Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av 12V batteri

Startet av Jammis, onsdag 17. januar 2018, klokken 23:42

« forrige - neste »

Jammis

Hei!

Det er lite strøm på 12V batteriet på min think city 2011 mod. (lithium-ion batteri)
Jeg har en luxorparts-batterilader og lurer på om det er noe jeg trenger å tenke på når jeg skal lade 12V batteriet. Er det bare å plugge seg på og la det gå sin gang, eller er det noe jeg trenger å gjøre først


Setter pris på svar.

/Jammis

Go-carter

Sitat fra: Jammis på onsdag 17. januar 2018, klokken 23:42
Hei!

Det er lite strøm på 12V batteriet på min think city 2011 mod. (lithium-ion batteri)
Jeg har en luxorparts-batterilader og lurer på om det er noe jeg trenger å tenke på når jeg skal lade 12V batteriet. Er det bare å plugge seg på og la det gå sin gang, eller er det noe jeg trenger å gjøre først


Setter pris på svar.

/Jammis

Bare å plugge i, det er et helt vanlig blybatteri. Det enkleste er å lade via sigarettennerpluggen, da denne er "alltid på". (det er litt trangt å komme til batteriet på noen biler)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Jammis

Glimrende! takk for raskt svar! nytt kanskje dumt spørsmål, er det noe i veien for at jeg lader fremdriftsbatteriet samtidig ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA