Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net er definitivt noe søppel, eller?

Startet av Sarotex, søndag 14. januar 2018, klokken 19:14

« forrige - neste »

Sarotex

Leste mye om at folk var generelt lite fornøyd med car-net, men tenkte i mitt stille sinn at jeg skulle gi det en sjanse, og ofte er det jo de det ikke fungerer for som roper høyest.
Jeg har forstått nå at car-net virkelig fortjener den negative kritikken som kommer, for dette er ærlig talt noe sj*t.

Har hatt bilen i 3 dager, og så langt car-net har fungert 2 ganger. Generelt ikke fungert på mobil-app, og ikke på web. Forsøkt å restarte app, logge inn på nytt osv, men etter 2 min får jeg bare beskjed om at handlingen ikke kan utføres og at jeg bør prøve igjen senere... Web-feilmeldingen går ut på at jeg må forsikre meg om at forbindelsen til bilen ikke er dårlig. Den står ute, sentralt plassert...

Har andre også store problemer med at det generelt ikke fungerer? Eller er det noe defekt på bilen min?
Er det noen andre som f.eks. klarer å aktivere frontrutevarming eller kupeoppvarming akkurat nå?


Dagens rant skrevet i affekt...

kajh

Send en mail til kundeservice@moller.no med en beskrivelse av problemene du opplever. Ta med nøyaktig tidspunkt og gjerne skjermskudd. De kan ta dette videre med VW i Tyskland.

Oddaa

Testet akkurat nå, virker helt fint her.

Hadde problemer de første ukene jeg hadde bilen, deretter har det med et par unntak fungert bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sarotex

Ja, spørs om jeg må ta kontakt med selger/møller og informere dem...

Det er jo et håp at det bare er oppstartsproblemer, og at det bedrer seg etterhvert da.
Hvis det fungerer for dere, må det jo i værste fall være noe galt med selve bilen, alternativt kanskje noe hickups i forbindelse med nyregistrert bil og carnet-konto..

Sarotex

Forresten, la oss si at jeg nå skal ut og kjøre en tur om ca 10-20 minutter, og carnet ikke fungerer, altså at jeg ikke for forhåndsvarmet bilen.
Hvilke alternativer har jeg da? Fins det noen mulighet for å gå ut i bilen og aktivere forhåndsvarming der, og så gå inn og vente i f.eks. 20 min? Hvis jeg starter bilen, og setter den i P og går inn, skrur den seg ikke av om ca 5 minutter da?

Amatøren

Sitat fra: Sarotex på søndag 14. januar 2018, klokken 19:24
Ja, spørs om jeg må ta kontakt med selger/møller og informere dem...

Klager kan du sende direkte til kundeservice@moller.no legg til Car-Net i emnet. Skriv gjerne inn både sted og bilnummer i første epost til dem.

Sitat fra: Sarotex på søndag 14. januar 2018, klokken 19:28
Fins det noen mulighet for å gå ut i bilen og aktivere forhåndsvarming der, og så gå inn og vente i f.eks. 20 min?

På min (utlevert 09.01) kan jeg legge inn avgangstid i bilen også.

Gjorde det en gang på arbeid da jeg ikke fikk kontakt med bil ved sjekk av ladestatus. Var nedbør og ønsket isfrie vinduer.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sarotex

Men setter du deg i bilen da, også legger du inn avgangstid ca om 15 min, så starter den å varme opp tvert? Også går du ut av bilen og låser den etterpå, så fortsetter den å varme?

Amatøren

Jeg gikk ut og la inn avreisetid.

Den kalkulerte(?) ut når forvarmingen skulle starte. Var vel ute 1-1,5 timer før. Bilen var varm da jeg skulle hjem.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erlingni

#8
Jeg fikk utlevert bil 5. januar og de første 50 km fungerte ikke car-net i det hele tatt. Dette problemet kjente selger til, og sa at på bl.a. Passat fikk man ikke engang aktivert før de 50km var kjørt pga. dette. Slik burde det jo vært på e-golfen også.
Etter dette var det ren bingo frem til ca. 300km var kjørt. Men etter dette har det vært vesentlig mye bedre. Så prøv litt til, så er det håp!
Informasjon og kompetanse rundt dette problemet hos Møller på nybiler er «begrenset».

sst

Ja car net kan absolutt karakteriseres som søppel. Har hatt min bil i ca 4 måneder og appen fungerer omlag 20-30% av gangene jeg forsøker å bruke den til forvarming eller sjekke batteristatus. Vet mange har 100 forskjellige troubleshooting ting som kan gjøres for å få den til å fungere, men når man må dra ut sikringer i bilen, slette og reinstallere app, bruke pc osv osv for å få en app til å fungere i 2018, så er den bortimot ubrukelig.

Strålende fornøyd med bilen da :)

rsomby

#10
Har en FL og har aldri hatt problemer med car-net. Litt treg av og til, spesielt starte lading og forvarming, men den kommer alltid etter ett minutts tid.

Bruker forøvrig car-net appen på iphone.

emmern

Bruk websiden istedet. Bookmark den og bare bruk den konsekvent så du slipper å bli skuffet av appen. Når det er sagt ser det ut som appen har funket OK den siste tiden. Men det har vært som det sies her: 20-30% success rate. Websiden har vært OK for det meste.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

timingbeltkiller

VW har i likhet med alle  bilfabrikkene med unntak av Tesla for liten serverkapasitet.
Det er hovedgrunnen til at du så godt som alltid får logget inn.
Men ofte kommer du bare til en tidligere "frosset" side uten NÅkontakt med bilen.

Mangelen på tilstrekkelig serverkapasitet skyldes først og fremst
manglende økonomisk evne/vilje til å betale det det koster.

Med denne situasjonen er det klart et bingo element ute og går.
Det tilsier enkelte rammes sjeldnere og andre oftere.
Likt med enkelte har ofte vinnerlykke og andre aldri.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

emmern

Men lurer de ikke seg selv i såfall? Det som skjer er jo at kunder klager og får gratis Car-Net framfor å betale.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sybo

Veldig sjelden jeg har problemer med appen. Det skjer innimellom, men det er ikke ofte i forhold til hvor mange ganger jeg bruker den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA