Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

fiffig startproblem.

Startet av Navl1, mandag 15. januar 2018, klokken 14:00

« forrige - neste »

Navl1

Hei

Så å si skvett ny e-up, ble parkert på lørdag med 75% batteri, søndag formiddag skulle jeg en tur på jobb. Satte meg inn, og førskte å vri om nøkkel, og den var ikke å rikke. Hver gang jeg vridde litt på nøkkelen startet radio opp med lyd i tre-fire sekunder.

Bremsepedalen var heller ikke å rikke, og rattet virket som det hadde gått i rattlås. Fikk tilslutt vridd om nøkkel, da slapp både brems og ratt opp.

Større var overraskelsen når jeg fant at bilen hadde brukt rett over 25% strøm over natta. Siden jeg parker på gata så sjekker jeg alltid at jeg har låst bilen når jeg går, og den kan umulig ha stått "på" da den slår seg av når nøkkel fjernes.

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

MikkeBoomBoom

Når du skriver at den har brukt 25% er det da på rekkeviddeindikatoren eller på gjenværende batteri du ser? Er det førstnevnte så er det helt naturlig da et kaldt batteri yter mye dårligere enn et varmt batteri, er det sistnevnte så er det en annen sak.

Navl1

Sistnevnte, derfor jeg ble så overrasket, får bare se om det skjer igjen.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA