Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på nye biler, kundeservice og ventetid

Startet av Taffelman, tirsdag 23. januar 2018, klokken 02:27

« forrige - neste »

Taffelman

Dette er den dyreste bilen jeg noen gang har kjøpt, så jeg hadde kanskje litt for høye forventninger, men her er ihvertfall min erfaring som nybakt Tesla eier.

Hentet ny X75D 19. Des.

- Første feilmelding kom på vei ut av utleveringshallen: "Steering Assist Reduced" - hærlig!
- Feilmeldingen ble fjernet med en "reboot" av mekaniker, men den dukket sporadisk opp de neste dagene. Det påvirket ikke styringen, men min tiltro til bilen sank flere hakk.
- Kraftig skrangling fra magnetfestet til solskjermen på førersiden.
- FWD løftet litt på lysarmaturet i garasjetaket, usikker på om det var sensor feil.
- Etter 50.2 oppdateringen har nye oppdateringer feilet, indikasjon på sensor feil?
- Etter ca 10 dager røyk vindusheisen når førervinduet for første gang ble kjørt helt ned så satt det seg fast nedi døra og kom ikke opp. Veihjelp ville ha meg til å kjøre bilen 8 mil i minusgrader og sludd uten sidevindu til et servicesenter. Til slutt forstod de at det ikke kom til å skje, så da ble det avtalt at jeg hadde bilen i garasjen over nyttårshelgen.

2. Januar ble bilen hentet av Falck redningsbil, men uten leiebilen det var avtalt at skulle leveres hjemme hos meg, så da måtte jeg hente den selv 3 mil unna på kveldstid.

Litt uggen følelse å levere fra seg en ny bil til 750.000 til en ukjent ungutt uten egentlig å vite hvem som har ansvaret for den, eller om den blir lagret innendørs eller ute i snøvær og evt transportert uten tildekket siderute i slapseføret på E6. Etter mye tlf mas og feilinformasjon fra "sentralbordet" blir jeg endelig oppringt av Tesla Rud som har bilen, en uke etter alt bilen ble hentet!

Tenkte at å bytte noen stag eller en regulator/vindusheis burde ta en times tid, så bilen kanskje var klar for henting, men neida, det måtte bestilles deler så de lovte (igjen) å ringe meg tilbake for nærmere info.

Nå har de hatt bilen i 3 uker, og fortsatt ingen telefon fra Tesla Rud, til tross for flere purringer til "sentralbordet" hver uke,og nye løfter om at de skal ringe meg tilbake...

Nå har jeg har kjørt 3 uker og over 3000 km i leiebil pga av en vindusheis som burde kunne sendes med ekspressfrakt fra US på 2 dager og skiftes på under en time.

Fint med ny bil....
X75D
TM3 LR AWD

Jeronan

This one of the main pain points with Tesla Norway!

Their parts logistics is a complete mess! Almost everything needs to come from the US and takes anywhere from 3 to 5 weeks average.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Chris Neumann Ruud

Småpratet med servicemottak i Drammen i går, og nevnte "Ja, det blir vel gøy med 25 000 Model 3 på veiene?"
Tekniker 1: positiv "Ja, det blir vel god knall?"
Tekniker 2: åpenbart sarkastisk: "Ja, det blir kjempeknall."

;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Havebigfun

Min X100D skulle hentes 2812 men manglet hengerfeste og hadde diverse lakkfeil og skader. Bilen står hos Tesla enda i påvente av div deler. Alle mine TMS hadde nye lakkskader etter alle (!) besøk av SC de siste 4 årene. Som regel blir det diskusjoner om skaden har vært der før innlevering. Derfor ville jeg ikke ha den nye TMX med hjem i påvente av reparasjon og kjører en kjiip Avensis. Bilen kunne vært førstegangsregistrert langt inn i 2018 om man hadde forespurt meg på forhånd og før registrering om jeg ville ha en inkomplett bil med hjem. Tidligere ville jeg lett akseptert det - med den erfaringen jeg har nå- not so much.:o :'(

rsomby

Det er akkurat slike ting som gjør at jeg ikke har troen på tesla lenger.
De kan ikke fortsette å levere ut biler med feil om de skal ha kunder i fremtiden. Alle kunder blir berørt av dette og aller verst er det for dem som har helt nye biler som havner rett på service i månedsvis da de "må bestille inn deler"...

Tesla er kjempegøy så lenge en slipper å se et servicecenter og klarer å ignorerer feilene på "millionbilen" du nettopp har kjøpt  ::)

pers1

Hei
Du har en funksjon inne på mytesla siden du legger inn saken din og velger Escalate this concern for executive review

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

saphran

Etter å ha prøvd 4 ganger å få svar på mail til Tesla på Kokstad for å få bestilt service tok jeg også og prøvd den "escalate"-funksjonen...Skrev at selv om verkstedet er travelt må de nesten svare kundene sine, så får det heller nøye seg om ventetiden på time blir lang.

Eneste som skjedde var at de sendte det videre til Kokstad, og siden har det vært stilt som før. Virker som om de har begynt med å gjemme regningene sine i skuffen i beste luksusfelle-stil.

MyMuffin

Sitat fra: saphran på torsdag 01. februar 2018, klokken 10:30
Etter å ha prøvd 4 ganger å få svar på mail til Tesla på Kokstad for å få bestilt service tok jeg også og prøvd den "escalate"-funksjonen...Skrev at selv om verkstedet er travelt må de nesten svare kundene sine, så får det heller nøye seg om ventetiden på time blir lang.

Eneste som skjedde var at de sendte det videre til Kokstad, og siden har det vært stilt som før. Virker som om de har begynt med å gjemme regningene sine i skuffen i beste luksusfelle-stil.

Har rimelig dårlig erfaring med mail til tesla selv (har fortsatt en 13 dager gammel ubesvart henvendelse).
Har innsett for lengst at det er mye bedre å ringe dit, særlig nå som de faktisk har fått på plass ett ordentlig køsystem og ikke bare "prøv igjen senere" om de ikke svarer etter 15 sekunder.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

THE

Mail er fånyttes.

Har aldri fått svar på mail, bortsett fra en standard epost om at henvendelsen er registrert, og jeg skal få svar så fort som mulig. Den eposten kom 8. november, og ikke fått svar hverken på den eposten, eller de andre epostene jeg har sendt de i november, desember og januar.

Hvis du kommer gjennom på telefon, så må du be kundebehandleren ringe opp det servicesenteret du skal ha kontakt med mens du venter på linja. Lovnader om at de skal gi beskjed til SC og be de ringe deg opp fungerer ikke. Når du først får kontakt med en person på riktig SC, så er det bare å finne seg i at det er minst 2-3 mnd til første ledige time. Får bare håpe de får inn deler de trenger, og at alt blir fikset når bilen først er på verksted.

Dette gjelder i alle fall hvis du skal få kontakt med service på Kokstad.

Er rimeloig oppgitt over kundebehandlingen i Bergen. Tenkte jeg skulle ta en telefon og sjekke opp hva de faktisk har fått registrert på "ordren min" som skal utføres. Er veldig fristet til å ringe Brummundal og høre om de har time, og om jeg kan levere bilen der for garantiutbedring selv om jeg hentet den i Bergen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kramzz

#9
Jeg har også prøvd siden nov 17
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

dundun

Fortsetter de sånn er Tesla toast når de andre får opp dampen og kommer ut med skikkelige modeller.

Nå begynner snart Mercedes å lansere store biler, Jaguar og Audi leverer i år. De holder ikke på sånn som dette.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Hodetelefoner

Du har rett. Mercedes og Audi holder ikke lenge med elektriske biler. Dørhåndtak etc som ikke fungerer er helt. Feilmeldinger og biler som ikke tar lading. Kundeservice som sender med deg bilen hjem igjen. Glad tesla ikke er som møller der.
Jun opplevd super service hos Tesla

turfsurf

Jaguar, Audi og Mercedes har ikke lansert store biler enda. De er fremdeles i familie på fire størrelse.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

dundun

Du skal være ganske blind av Tesla-kjærlighet for å mene at det de driver med er akseptabel kundebehandling. Ja, de rydder opp i feil etter noen måneder, men det er noen måneder for lenge å vente på å få ordna feil som ikke skulle ha oppstått i utgangspunktet.

Da en stor del røyk på en (meget) eksotisk BMW jeg kjørte hadde de delen på verksted i løpet av 24 timer og bytta den ut i løpet av under en uke. Da var det snakk om oljepumpa på en bil det er under ti av i Norge.

Tesla derimot leverer ut biler med feil og bruker ukesvis på å skaffe den enkleste lille del, før de henger seg opp i nye uker før de får ordna opp.

Jeg har opplevd tre ganger nå at jeg har avtalt time noen uker frem i tid, møtt opp på avtalt tidspunkt, for så å få beskjed om at delen ikke er på lager. Det er rett og slett parodisk dårlig av Tesla. Da hjelper det ikke at man får lånebil og at de rydder opp etterhvert.

De er ikke en liten startup som kan ta ting på sjarmen lenger, det er på tide å ordne opp i serviceapparat og kvalitet om man skal ha noe håp om å overleve konkurransen på halvlang sikt.

Tesla har tre helt unike ting de er fantastiske på. Drivlinje, superlading, og oppdateringer. Alt annet er de håpløse på i forhold til alle reelle konkurrenter i premiummarkedet. Problemet er at de tre tingene de er gode på er langt enklere for konkurrentene å replikere enn det er for Tesla å replikere det konkurrentene får til - nemlig kvalitetskontroll, QA, generell bilbygging, etc.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

jo58

Støtter "Kvasbo" fullt ut og har samme erfaring. Stiller opp på avtalt time ingen deler inne for og gjøre jobben. For min del er det 4 luftdempere som siger ned over natten på en 1/2 år gammel bil,  ytterste konsekvens så blir det og vente 6 mnd for og utbedre dette. Dette bør være hyllevare... Nei dette er ikke bra.
S P100D juni 2017
P85  Solgt
Utlevert Mai. 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA