Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla kommer til å forsvinne!

Startet av arthur, mandag 20. november 2017, klokken 12:40

« forrige - neste »

Knut Røe

De kan vel nesten ikke si noe annet, det ville være å innrømme nederlag.
Jeg kan definitivt si at interessen for Tesla spesielt, og delvis elbiler generelt, er STOR rundt om i lunsjpausene og diskusjonene går heftig for seg. Helt klart mange som teller på knappene om de skal kjøpe snart. Dette er en stor forandring men det virker som mange forstår at det faktisk funker, men de trenger noen år på det. Nå er man forbi early adopter stadiet og nærmer seg mass market. Det vil bety at innen få år står en del av de massive elbilfordelene for fall og bilene vil bli dyrere å bruke etterhvert. Jo raskere overgangen går jo fortere blir fordeler faset ut.

Rollep

Sitat fra: tiger`n på søndag 21. januar 2018, klokken 13:53
De kan vel nesten ikke si noe annet, det ville være å innrømme nederlag.
Selv syns jeg det er positivt at de har tro på bilmerkene de representerer, det ville jo være tullete å "innrømme nederlag" allerede før kampen har begynt.
Økningen i salget av elbiler begynner definitivt å gå alt for kjapt, fortsetter det slik er det stor fare for at jeg ikke får registrert Mission E før fordelene er borte vekk  ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Det tror jeg vi kan slå fast med mye større sikkerhet, elbilfordelene kommer til å forsvinne før Tesla!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA