Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kostnader Bilhold

Startet av Prof. Proton, lørdag 13. januar 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

hauern75

Sitat fra: Frank_M på lørdag 13. januar 2018, klokken 17:48
Sitat fra: Prof. Proton på lørdag 13. januar 2018, klokken 14:24
Er kanskje for tidlig, men er det noen som har hatt kontakt med et forsikringsselskap for å sjekke forsikringspremien på denne bilen?

Hva med serviceintervaller?

Serviceintervall et etter 3 år 24 mnd eller 34000 km (om jeg husker riktig). Service de 3 første årene er inkl.

Serviceintervall er 24 mnd eller 34000 km, alt etter hva som inntreffer først. I mitt tilfelle som kjører ca. 12000 km. i året betyr det 1 service inkludert i prisen.
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Counterpointer

Sitat fra: emurof på tirsdag 05. juni 2018, klokken 07:53
Sitat fra: daktari på onsdag 30. mai 2018, klokken 11:27
Jaguar Norge tilbød nettopp i en e-post forsikring til 579,- i måneden. 6948,- i året sier kalkisen.

"Vår gunstige Jaguar Forsikring, i samarbeid med DnB, tilbyr en trygg, lønnsom og enkel ordning for deg som vurderer å kjøpe nye Jaguar I-PACE. For kun 579 kr pr. mnd. får du den beste forsikringen tilgjengelig med full dekningsgaranti og fri kjørelengde. Det eneste kravet for vår forsikring er at du er over 23 år."

Er dette med full bonus og annet, eller er det en generisk reklamemail/reklame på side?
Dette er prisen du får både med full og lavere bonus. Eneste kravet er at du er over 23 år (som det står).

Elbildilla

#32
Sitat fra: lr-80 på lørdag 19. mai 2018, klokken 20:02
Gå inn via medlemsfordeler på elbil.no - elbilforsikring hos Storebrand. Ikke oppgitt andre forsikringer, hvor den parkeres osv. - det spørres kun om fødselsnummer og type bil, alder på fører, bonus, pant og kjørelengde.

Jeg fikk 6403 kr for Super, bonus 75%, 20.000 km, Oslo, egenandel 6000. Prisen er forøvrig noen få hundrelapper høyere enn i3'n den erstatter.
Jeg sjekket prisen på medlemsforsikringen til elbilforeningen via Storebrand på nytt i dag, virker som om den har gått opp en god del siden siste jeg sjekket. Jeg fikk følgende priser i dag (bosted Oslo, 12 000 km, 75% bonus>3år, egenandel 6 000)
- Super: 8 115 kr
- Kasko: 6 943 kr

Interessant om du IR-80 kan sjekke samme input som sist og se om også din pris har økt siden mai.

En av fordelene med superforsikringen, er at den også dekker parkeringsskader på opptil 20 000 kr uten bonustap. Når jeg sjekker vanlig forsikring hos Storebrand (ikke medlem), er prisen henholdsvis 10 730 kr for super og 9 645 kr for kasko.

Siden Storebrand-prisene har gått en del opp, virker jo Jaguar sitt tilbud ikke så gærn't med 6 948 kr pr år (selv for oss med høy bonus og lav årlig km). Denne prisen gjelder vel kun første året.

begvi

Forhandlerprisen via DnB er meget bra. Jeg har jobbet noen år i DnB og snakket med noen som har utviklet avtalen. Den er egentlig laget slik at den egentlig tilbyes sammen med billån, og det er den beste forsikringen (dekningen) de tilbyr. Når det er sagt, så får man den forsikringen uansett. Men Jaguar forhandlerne vil prøve å pushe finansiering via DnB.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA