Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frakttid før levering

Startet av elbil4ever, onsdag 17. januar 2018, klokken 12:47

« forrige - neste »

elbil4ever

Hei, har forsøkt å søke i forumet men kom ikke helt i mål.

Jeg bestilte i3 i november 2017, og har fått VIN nummer og ser at den ble produsert 3. januar (på bimmer.work)

Men, er produksjonsdatoen som står der oppstart av produksjon? Eller ferdig produsert bil?

Og, er det mulig å søke opp hvor bilen er underveis i transporten i tillegg? Eller vite hvor lang ca frakttid til Norge?

Trond.m

Jeg har en også en bil med produksjonsdato 6. januar. Du kan ikke se selv hvor den er etter dette. Jeg sjekket min hos forhandler og fikk beskjed om at den står i Bremerhaven og at de da ventet den om ca 14 dager. Rekorden min er 3 uker fra datoen i Bimmer til levering, men det går litt langsommere nå på grunn av stort trykk på klargjøring.

DieselVegard

Jeg har også bestilt ny, som etter sigende skal leveres i uke 12. Hvor lenge før får dere VIN?
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Trond.m

Tipper din bil blir produsert ca uke 7 og da vil nok VIN være tildelt uke 5.

elbil4ever

Sitat fra: DieselVegard på onsdag 17. januar 2018, klokken 13:43
Jeg har også bestilt ny, som etter sigende skal leveres i uke 12. Hvor lenge før får dere VIN?

Jeg fikk VIN fra forhandleren knapt 8 uker før varslet leveringstidspunkt.

Men jeg har skjønt at de ofte kan levere litt raskere enn den uken som opprinnelig ble angitt som leveringstid.

Fanafjord

Jeg hadde opprinnelig levering i uke 8. Men snakket med forhandleren i går og han sier at bilen blir levert Norge mot slutten av neste uke og at jeg kan fovente overtagelse i uke 5.

Trond.m

Sitat fra: Fanafjord på torsdag 18. januar 2018, klokken 08:28
Jeg hadde opprinnelig levering i uke 8. Men snakket med forhandleren i går og han sier at bilen blir levert Norge mot slutten av neste uke og at jeg kan fovente overtagelse i uke 5.
i3 eller i3S ?

Hvilken produksjonsdato har bilen din i bimmer.work ?

Agmuns

Sitat fra: elbil4ever på onsdag 17. januar 2018, klokken 12:47
Jeg bestilte i3 i november 2017, og har fått VIN nummer og ser at den ble produsert 3. januar (på bimmer.work)

Men, er produksjonsdatoen som står der oppstart av produksjon? Eller ferdig produsert bil?
Datoen du får som produksjonsdag er den dagen ordren produseres hos BMW i Tyskland. Det er en slottid for fabrikken (tidspunkt fabrikken har tid). Det tar ikke mer enn en dag å lage en samlebåndsbil :P

Det er altså ikke den datoen de begynner å produsere deler til bilen som etterhvert blir din.

Når du får bilen din avhenger av helt andre faktorer (som for eksempel når Bilia/Bavaria har tid til å klargjøre den), men jeg tipper neste uke eller uken etter hvis den ble produsert 3. januar.

Fanafjord

Jeg har ikke fått noe VIN nummer fra Jæger. Få en vanlig i3 LCI.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fanafjord

#10
Takk. Da har jeg fått den. Produsert 8. januar. Noe mer man kan følge med på?
Kjenner på meg at jeg blir klar for den. 8. januar er jo en "mandagsbil". Håper de som har lagt den har ikke festet alt for mye i helgen...

Trond.m

Mandagsbil ville jeg ikke tatt sjansen på. Jeg er glad min ble produsert lørdag 6. januar, og at de ventet med helgefylla til den var ferdig  ;)

odahle

Sitat fra: Fanafjord på torsdag 18. januar 2018, klokken 13:40
Takk. Da har jeg fått den. Produsert 8. januar. Noe mer man kan følge med på?
Kjenner på meg at jeg blir klar for den. 8. januar er jo en "mandagsbil". Håper de som har lagt den har ikke festet alt for mye i helgen...
Min ble produsert 13.01.2017, som tilfeldigvis var en fredag. Du kan trøste deg med at den har fungert uten feil og uhell siden! ;)
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Burger

Min ble produsert 16 januar og selger antok levering uke 6. Gleder oss
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Autowinder

Min levert 13/3-17 brukte 2 uker etter produksjon til Norge og en uke til klargjøring og utlevering. Det vil alltid variere over tid.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA