Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Schuko-stolper i Oslo, lader ikke

Startet av vegradd, mandag 15. januar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

vegradd

Noen fler som opplever at de offentlige Schukostolpene ikke starter lading av og til? I dag fant jeg endelig ledig stolpe som lyste grønt, koblet meg til og den fortsatte bare å lyse grønt - ingen lading. Sjekket sikringene, ikke noe problem. Så at det sto biler på nabostolpen, med kabel i, som også lyste grønt uten noe lading altså. Vanlig problem? Har skjedd meg en to/tre ganger den siste måneden.

Orbit

Det er en bryter som skal detektere at lokket er skikkelig låst før lading starter, men denne fungerer ofte dårlig på grunn av skjeve lokk etc. Dersom du ser helt oppe til høyre bak lokket, stikker det ut en liten svart tapp. Dersom du trykker inn denne med en finger i noen sekunder, skal lading starte. Deretter kan du slippe knappen og låse lokket etter beste evne......

Andre biler som står tilkoblet med grønt lys kan være ferdige med lading (Det varierer litt mellom bilmodeller om strømtrekket blir så lavt at stolpen kobler dem ut eller ikke.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vegradd

Sitat fra: Orbit på mandag 15. januar 2018, klokken 12:10
Det er en bryter som skal detektere at lokket er skikkelig låst før lading starter, men denne fungerer ofte dårlig på grunn av skjeve lokk etc. Dersom du ser helt oppe til høyre bak lokket, stikker det ut en liten svart tapp. Dersom du trykker inn denne med en finger i noen sekunder, skal lading starte. Deretter kan du slippe knappen og låse lokket etter beste evne......

Andre biler som står tilkoblet med grønt lys kan være ferdige med lading (Det varierer litt mellom bilmodeller om strømtrekket blir så lavt at stolpen kobler dem ut eller ikke.)

Jøss, det ante jeg ikke.
Tusen hjertelig takk! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA