Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Setevarmere bak i Soul Exclusive 2018 vil ikke slå seg på

Startet av Discoking, søndag 14. januar 2018, klokken 19:40

« forrige - neste »

Discoking

Hei godtfolk  :)

Vi har nettopp kjøpt en 2018-modell Soul Exclusive. Vi digger bilen rått, men oppdaget at vi ikke fikk slått på setevarmerne bak. Er det noe triks med dette, eller kan det være at de har glemt å kode bilen for setevarmere bak mon tro?  ???

Knappene er der naturligvis siden dette er en Exclusive, men altså ingen respons når jeg trykker på dem. Sjekket også i sikringsboksen, og 20A sikring til varmeseter bak er på plass...

Discoking

Ingen som kan forklare hvordan de slår på sin setevarme i baksetene?  :P

_OE_

Sitat fra: Discoking på søndag 14. januar 2018, klokken 21:05
Ingen som kan forklare hvordan de slår på sin setevarme i baksetene? 
Har ikke prøvd på min enda

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

Mine virker men det burde vært en auto off funksjon eller termostat på de, min datter som satt baki merka det lukta litt svidd så da slo hu det av   :o
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Discoking

Takk for svar :) Er vel ikke annen rå enn å ta turen innom kia forhandleren og høre. Da er det tydeligvis ikke noe triks, eller noe som må aktiveres for å få de til å virke høres det ut som :P

Usikker

Litt mørt ute nå til å sjekke men det er jo en kabel som kobles inn i sete en plass... har du kikka etter noen løse ender ?
En ting til.... virke beltevarsler på baksete dvs. plinger det hvis de ikke tar på belte ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Discoking

Har ikke kommet så langt igrunn. Jeg oppdaget dette med at setevarmerne bak ikke ville slå seg på da jeg måtte sitte bak på en kjøretur idag. Det var ingen varselbjeller som gikk, og jeg satt med setebeltet på. Var ikke liv på hverken venstre eller høyre side..Vindusheisene fungerte imidlertid som normalt.

Får bare stikke innom forhandleren imorgen tidlig og høre hva de sier :)

hanche

Du store. Setevarmere bak? Er det nytt med 2018-modellen, eller 2017? Jeg tror ikke det er på min 2016-modell, men så har jeg aldri sittet i baksetet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Ragged_Glory

Jo, det har du også i 2015/16-modellen. De to ytterste setene.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Discoking

Det er vel ikke setevarmere på classic varianten...Er det på active?

Uansett, var hos forhandleren idag, og de satt opp en time på feilsøking. De hadde vært ute for et tilfelle før, hvor de hadde glemt å plugge i setevarmerne på fabrikken.

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA