Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frakttid før levering

Startet av elbil4ever, onsdag 17. januar 2018, klokken 12:47

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: lr-80 på mandag 12. februar 2018, klokken 17:43
Vår er «i produksjon nå». Hvor lang tid pleier det å ta?
Det pleier å ta 3-4 uker, men nå vil jeg tippe uker fra datoen for produksjon som du finner ved å gå inn på www.bimmer.work.

lr-80

Supert. Har ikke fått VIN, men regner med der nærmer seg. Rød i3s med svarte felger blir fint. Håper den tar seg like godt frem på glatta som 2017-modellen vår.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Fanafjord

Var hos forhandleren i går og han har fortsatt ingen dato til meg. Bilen har kommet til Norge i uke 4 og forhandleren kan ikke fortelle meg mer enn tre uke senere når jeg skal få bilen. Dette er rett og slett for dårlig. Selv om det er snø. Han visste ikke nå om den kom med bil eller tog. (Siste uke var det tog, Uke før var det en transportselskap som leide inn 20 mann å måke bilen fri). Svarer ikke på telefoner. Jeg begynner jo å lure om det er noe galt med bilen... >:(

Trond.m

Bilen får VIN nr ca 2 uker før den blir produsert. Hvilken forhandler er det som ikke vil oppgi VIN nr. ? Det er jo bare å gå inn på bilen i ordresystemet, så ser de det.

Fanafjord

Da skal jeg endelig få bilen i morgen. Men desverre fikk jeg følgende melding fra forhandleren:

"Jeg har også dessverre en litt dårlig nyhet vedrørende deres bil. Vårt klargjøringsteam har funnet en veldig liten bulk i skjermen på venstre side(se vedlegg), denne skaden har kommet under transport. Dette er kun en kosmetisk liten skade, men vil alikevel ta tid å utbedre(har snakket med karosseri og grunnet kursing har de ikke time ledig for slikt før etter påske). Normalt sett leverer vi bilen og denne blir fikset senere(selvfølgelig)." Vedlagt var et bilde av skaden.

Jeg synes jeg det er uakseptabel å måtte vente til april til å få fikset bilen. Jeg må si er ikke imponert over BMW sin service og innsats så langt. 

Videre var min første reaksjon er jo at stor eller liten bulk - det medfører omlakkering av skjermen. Noe som er ikke heldig mht resalg og muligens vil man kunne se fargenuanseforskjell. Er dette grunnlag å kreve kompensasjon?

Klykken

Nei, transportskader forekommer jo, og de skal jo fikse opp. Ta bilen og få skriftlig at bilen skal utbedres selv om du har tatt imot bilen. Opplakking vil ikke forringe verdien med mindre jobben gjøres dårlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Victor Halvorsen

Ikke fornøyd med sevice? De har funnet en skade som i værste fall ingen hadde funnet og du ville bli belastet for det, og du får bilen din og de tar den inn igjen når det er ledig kapasitet til å utbedre skaden. Mener det er service nok men...

Men det med lakk forskjell osv så er jeg enig med deg, hadde krevd en kompensasjon, hadde prøvd ihvertfall:)

Klykken

Man vet jo ikke om det blir synlig før jobben er utført. Jeg ville ikke klagd før de har gjort et forsøk. Å klage før vil være urimelig etter min mening.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fanafjord

Takk for gode inspill. Skal ikke være urimelig, men når man først venter fire uker etter at bilen har kommet til Norge og så få høre at bilen har en bulk gnager det jo. Men skal gi de en sjanse.

Ferry

Du kan jo prøve å få med en serviceavtale som kompensasjon. Det koster ikke så mye for dem, men er penger spart for deg.

Trond.m

Små transpotskader forekommer. Hadde de oppdaget den tidligere ville de vel bare reparert den uten å informere deg. Den blir jo som ny, og du vil jo uansett få leiebil når skaden utbedres. Skader ikke å spørre om en liten kompensasjon, men tviler vel på at de gjør det. Bilen er vel også levert før «tidligste estimerte leveringsuke» i ordrebekreftelsen ? Jeg opplevde det samme men en annen bmw for et par år siden. Spurte ikke om kompensasjon og de tilbød heller ikke noe.

RuberG

Hvordan er deres erfaring med levering før "tidligste, ikke-bindende uke for levering"?
Bestilte bil i starten av februar og har fått levering tidligst uke 23. Har dere fått bilen levert tidligere enn denne datoen eller pleier denne å stemme godt?

tessy

Har du bestilt i3 eller i3s..
jeg bestilte i3s 5.feb, med levering uke 17. Tror i3s har prioritet, men tror ofte de kommer 1-2 uker før..

RuberG

Det kan se ut som i3s har prioritet da ja, jeg bestilte i3 uka før og fikk ordrebekreftelse 5. februar.

Burger

Jeg bestilte 11 november, første leveringestimat uke 8 men sannsyneligvis før.
Produsert 16 januar og estimert levering uke 6 før det snødde i Drammen og alt ble kaos. Levering i dag.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA