provide.
But you just have to make sure you cover yourself on all fronts. Getting an "OK" approval in writing is a first step.

Just my 2 cents.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022


Flymodes

Opplevde knirking i forstilling ved mye rattutslag på min 3 uker gamle TMX100D. Var ikke der da bilen var ny, men kom etter kanskje 1 uke. Har ferie og befant meg plutselig og ikke planlagt utenfor Tesla Sørlandsparken.

Kort fortalt: Gikk inn og beskrev problemt, tekniker ble med ut og kjørte en runde, tok inn bilen umidelbart, mottok lånebil TMSP90D, bil ferdig fikset 2 timer senere.

Fantastisk sevice syntes jeg. Jeg bor i Oslo og frykter det ikke hadde vært helt det samme der...

Er medium fornøyd med at slikt oppstår på en helt ny bil og den er jo faktisk levert med denne feilen, men gitt det er jeg i hvertfall strålende fornøyd med hvordan gjengen i kristiansand løste det!

Og her er beskrivelse av feil/løsning:
Concern: Customer: The front suspension creaks.
Corrections: Front Suspension (including Hubs) General Diagnosis
Checked front suspension due to noise, found that the adjustment nut on one of the front left chassis arms were loose, causing a slight movement when under load. Due to this nut being loose the wheel alignment was not correct anymore.
Corrections: Four Wheel Alignment - Check and Adjust (with Air Suspension)
Performed a ride height adjustment. Performed four wheel alignment due to loose nut. Torqued front suspension to spec after four wheel alignment
.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA