Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net er definitivt noe søppel, eller?

Startet av Sarotex, søndag 14. januar 2018, klokken 19:14

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: Mithrox på mandag 09. april 2018, klokken 21:46
Men du kan ikke gjøre det via mobilen uten å ha CarNet? Men det du sier er at alle bilene har det gratis første 3 årene?

Car-net appen brukes til å kommunisere med VW-server, så den må du selvsagt bruke. Men appen er veldig bra etter den siste oppdateringen. Som sagt, gratis bruk i 3 år. Tror du muligens kan laste den ned, og kjøre demo uten bil.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mithrox

Venter til jeg har hentet bilen i helgen og så tester jeg. Ettersom det er så lang levering så kjøpte vi en som selges av agent (ny i Norge og ikke brukt), men det gjør at vi ikke kan velge fritt utstyr, og jeg trodde CarNet var noe man måtte bestille med bilen eller etter-bestille, visste ikke at det var gratis med i starten :)

Takk for info, blir spennende å se hvordan dette virker kontra BMW sin, jeg synes den også noen ganger er litt treg, men virker alltid.

Mithrox

Kort spørsmål til, for å få Car-Net til å fungere, må bilen ha blitt bestilt med internett kobling, eller er dette standard på alle E-Golf? Usikker på om jeg faktisk må ha et 4G modem permanent i bilen for at det skal fungere, eller om det er en innebygget funksjon når man abonnerer på Car-Net.

Mobileum

Sitter et IoT-kort (Internet of Things) i bilen som dekker de viktigste tjenestene. Men du kan få flere tjenester på Car-net, men det betinger enten at du bruker "Delt internett" på telefonen, eller et 4G modem i sigarettenner-utgangen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Apache


Mobileum

Du kan prøve å søke på "4G" eller "Modem" under e-Golf. Da finner du mye. For eksempel denne:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36773.msg641213#msg641213

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mithrox

Det viktige for meg er at kona kan starte forvarming fra telefonen om morgen, alt annet blir bare fluff for henne :)

Mobileum

Når hun har glemt hvor hun parkerte bilen, kan hun finne den på Carnets kart. Eller på en stor parkeringsplass kan hun få bilen til å blinke med lysene eller aktivere hornet.  :police:
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

JorEl

Trenger Car-net på vinteren når dørene er frøset fast. Disse dagene synes jeg carnet har mest trøbbel. Kanskje pga stor trafikk? Må jeg begynne å betale for carnet, så gjør jeg ikke det. Det blir også et ekstra push i retning av Tesla Model 3.
Synes ikke man kan ta seg betalt for noe man reklamerte med, og som ikke har fungert tilfredstillende!
Prisen blir selvsagt avgjørende. Koster Car-net 100Nok i året kommer jeg til å betale, om betalingsmåten ikke er like tungvindt som da jeg skulle legge inn nye karter i navigasjonen...

Edit; carnet har blitt bedre med tiden, men ikke nok.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amatøren

Har du fått utført oppgradering 91r6?

Etter den så har virket hele tiden med unntak av to ganger. Ene skyldtes lav spenning på 12 V batteri fordi dashcam sto på gjennom en hel helg uten at jeg hadde bilen på lading eller brukte den.

Andre gangen må det ha vært noe server oppgradering eller bakenforliggende feil fordi plutselig virket Car-Net igjen.

Når det har sluttet å virke tidligere så måtte bilen brukes for å få Car-Net til å virke igjen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorEl

#55
Sitat fra: JorEl på onsdag 18. april 2018, klokken 19:26
Trenger Car-net på vinteren når dørene er frøset fast. Disse dagene synes jeg carnet har mest trøbbel. Kanskje pga stor trafikk? Må jeg begynne å betale for carnet, så gjør jeg ikke det. Det blir også et ekstra push i retning av Tesla Model 3.
Synes ikke man kan ta seg betalt for noe man reklamerte med, og som ikke har fungert tilfredstillende!
Prisen blir selvsagt avgjørende. Koster Car-net 100Nok i året kommer jeg til å betale, om betalingsmåten ikke er like tungvindt som da jeg skulle legge inn nye karter i navigasjonen...

Edit; carnet har blitt bedre med tiden, men ikke nok.
Da har avtalen vår gått ut >:(
1000kr for et år, 1600kr for to år. Blir vel til at vi må gå for 2års-avtalen, men ikke før jeg har lest meg opp på kupevarmere, dieselvarmere osv :) Husker det var en tråd hvor noen innstalerte dieselbrenner. Da kan man jo ha det så varmt man vil uten at det går ut over kjørelengden..
Har også brukt Car-net til å kjøle ned bilen, men på vestlandet er dette et luksusproblem :)
Blir vel til at vi betaler... :o"#¤%&;-)"#¤%

Edit; I dieselvarmer tråden kom man fram til at det kostet 16k med installasjon og en sømløs integrering. Hørtes meget bra ut. Men jeg bor på kysten og har ikke disse kalde vinterene. Da hadde jeg gått for dieselvarmer.
Vi tok 2års avtalen pga "redusert" årspris. Dette burde ikke kostet så mye, skal huske på det når TM3 kommer!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Car-net prisen og at jeg nå skal inn til min 3dje service når jeg kun har kjørt 24k km, er eksta utgifter som jeg ikke ble fortalt om da jeg kjøpte bilen = dårlig service i min service-bok.
Er ikke mye penger men irriterer..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hstad

Min Car-net avtale går ut nå i juni, hadde planer om å fornye men fikk hakeslepp av prisen dei forlangte. for meg, med en e-up, er det ikkje verdt 1000 kroner i året å kunne starte forvarming via app (som stort sett er det eneste du kan gjøre). da får eg heller ta turen ut i bilen og programmere forvarming.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

freddyr

Hei,
Jeg fikk akkurat en hyggelig telefon fra møller for en gangs skyld.
Alle som har hatt problemer med car-net, enten det er loggført eller ikke, SKAL få ett gavekort på 2500kr som kompensasjon for trøbbel med car-net. Dette kan brukes hos møller, men betales av Volkswagen.
For min del fungerer Car-net med oppdateringen 91R6 utmerket, men jeg har en FL. GTE.

Råde

Sitat fra: freddyr på onsdag 16. mai 2018, klokken 15:15
Hei,
Jeg fikk akkurat en hyggelig telefon fra møller for en gangs skyld.
Alle som har hatt problemer med car-net, enten det er loggført eller ikke, SKAL få ett gavekort på 2500kr som kompensasjon for trøbbel med car-net. Dette kan brukes hos møller, men betales av Volkswagen.
For min del fungerer Car-net med oppdateringen 91R6 utmerket, men jeg har en FL. GTE.
Den telefonen har ikke jeg fått, og jeg har hatt en ufungerende carnet i 3,5 år. Maken til ræl skal man lete lenge etter. Dvs, jeg fornyet ikke da min allerede forlengede avtale gikk ut (gratis i to år ekstra - som prøvekanin). De burde sjekke ut tesla sin, egentlig..
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA