Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny kurs til Salto boks

Startet av Kimmer1, fredag 19. januar 2018, klokken 16:27

« forrige - neste »

Kimmer1

Salto boks 572 krever 32A sikring 1 fas. Hovedsikrinene mine er 3x55A. Er dette ok, eller burde jeg gå for en annen boks? Har pr idag Laf med kun 3,6kw lader, men vil være klar for bil som tar mot mer i fremtiden. Noen meninger?

elektrolux

Vi anbefale å vurdere en dynamisk justerbar ladestasjon som tar hensyn til hovedsikringen.

Både e-Home, Zappi og Zapcharger er dynamiske og leverer inntil 7,4 kW / 22 kW uten å overbelaste husets kapasitet.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladestasjoner
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Trådstarter: Kjøp heller en boks som takler "alt". Som elektrolux foreslår dynamisk eller iallfall en som kan justeres manuelt, som f.eks. EcoLite.

electrolux: Hmm.. Zappi ser jo rett og slett nesten fantastisk ut, og spesielt til den prisen. Ser ut som den gjør nesten alt jeg trenger (vurderer 10kWp solcelleanlegg også nemlig), med unntak av å levere 3(2)-fas? Det er nok ingen nødvendighet så lenge en har lastdeling, men hadde vært kjekt å få spredd belastningen på den lille 3x56A 230V IT hovedsikringen min. Lurer også på rekkevidden på den trådløse kommunikasjonen? Det kan fort bli 20-25 meter (og et hus) mellom de tre ladeboksene jeg planlegger.

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Kimmer1 på fredag 19. januar 2018, klokken 16:27
Salto boks 572 krever 32A sikring 1 fas. Hovedsikrinene mine er 3x55A. Er dette ok, eller burde jeg gå for en annen boks? Har pr idag Laf med kun 3,6kw lader, men vil være klar for bil som tar mot mer i fremtiden. Noen meninger?
Tenker du å _ikkje_ sikre kursen til Salto572 men å kople direkte til hovedsikring? Tvilsomt...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

zementh

Sitat fra: gr på fredag 19. januar 2018, klokken 21:18
Trådstarter: Kjøp heller en boks som takler "alt". Som elektrolux foreslår dynamisk eller iallfall en som kan justeres manuelt, som f.eks. EcoLite.

electrolux: Hmm.. Zappi ser jo rett og slett nesten fantastisk ut, og spesielt til den prisen. Ser ut som den gjør nesten alt jeg trenger (vurderer 10kWp solcelleanlegg også nemlig), med unntak av å levere 3(2)-fas? Det er nok ingen nødvendighet så lenge en har lastdeling, men hadde vært kjekt å få spredd belastningen på den lille 3x56A 230V IT hovedsikringen min. Lurer også på rekkevidden på den trådløse kommunikasjonen? Det kan fort bli 20-25 meter (og et hus) mellom de tre ladeboksene jeg planlegger.

Jeg har vært i kontakt med myenergi angående trådløs rekkevidde på Harvi, de svarte da:

The Zappi comes with a standard 5m wired CT, but you can use our wireless sensor to avoid the wiring. Its range is quite big and is enough for several walls and up to 100m at least. So no worries for that !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA