Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger til iPace

Startet av Sponzo, søndag 14. januar 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

Sponzo

Hei,

Oppretter en tråd for felger som passer til iPace.

Basert på tidligere erfaring fra Tesla her på forumet, så vil det etterhvert bygge seg en stor interesse for oversikt over hvilke felger som passer til iPace.

Jeg kan starte med et par spørsmål relatert til felger som tilbys fra Jaguar:

1. Noen som vet om felger fra andre Jaguar modeller, som feks. fPace, kan brukes på iPace?

2. Noen som vet om det brukes vanlige dekk dimensjoner eller om det er helt spesielle dimensjoner slik det eksempelvis er på BMW i3?

3. Noen som har fått en prisliste på felg opsjonene fra Jaguar - er spesielt nysgjerrig på 22" opsjonene til HSE og First Edition

S.S

I-Pace skal ha samme understell som F-Pace, så mye av Jaguar, Volvo og Ford SUV bør passe, sjekk dimensjon mot senter nav.
Har hørt nevnt 245-45-20, så temmelig standard.
Jeg kommer ikke til å bruke 35000 på vinterhjul.

Counterpointer

Det som er interessant er boltsirkel og innpress da kan en sjekke opp mot de felgprodusentene en kunne tenke seg.


Sponzo

Sitat fra: S.S på søndag 14. januar 2018, klokken 18:59
I-Pace skal ha samme understell som F-Pace, så mye av Jaguar, Volvo og Ford SUV bør passe, sjekk dimensjon mot senter nav.
Har hørt nevnt 245-45-20, så temmelig standard.
Jeg kommer ikke til å bruke 35000 på vinterhjul.

Hei,

Så du har fått en pris fra Jaguar på kr. 35.000 for vinterhjul?

Kan du presisere hvilke felger det var snakkk om?

Tellus

Har fått samme pris. 35k for 20 tommer og 25k for 18 tommer.

S.S

#5
Ligger priser i andre tråder her.
Mye interessant lesning, komplette utstyrslister og priser.
Jaguar boltsirkel er 5x108, aner ikke Innpress.
Jeg kommer til å kjøre ut sommeren på 20" originalhjul, og sette på piggdekk til vinteren.
Så får jeg se til neste år hva som finnes av kule sommerhjul uoriginalt.  Dermed har jeg god tid til å sjekke innpress etc.  Evt se om det går å bruke 22" X5-felgene jeg har, med TUV-godkjente adaptere.

Fant dette på F-Pace forum, ta med en klype salt:
On paper, it appears that the Range Rover Evoque shares the same rim specs as Jaguar F-Pace: 5x108 bolt pattern; 35-50mm offset; 63.4 center bore. According to my research, there are certain Jaguar models have a larger center bore of 73.1, but I haven't received any clarification from my dealer

moe696

Legger ved bilder av felger. Her er også vinterfelgene vist.
Jeg har i utgangspunktet gått for 18'', for å få litt ekstra gummi vinterstid.
HSE og FE felgene vil nok kle bilen fint.

Diamond cut felger sies av enkelt å være litt mer eksponert for korrosjon en «vanlige»

Counterpointer

Sjekket for morro skyld 255/50 -19 oppsett til model X hos Megahjul

Ca 14 tusen på bil med gunmetall felger og Nereus dekk (som jeg har på egen bil nå og er veldig fornøyd med) samt Tpms .

Finner alternativer i 18-20 og 22 også

Just saying

https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger-og-dekk/271526-Tesla-Model-X-front-rear-w-19-inch-wheels-16-UP/PWSR10119855120ET35G-VINTERFELG-TURBIN-GRAFIT-19X8-5-5-120-ET35-CB72-6/V255_50TR19NE-VINTERDEKK-NEREUS-NS806-107T-INVOVIC-EL806-LOW-NOICE

bmw2002

Det var billig!

Men dette er felger til Tesla eller?

Var ikke i nærheten av å få til samme pris på dekk og felger i 20 tommer som passet I-Pace

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 16. januar 2018, klokken 16:13
Det var billig!

Men dette er felger til Tesla eller?

Var ikke i nærheten av å få til samme pris på dekk og felger i 20 tommer som passet I-Pace
Til X ja. Tok den fordi vekt og dimensjon overgår det I-Pace trenger.

Vil tro de klarer å hoste opp noe som passer Jaguar. Om ikke annet så borer de Zax felgene sine selv, og de er veldig rimelige.

daktari

Hvis man heller velger et merkedekk, eks. Nokian R2 suv blir prisen fra Megahjul 21k. Tviler nemlig sterkt på at Jaguar selger kinadekk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

S.S

Kan jo sette inn Jaguar F-Pace på Megahjul. Litt dyrere felger da, siden 5x108 er litt mindre kurant enn 5x120.
Jaguar har selv sagt at I-Pace får samme understell.  F-Pace har litt høyere dekkdimensjon enn I-Pace.

Counterpointer

Sitat fra: S.S på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:23
Kan jo sette inn Jaguar F-Pace på Megahjul. Litt dyrere felger da, siden 5x108 er litt mindre kurant enn 5x120.
Jaguar har selv sagt at I-Pace får samme understell.  F-Pace har litt høyere dekkdimensjon enn I-Pace.
18 tommer med samme felg som det andre tilbudet til F-Pace kom på 13700,-

Men dette er selvfølgelig ikke orginalfelger og merkedekk.
Prestanda kan være like gode

PF

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:45
Sitat fra: S.S på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:23
Kan jo sette inn Jaguar F-Pace på Megahjul. Litt dyrere felger da, siden 5x108 er litt mindre kurant enn 5x120.
Jaguar har selv sagt at I-Pace får samme understell.  F-Pace har litt høyere dekkdimensjon enn I-Pace.
18 tommer med samme felg som det andre tilbudet til F-Pace kom på 13700,-

Men dette er selvfølgelig ikke orginalfelger og merkedekk.
Prestanda kan være like gode

Men i 99% av tilfellene. Billig alufelger er ikke det samme som dyrere utgaver.
Orginalfelger er det sjeldent noennklare å kjøre urunde, billigfelger fra megahjul og andre tilsvarende sjapper tålermofte ikke å kjøre rundt hullene engang.
Skjønner ikke at folk skal ha bil som snuser på 800-900 og spare noen tusenlapper på dekk og felg.

Tellus

#14
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:45
Sitat fra: S.S på tirsdag 16. januar 2018, klokken 17:23
Kan jo sette inn Jaguar F-Pace på Megahjul. Litt dyrere felger da, siden 5x108 er litt mindre kurant enn 5x120.
Jaguar har selv sagt at I-Pace får samme understell.  F-Pace har litt høyere dekkdimensjon enn I-Pace.
18 tommer med samme felg som det andre tilbudet til F-Pace kom på 13700,-

Men dette er selvfølgelig ikke orginalfelger og merkedekk.
Prestanda kan være like gode

Legg på gode vinterdekk så er vi vel på rundt 20K. 5K i besparelse på å kjøpe ikke-orginale felger blir for lite synes jeg.

Edit: Ser det fort blir over 2K per dekk for merkedekk hos f.eks. dekk1. 25K for orginale felger og gode dekk er faktisk ikke gale. 20 tommer dekk koster 3-4K per stykk  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA