Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris endring Tesla Model X etter bekreftelse

Startet av Bil123, tirsdag 16. januar 2018, klokken 23:53

« forrige - neste »

Bil123

Hei,

Jeg bestilte Tesla Model X 75D og etter at bestillingen ble bekreftet for noen dager siden gikk prisen opp med ca NOK 8k som vises på spesfikasjonen. Noen som har opplevd det samme før?



geear

Kan det være 6920,- i dokumentavgift og 2400,- i vrakpant?

Bil123

Sitat fra: gr på onsdag 17. januar 2018, klokken 09:03
Kan det være 6920,- i dokumentavgift og 2400,- i vrakpant?

Hei,

Jeg sjekket nå og det ser ut til å stemme det du nevner over. Før så pleide det bare å stå "inkludert" i prisen. Det står forsåvidt fortsatt "inkludert" i prisen, men nå har de tydeligvis bakt dette inn.

Syntes det er dårlig gjort av Tesla å ikke gi fullstendinge opplysninger fra det punktet man legger inn bestilling. Ikke det at jeg 8k er så mye, når man bestiller en bil til 800k+. Men er nok mer prinsipp sak for min del.

Råde

Ble forvirret først jeg også, men man er jo litt paranoid. En bilselger er vel en bilselger uansett :)
e-Golf | X75D

lightningii

Sitat fra: gr på onsdag 17. januar 2018, klokken 09:03
Kan det være 6920,- i dokumentavgift og 2400,- i vrakpant?
Hos meg står begge deler "inkludert"

geear

Det står oppgitt ekstra på nettsidene her hos meg, men da jeg bestilte i august så manglet det om man gikk inn på bestillingssiden fra mobiltelefon..

olavxxx


Bil123

Sitat fra: gr på onsdag 17. januar 2018, klokken 18:34
Det står oppgitt ekstra på nettsidene her hos meg, men da jeg bestilte i august så manglet det om man gikk inn på bestillingssiden fra mobiltelefon..

Tusen takk! Skal sjekke på PC

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Bil123 på tirsdag 16. januar 2018, klokken 23:53
Hei,

Jeg bestilte Tesla Model X 75D og etter at bestillingen ble bekreftet for noen dager siden gikk prisen opp med ca NOK 8k som vises på spesfikasjonen. Noen som har opplevd det samme før?
På mobilen må du skrolle helt til bunns for å finne totalpris inkludert vrakpant og "dokumentavgift". Begge disse har for så vidt alltid blitt inkludert i totalprisen; det som ble nytt i forrige uke var at "dokumentavgift" ble satt opp fra 2.800 til 6.920 (hadde vært stabilt på 2.800 siden Tesla startet salget i Norge). Ser at tilsvarende økning har kommet i andre europeiske land.

Vi nettsider på PC ser du totalpris i høyre kolonne, mens pris ikke inkludert avgift står på hver av modellvalgene "i midten".

Bil123

Sitat fra: Finnøy på onsdag 17. januar 2018, klokken 21:38
Sitat fra: Bil123 på tirsdag 16. januar 2018, klokken 23:53
Hei,

Jeg bestilte Tesla Model X 75D og etter at bestillingen ble bekreftet for noen dager siden gikk prisen opp med ca NOK 8k som vises på spesfikasjonen. Noen som har opplevd det samme før?
På mobilen må du skrolle helt til bunns for å finne totalpris inkludert vrakpant og "dokumentavgift". Begge disse har for så vidt alltid blitt inkludert i totalprisen; det som ble nytt i forrige uke var at "dokumentavgift" ble satt opp fra 2.800 til 6.920 (hadde vært stabilt på 2.800 siden Tesla startet salget i Norge). Ser at tilsvarende økning har kommet i andre europeiske land.

Vi nettsider på PC ser du totalpris i høyre kolonne, mens pris ikke inkludert avgift står på hver av modellvalgene "i midten".

Takk for det. Er det Tesla som har satt opp dokumentavgift eller Erna & co? Jeg har sendt e-post til selgeren og har bedt om en forklaring, for se hva de svarer HVIS de svarer. Jeg har aldri eid Tesla før og allerede begynt å bekryme meg for dårlig kundeservice.

husfar

Jeg sendte også mail til selger, der jeg skrev at jeg ser avgift som er økt osv, og fikk til svar: "Den vil ikke påvirke deg :)"

Og som selger nevnte så er det justert hvis man får inn og ser på totalprisen på bilen.

Bil123

Sitat fra: husfar på torsdag 18. januar 2018, klokken 13:05
Jeg sendte også mail til selger, der jeg skrev at jeg ser avgift som er økt osv, og fikk til svar: "Den vil ikke påvirke deg :)"

Og som selger nevnte så er det justert hvis man får inn og ser på totalprisen på bilen.

Yes det stemmer, jeg bestile 15 Jan. De ringte meg fra delivery center for noen dager siden, og sa at jeg fikk tilsvarende rabatt som avgiften hadde gått opp med!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA