Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladegarasjen under festningen (Oslo) - parkere uten å lade?

Startet av HCO, mandag 15. januar 2018, klokken 16:25

« forrige - neste »

Goggen123

Det var som pokker. Men ikke uventet nå som gateparkeringen forsvinner raskt i området. Kanskje man får leie seg en parkering, ikke så verst pris i Paleet p-hus for månedsleie.

bmw2002

Var i garasjen 05.30 en dag. Overanskende mange biler der. Mistenker at enkelte bruker det som fast parkering? Sjelden kontroller der.

Irriterer meg også over endel folk som parkerer sånn at det er umulig å komme inn i egen bil. Bør ikke være vanskelig å parkere midt i feltet når man har ryggekamera...

bmw2002

Flere enn meg som har problemer med å lade i garasjen noen ganger?  Vet ikke om min i3 er veldig sær, men måtte prøve 3 ulike ladestasjoner og plugge i flere ganger før bilen ville lade i dag.

Gunnar Gronlund

Jeg prøvde å komme inn i Festningsgarasjen. Hvordan gjør jeg det? Jeg har sånn grønn ladebrikke, men så ikke noen sted å vifte med den. 

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

HCO

Hvordan er det med plass i Festningsgarasjen nå i høstferien? Fortsatt stappfullt?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Orbit

Gikk i gjennom der fra sjøsiden og opp litt over 07 i dag, og det var fullt da. Telleverket viste to ledige plasser på "barselavdelingen", men i praksis var de også tatt (vanlig at dette viser feil).

Ved innkjøringen var det en liten kø av biler som ventet på rødt lys for å komme inn, så ga i alle fall beskjed til de som ville høre om at det var fullt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Goggen123

JEg jobber i området men har helt gitt opp den ladegarasjen, må komme driiiit tidlig skal du få plass. Lurer på om mange står der "fast" døgnkontinuerlig. Noen som vet om Bymiljøetaten kontrollerer garasjen?

Counterpointer

Står jo alltid fosiler der også. Uten gul lapp, så det kan ikke være mye kontroll.

Jeg står der noen ganger på ettermiddager og helger. Har alltid fått plass da.

Orbit

Fossilene (som jeg har sett) er alle hybrider. Så de har teknisk sett lov til å stå der, men tydeligvis ikke ladebehov når de ikke gidder koble seg til. Det pleier å lette opp utover ettermiddagen ja, så det er nok lite sannsynlig noen som står der døgnkontinuerlig. Etterspørselen etter gratis elbil- og hybridparkering i sentrum er jo umettelig, spesielt når det nesten ikke finnes andre alternativer enn parkeringshus lenger. Tror ikke presset blir vesentlig mindre når det blir betaling også på ladeplasser fra neste år av, siden det ikke finnes vanlige parkeringsplasser som avlastning.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HCO

Det var stapp fullt i dag tidlig. Mange av bilene var knusk tørre (det regner kraftig i dag...), så det er nok en del som står der mer enn de tilmålte 10 timer tenker jeg. Når jeg kikket nedom nå i lunsjen var Trafikketaten ute med blokka si, og en stor prosentdel av de som sto der fikk fin gul lapp på ruta.

Håper Trafikketaten tar turen litt oftere. Det er litt ugreit dersom noen bruker dette som sin private garasje når det er et tilbud som skal være for alle.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Orbit

De hadde alle fått bot for manglende eller feil innstilt parkeringsur, dvs 300 kr. Så spørs om Trafikketaten klarer å tracke hvem som har stått over 10 timer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HCO

300 i bot er jo latterlig, når nærmeste parkeringshus koster 45,- i timen og 5312,- i måneden. Da vil en del gamble på at det lønner seg med "fastplass" i ladegarasjen om man bor i nærheten, med mindre man får bot hver dag.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bmw2002

Blir det betaling i parkeringsgarasjen nå som Oslo skal ta betalt for lading?

alfheim

Telleapparate her ser ut til å vise 4-6 ledige plasser så og si uansett. Da er det egentlig ikke så nyttig.
Så vidt jeg har fått med meg skal appen vise rødt hvis det er fullt, noe den da aldri gjør. Er det noen som vet hvor dette kan/skal meldes. Hadde jo vært fint om tellingen virket når den først er der. Virker som om den rett og slett er feilkalibrert, og tror det er flere plasser der en det er. (Det er jo to plasser som er "skravert bort" men som muligens har vært med i tellingen en gang)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA