Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektriker har installert ladeboks feil eller den er defekt

Startet av T.K, onsdag 17. januar 2018, klokken 10:01

« forrige - neste »

T.K

Fikk installert ladestasjon til Tesla for noen dager siden. Elektriker påstår den er riktig koblet, men den lader med 4 kw/6 ampere og er veeldig treg. Vanlig 16 ampere kurs på chuko lader med 3 kw men med 6 ampere og lader dobbelt så raskt. Elektriker har tatt strøm fra 3 sikringer - skulle lage 6 kw lading med 32 ampere.
Han påstår han har gjort det riktig, men han er fra Polen og jeg tror ikke han har gjort det riktig.
Noen synspunkter?

Bildene viser at strømmen fra ladestasjonen bruker 24 timer + for å lade, mens fra standard Chuko 15 timer.

T.K

Prøvde å redigere innlegget men redigeringsfunksjonen virker ikke. Jeg mente at med svhuko lader den med 13 ampere, som bildet viser og med 6 ampere med ladestasjon.

Rav4_EV

Dersom det nederste bildet er fra veggboksen så er den feil innstilt.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Kavorka

6/6A vil bety at bilen får 6A, og at wallboks er innstillt på å gi maks 6A.

Jeg regner med elektriker har koblet boksen riktig til siden den viser trefase (3-tallet), men glemt å stille inn strømtrekket. Hos meg satte elektriker ladeboks til 15A.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA