Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger til iPace

Startet av Sponzo, søndag 14. januar 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 25. februar 2018, klokken 20:40
Sitat fra: HelectriC på søndag 25. februar 2018, klokken 18:41
Noen som har bestilt 22'' og kan sjekke hva dekk det står i kontrakten at hjulene skal få. Hva jeg forstår har 20'' hjul dekk i dimensjon 245/50.

255/40.
20" fremstod som litt "mye gummi", men veiene jeg ferdes mye på er elendige så det blir ingen oppgradering til 22" foe min del.

Ahh ok, jeg ser det er 265/40 til Fpace 22''. Det er ikke store forskjellen så burde gå å bruke!?
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. februar 2018, klokken 21:13
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 25. februar 2018, klokken 20:40
Sitat fra: HelectriC på søndag 25. februar 2018, klokken 18:41
Noen som har bestilt 22'' og kan sjekke hva dekk det står i kontrakten at hjulene skal få. Hva jeg forstår har 20'' hjul dekk i dimensjon 245/50.

255/40.
20" fremstod som litt "mye gummi", men veiene jeg ferdes mye på er elendige så det blir ingen oppgradering til 22" foe min del.
Jeg har fått opplyst 245/50-20 i mail fra Insignia.

Det stemmer.
Jeg ville ikke kjøpt 18". Så enormt høye dekk vil ikke kle bilen verken utseendemessig eller når det kommer til kjøreegenskaper. (Om de er slik Jaguar påstår)

Tellus

#32
F-Pace har 265/60-R18 og jeg antar at I-Pace har samme profil, men smalere dekk på 18 tommer (smalere enn 20-tommer også)

Estetisk blir det som med F-Pace. Litt mye gummi på 18, men om vinteren prioriterer jeg rekkevidde foran estetikk.

Kan ikke tenke med at kjøreegenskaper skal være noe problem. Ingen tar vel med I-Pace på bane med vinterhjul

HelectriC

Sitat fra: Tellus på søndag 25. februar 2018, klokken 22:33
F-Pace har 265/60-R18 og jeg antar at I-Pace har samme profil, men smalere dekk på 18 tommer (smalere enn 20-tommer også)

Estetisk blir det som med F-Pace. Litt mye gummi på 18, men om vinteren prioriterer jeg rekkevidde foran estetikk.

Kan ikke tenke med at kjøreegenskaper skal være noe problem. Ingen tar vel med I-Pace på bane med vinterhjul
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på søndag 25. februar 2018, klokken 22:33
F-Pace har 265/60-R18 og jeg antar at I-Pace har samme profil, men smalere dekk på 18 tommer (smalere enn 20-tommer også)

I-Pace har smalere dekk og høyere profil.

Tellus

Hvis I-Pace har 245/50-20 som det skrives over så er det konsistent med xxx/60-18 for at hjuldiameter skal være lik. Kanskje verdt å få det dobbeltsjekket. Tipper vi over 60 profil så må jeg revurdere.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på mandag 26. februar 2018, klokken 10:31
Hvis I-Pace har 245/50-20 som det skrives over så er det konsistent med xxx/60-18 for at hjuldiameter skal være lik. Kanskje verdt å få det dobbeltsjekket. Tipper vi over 60 profil så må jeg revurdere.

Det er 65-profil som er oppgitt. Men bredere dekk og 60-profil vil jo ikke være ulovlig.

Tellus

Hmm,

Jeg har sett 265/60-R18 på F-Pace som er på kanten, men akseptabelt for meg.
Høyden på dette dekket er da 60% av 265 = 159mm

I-Pace har 65 profile. Hvis dette skal utgjøre samme høyde som for F-Pace må bredden være maks
159/0.65 = 245.
Med andre ord hvis dekket er bredere enn 245 blir I-Pace profilen for 18-tommer høyere enn tilsvarende for F-Pace.
Virker som I-Pace faktisk kan få noe lavere profill en F-Pace hvis vi antar at bredden blir mindre enn 245 for 18-tommer.

Elbildilla

#38
Et lite tips om vinterhjul-pakke:
Jeg fikk info fra forhandler om at man kan få 20" felgene som er standard på SE utgaven med vinterdekk for kun 1500 mer enn det 18" vinterhjul-pakken koster.

20" SE-felgene er jo ikke like fine som 20" HSE-felgene, men her kan man spare 8500 kr om man vil ha 20" orginale vinterhjul.

Mulig SE-felgene også er mer korrosjonsbestandige og dermed tåler saltsørpa bedre siden de er hel-lakkerte. Er vel også lettere å reparere lakkerte enn polerte felger om man skulle få skader.

20" SE-felgene:


18"erne på den røde:

De to til venstre er også 18". Synes de ser bedre ut i sort.

HelectriC

Profilen på 18'' ser helt merkelig ut. Sjelden har jeg i moderne tid sett en bil som produsenten definerer som en «sportsbil» ha så vanvittig høye dekksider. Ligner på gamle ballongdekk :D
ioniq 5

Counterpointer

Sitat fra: HelectriC på onsdag 28. februar 2018, klokken 20:54
Profilen på 18'' ser helt merkelig ut. Sjelden har jeg i moderne tid sett en bil som produsenten definerer som en «sportsbil» ha så vanvittig høye dekksider. Ligner på gamle ballongdekk :D
Hva synes du da om Tesla X med 19' ?

Det er en smaksak hva som er visuelt pent. Det er flere andre betraktninger som også spiller inn.
Fort gjort å kantkjøre lavprofil på vinter, mer komfort med mer gummi, mye rimeligere , lengre rekkevidde, ser mer ut som SUV ......

Har sett en X med 24' hjul, ser veldig spesielt ut, men ville aldri hatt det selv.

HelectriC

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 28. februar 2018, klokken 21:37
Sitat fra: HelectriC på onsdag 28. februar 2018, klokken 20:54
Profilen på 18'' ser helt merkelig ut. Sjelden har jeg i moderne tid sett en bil som produsenten definerer som en «sportsbil» ha så vanvittig høye dekksider. Ligner på gamle ballongdekk :D
Hva synes du da om Tesla X med 19' ?

Det er en smaksak hva som er visuelt pent. Det er flere andre betraktninger som også spiller inn.
Fort gjort å kantkjøre lavprofil på vinter, mer komfort med mer gummi, mye rimeligere , lengre rekkevidde, ser mer ut som SUV ......

Har sett en X med 24' hjul, ser veldig spesielt ut, men ville aldri hatt det selv.

Jeg synes det ser like merkelig ut med 19'' på Model X. Men så er jo Model X ikke noen SUV, mer av en familie-VAN så det er mer ok å ikke helt ha utseendet med seg.
ioniq 5

Orbit

Bil nr 2 fra høyre er vel også 18", og så i mine øyne bedre ut enn standard 18" vinterfelg. Jeg ser ikke disse i felgoversikten tidligere i denne tråden. Noen som vet hvilke felger dette er?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HelectriC

Sitat fra: Orbit på onsdag 28. februar 2018, klokken 21:53
Bil nr 2 fra høyre er vel også 18", og så i mine øyne bedre ut enn standard 18" vinterfelg. Jeg ser ikke disse i felgoversikten tidligere i denne tråden. Noen som vet hvilke felger dette er?

Bil 1, 2, 3 har like felger, forskjellen er at 1 og 2 er i svart og 3 i sølv. Ikke vanskelig å få de lakkert.
ioniq 5

Orbit

Jeg ser på nr to fra høyre.... eller nr 4 om du vil  ;)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA