Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frontlykter

Startet av sybo, tirsdag 16. januar 2018, klokken 10:32

« forrige - neste »

sybo

Hei folkens.

Jeg har fått en del dugg i spesielt høyre frontlykt.
Skjer når det regner, snør eller er mye temp svingninger.

Hadde inne bilen til sjekk av noe annet, og sa da fra om dette.
Jeg fikk til svar at dette er helt normalt. At det er lufting i lyktene.

Noen her som har erfaring med dette? Min erfaring er at lykter ikke skal dugge.

Peacock

Har opplevd det samme med min FL. Høyre side. Da kan også støv og møkk komme inn med dårlig lys som resultat. Skal ta det opp med Møller når jeg skal bytte til dynamiske baklykter. « Fra lading» kjørt km  nullstiller seg/ikke nullstiller seg i hytt og pine. Det skal fixes samtidig. Skal presse litt på angående frontlyktene. Oppdaterer forumet når bilen har vært på Møller.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

j-Golf

#2
Sitat fra: Peacock på tirsdag 16. januar 2018, klokken 12:21
« Fra lading» kjørt km  nullstiller seg/ikke nullstiller seg i hytt og pine. Det skal fixes samtidig.

Det problem har vist alle FL. Har netop fået 91R3 update, men den har nok kun med OCU (onboard Communication Unit) at gøre. "Fra lading" er stadig det samme. Følger.

Har også til tider dug i forlygter, men det forsvinder igen, og der ser ikke ud til at der kommer mere ind. Tror derfor at det bare er eksisterende fugt inde i lygten, som kondenserer på frontglasset, når det er koldt.

Erlingni

#3
Jeg hadde dugg både på min tidligere A6 Allroad og A3 e-tron. Det er riktig at det er "lufting" i lyktene, og at det dermed forsvinner av seg selv igjen. I hvert fall på de to bilene. På A6'en var det halogen fjernlys, så da var det bare å sette på de i ett par minutter, så var alt dugg borte pga. varmen fra innsiden. Det er jo litt verre med LED.

På min e-golf FL har jeg faktisk ikke sett dugg enda, der er et mye større problem med snø og islag foran lyktene, også pga. den lave varmeutviklingen fra LED.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA