Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan er klargjøringen av nye Tesla?

Startet av Sirup, søndag 14. januar 2018, klokken 00:17

« forrige - neste »

Sirup

Er det noen som kan si noe om kvaliteten på klargjøringen av nye Tesla som blir levert i Bergen?

Jeg har bestilt en Model X, og lurer på om jeg skal be om ikke å få lakken klargjort og polert. På forrige bil jeg kjøpte ny, en e-Golf, så ble lakken ødelagt av bilklargjørerne til Møller. Bilen var full av hologrammer, men disse kom ikke til syne før voksen var begynt å gå av. Har vært flere ganger på Møller for å få dette utbedret, men de klarer det ikke.

Jeg vurderer å be om at Teslaen ikke blir rørt av bilklargjørerne, og så leverer jeg heller bilen til detailer med rett kompetanse.

Er det verd de ekstra tusenlappene dette kommer til å koste, eller er bilklargjørerne til Tesla i Bergen flinke?
VW e-Golf
Tesla Model X75

olavxxx

Min var latterlig dårlig klargjort med lakkskader, limrester på kanal, løv i frunk, støv i interiøret  osv. (Kokstad).

Cirion

Hentet ny bil 12.12.17 og den var strøken.

Kan ikke si det samme for den jeg hentet 30.03.17.

Begge hentet i Drammen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

trykkertor

Problemet er vel at hvis Tesla ikke skal klargjøre den, kan det være vanskelig å reklamere senere.
Da blir den evige diskusjonen om at det er "dine" klargjørere som har skadet lakken, og hvis den hadde vært klargjort av dem, så hadde den vært strøken.

Det er vel kanskje lettere å legge merke til feil i lakken på en klargjort bil(?).

ØHN

Sitat fra: Askøy på søndag 14. januar 2018, klokken 00:17
Er det noen som kan si noe om kvaliteten på klargjøringen av nye Tesla som blir levert i Bergen?

Jeg har bestilt en Model X, og lurer på om jeg skal be om ikke å få lakken klargjort og polert. På forrige bil jeg kjøpte ny, en e-Golf, så ble lakken ødelagt av bilklargjørerne til Møller. Bilen var full av hologrammer, men disse kom ikke til syne før voksen var begynt å gå av. Har vært flere ganger på Møller for å få dette utbedret, men de klarer det ikke.

Jeg vurderer å be om at Teslaen ikke blir rørt av bilklargjørerne, og så leverer jeg heller bilen til detailer med rett kompetanse.

Er det verd de ekstra tusenlappene dette kommer til å koste, eller er bilklargjørerne til Tesla i Bergen flinke?

La Tesla ta klargjøringen.

Ta med noen gode rene mikrofiberkluter og ei sprayflaske med "Wipe Down" til å strippe av klargjøringspolish/voks. Du kan bruke en ferdigblandet "Inspection spray" eller f. eks Isopropanol/2-propanol eller silikonfjerner.

Inspiser lakken, med en god lykt, for å spotte hologrammer. Ta bilde hvis du finner noe.

Gå over bilen med en god quick detailer/sprayvoks før du kjører ut fra forhandler, og tar den i bruk. Da har du lakkbeskyttelse en stund fremover. :)

Tesla Model X 100D i bestilling

Frodebergen

Jeg fikk en X levert på Kokstad i November, var et par lakkskader som skal lakkeres i februar, brukte forøvrig 2 lange dager på å korrigere striper i lakken. Var også endel merker etter polish på hjulbuene, men fikk fjernet dette.

Valgte å gjøre dette selv før jeg la coating på bilen.

Tipper de fleste bilene ankommer Norge med endel striper i lakken. Klargjøringen kommer helt an på kompetansen til klargjøreren og tiden tilgjengelig før utlevering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA