Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SOC signal fra BMS

Startet av Caspar, søndag 21. januar 2018, klokken 20:42

« forrige - neste »

Caspar

På side 23 i koblingsskjemaet så er det en kabel mellom BMS og samlekontakten som heter ladetilstand. Jeg har et PWM signal fra min nye BMS som leverer et pulset 0-100 signal for å indikere SOC. Virker det ikke ganske sansynlig at pinne 11 fra den originale BMSen er det signalet som går til innstrumentene? Er det noen som har et engelsk strømskjema som kan sjekke hva dennne kabelen heter der?Du kan ikke vise dette vedlegget.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

aurba

Sitat fra: Caspar på søndag 21. januar 2018, klokken 20:42
På side 23 i koblingsskjemaet så er det en kabel mellom BMS og samlekontakten som heter ladetilstand. Jeg har et PWM signal fra min nye BMS som leverer et pulset 0-100 signal for å indikere SOC. Virker det ikke ganske sansynlig at pinne 11 fra den originale BMSen er det signalet som går til innstrumentene? Er det noen som har et engelsk strømskjema som kan sjekke hva dennne kabelen heter der?

Denne kan kanskje være til hjelp



Think City 2010, Lithium

elektrolux

Hei Auba

Ser ut som du sitter på originale skjema.

Har du mulighet til å skanne disse til pdf og legge det ut på wiki?

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

aurba

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. januar 2018, klokken 06:53
Hei Auba

Ser ut som du sitter på originale skjema.

Har du mulighet til å skanne disse til pdf og legge det ut på wiki?

Hei, da er skjemaene delt med Caspar og Elektrolux.
Om det er noen som har tid til å legge det ut på elbilwike så kan jeg sende jpg filene så kan det lages en pdf som legges ut på wikien :-)
Think City 2010, Lithium

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Caspar

Takk skal du ha Aurba, da ser det ut som jeg skla få det originale innstrumetet til å vise SOC med ny BMS. Viktig å bevare Think stilen  :+1:
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

aurba

Bare hyggelig å hjelpe til med å holde liv i gamle Th!nker  :)
Elmo kommer til å legge ut resten av skjemaene på elbilwikien etter hvert.
Det var vel forøvrig du som opprettet elbilwien i elbilens barndom Elmo :)
Think City 2010, Lithium

Elmo

Sitat fra: aurba på onsdag 24. januar 2018, klokken 11:21
Elmo kommer til å legge ut resten av skjemaene på elbilwikien etter hvert.
Det var vel forøvrig du som opprettet elbilwien i elbilens barndom Elmo :)
Ja, det var min idé og jeg som opprettet domenet, men jeg fikk hjelp til å sette opp rammeverket. Senere overlot jeg alt til Elbilforeningen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

All honør for den.  :+1: Er genial som oppslagsverk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PerBear

Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Yeyeye

Kudos utleveres herved Elmo, har hjulpet meg og mange med i å kunne holde liv i Thinkene lengst mulig.

Mvh
Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Caspar

Viktig å holde liv i de siste Classicene som finnes nå. Det er ikke mange igjen og vi må gjøre hva vi kan for å holde de i live
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

PRensel

Where can i find these PDF's on the Wiki ?

===============
My personal EV collection:
----------------------------
- Audi A2 Electric
- Citroen Saxo Electrique 2-doors
- Vectrix VX1 (in different colors)
- CityEl Fact4
- MiniEl Targa/Cabrio/Basic: red, red
- Th!nk A266 PIV4 (also for sale)
- Th!nk A306 City (cars, parts, service)
===================

Caspar

You wil find them under elbilwiki
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Sitat fra: aurba på mandag 22. januar 2018, klokken 17:08
Om det er noen som har tid til å legge det ut på elbilwike så kan jeg sende jpg filene så kan det lages en pdf som legges ut på wikien :-)
Jeg har dessverre ikke lagt dem ut  - enda  :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA