Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på original Type 2 kabel til Nissan?

Startet av Mippen, lørdag 13. januar 2018, klokken 15:02

« forrige - neste »

Mippen

Jeg har en type 1 til type 2 kabel fra Nissan til salgs, men husker ikke hva den kostet ny. Noen som vet ny pris? Ser den ligger fra 2500 brukt.
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på lørdag 13. januar 2018, klokken 15:02
Jeg har en type 1 til type 2 kabel fra Nissan til salgs, men husker ikke hva den kostet ny. Noen som vet ny pris? Ser den ligger fra 2500 brukt.

Disse ligger på 15-1800,- for 32A utgaver (nye) og et par hundrelapper under for 16A(20A). Nissan tok seg sikkert vesentlig bedre betalt enn de fleste andre, men jeg tror ikke det gir samme prisforskjell i bruktmarkedet...

Her ser du hva de går for i butikk: https://www.torshovbil.no/ladekabel-mode-3-type-1-174346

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.


jkirkebo

Sitat fra: Mippen på lørdag 13. januar 2018, klokken 16:27
Billigste jeg fant hos høgger. http://m.finndel.no/delinfo.aspx?dnr=589520&f=004&bk=165501&dk=0474&no=2&regnr

Ja, den får de neppe solgt til den prisen. Hvem vil ha en brukt kabel fra høgger'n til 2500,- når du får en splitter ny til under 1600,- på butikken?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mippen

#5
Det tenkte jeg også, men spørsmålet er hvor mye jeg kan ta for min? Den er helt ubrukt. Jeg hadde kabel fra før når jeg fikk bilen. Har bare beholdt den siden jeg hadde planer om ny Leaf som ventepølse senere, men så ble det e-Up i stedet.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

#6
Tipper noen vil gi deg 1500 kr. ;)

Interessant at Nissan bruker Delphi som husleverandør av ladekabler. Det er nemlig samme som Renault bruker.

Kjøpte nylig opp et overskuddslager av lys ( Renault) blå åpen 5m ende 16A Delphi T2 kabler som jeg selger for 1000 kr / stk. Perfekt for dem som vil bytte kabel på en 3,6 kW ladestasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mippen

Sitat fra: elektrolux på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:18
Tipper noen vil gi deg 1500 kr. ;)

Interessant at Nissan bruker Delphi som husleverandør av ladekabler. Det er nemlig samme som Renault bruker.

Kjøpte nylig opp et overskuddslager av lys ( Renault) blå åpen 5m ende 16A Delphi T2 kabler som jeg selger for 1000 kr / stk. Perfekt for dem som vil bytte kabel på en 3,6 kW ladestasjon.

1500 høres ikke ut som en bort i natten pris :-)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA