Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net er definitivt noe søppel, eller?

Startet av Sarotex, søndag 14. januar 2018, klokken 19:14

« forrige - neste »

Larsbjoernar

Syns det er litt rart at dette fungerer såpass dårlig som det gjør om VW er så veldig "på" når det gjelder fremtiden og elbiler. Er det fordi dette systemet er avleggs og at de egentlig ikke vil bruke ressurser på å utbedre det siden det kommer til å bli byttet ut likevel, montro?

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Amatøren

 :+1:

Nå kan jo det å bli kastet ut er resultat av febrilske problemer med bug fiks og restart av tjenester.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

Jeg har aldri blitt kastet ut av appen. Verken på IOS eller Android (bruker begge). Feilene jeg har hatt har alltid endt opp med en feilmelding. Og faktisk har jeg bare hatt ett tilfelle av dette de siste10 dagene.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amatøren

#34
På grunn av fortsatte problemer så stilte jeg spørsmål om hva Møller hadde tenkt seg som kompensasjon for manglende tjenester.

Bilene blir jo solgt med det som en del av total avtale selv om Car-Net er gratis for kun en begrenset periode.

Fikk følgende svar:
Sitat
Hei Xxxxxxx.

Saken den er eskalert og tatt videre med Car-Net i Tyskland. De jobber med saken din der, og vi får ikke gjort noe herfra før vi mottar noen oppdateringer fra de.

Car-Net er klar over problemet og jobber med en løsning.



Du hører fra oss så snart vi mottar en oppdatering.





Vennlig hilsen
Xxxxxx
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

Dette er nærmest en blåkopi av det svaret jeg fikk
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amatøren

Torsdag fikk jeg oppdatert Car-Net med oppgradering 91r6 som skulle fikse problemet med at kommunikasjonens modulen gikk i dvale.

I dag feilet det igjen (parkerte på fredag ettermiddag og ikke brukt bilen siden). Så lenge var Adam i paradis.......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Motorwatt

Sitat fra: Amatøren på søndag 08. april 2018, klokken 13:21
Torsdag fikk jeg oppdatert Car-Net med oppgradering 91r6 som skulle fikse problemet med at kommunikasjonens modulen gikk i dvale.

I dag feilet det igjen (parkerte på fredag ettermiddag og ikke brukt bilen siden). Så lenge var Adam i paradis.......

Sikkert fordi du bruker Android  ;D ;D

iPhone har iallfall fungert feilfritt etter oppdatering.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amatøren

#39
Jeg dobbelt sjekket med WEB siden og fikk feilmelding der også......

Dessuten trenger vi ikke flåsete bemerkninger om at Apple produkter er bedre enn noe annet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Motorwatt

#40
Sitat fra: Amatøren på søndag 08. april 2018, klokken 13:31
Jeg dobbelt sjekket med WEB siden og fikk feilmelding der også......

Dessuten trenger vi ikke flåsete bemerkninger om at Apple produkter er bedre enn noe annet.

Sa jeg det??

Forøvrig kommer jeg inn på Web-siden, men lar være å si hva slags maskin jeg bruker....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mobileum

Sitat fra: Amatøren på søndag 08. april 2018, klokken 13:31
Jeg dobbelt sjekket med WEB siden og fikk feilmelding der også......

Dessuten trenger vi ikke flåsete bemerkninger om at Apple produkter er bedre enn noe annet.

Veldig hvor hårsår du er da? Jeg har android, og kommer fint inn.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mithrox

Vi skal hente en E-Golf til helgen. Jeg har ingen erfaring fra VW i det hele tatt, men jeg har en X5 hybrid som jeg bare bruker min app på uten problemer. Jeg vet ikke om denne bilen har CarNet aktivert, er det "standard" eller må man betale for det ekstra? MÅ man ha CarNet for å kunne velge forvarming av bilen (start varmeapparatet 10-15 min før man skal reise)?

I så fall er det jo virkelig crap, man må jo forvente at en slik bil har nødvendig kommunikasjon som standard, det er jo en av styrkene med en el-bil.

Mobileum

Car-net er gratis. Iallfall i 3 år. Nei, du trenger ikke Carnet for å forvarme. Det kan du stille inn i bilen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mithrox

Men du kan ikke gjøre det via mobilen uten å ha CarNet? Men det du sier er at alle bilene har det gratis første 3 årene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA