Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Appen får ikke kontakt med bilen

Startet av oto, lørdag 13. januar 2018, klokken 02:04

« forrige - neste »

oto

Har hatt bilen på service hos Tesla, og får etter dette ikke kontakt med den fra telefonen. Appen bare står og slurer med den hvite linja synlig nederst, som avsluttes med «Vehicle connection error». Har restartet tlf og reinstallert appen, uten resultat. Noen som har opplevd dette og har tips?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

JFa

Sitat fra: oto på lørdag 13. januar 2018, klokken 02:04
Har hatt bilen på service hos Tesla, og får etter dette ikke kontakt med den fra telefonen. Appen bare står og slurer med den hvite linja synlig nederst, som avsluttes med «Vehicle connection error». Har restartet tlf og reinstallert appen, uten resultat. Noen som har opplevd dette og har tips?
Tesla slår av kommunikasjonen i bilen når de har den inne på verksted. Glemt å slå på igjen på skjermen i bilen da de var ferdig?

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


oto

Takk for tips, sjekka det nå, men mobile access stod visst på i bilen. Slo det av og på igjen uten at det hjalp. Hm... Svarer ikke hos Tesla heller.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Øyvind.h

Start hovedskjerm på nytt. Trykk og hold begge scrollhjul på rattet inne noen sekunder. Da går store skjermen i svart. Deretter starter den på nytt og kobler seg på nett.

Vent noen minutter og test app på nytt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

oto

Takk, Øyvind H., det fikset problemet! :-)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

mmmilen

Samme skjer på min helt ny X75, en gang funker det bra, neste gang får ikke kontakt med bil med påfølgende Vehicle connection error...

geear

Har du på always connected?

Den var av på min da den var ny.

mmmilen


Ess

Sitat fra: mmmilen på lørdag 02. juni 2018, klokken 22:16
Samme skjer på min helt ny X75, en gang funker det bra, neste gang får ikke kontakt med bil med påfølgende Vehicle connection error...

Har du ny MCU?
I følge Tesla går denne feilaktig i strømsparing og da får man ikke koblet til bilen via app. Er ikke et problem hvis bilen lader. Muligheten til å styre strømsparing er heller ikke tilgjengelig på ny MCU, så det var visst bare å vente på neste oppdatering og håpe på en fiks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA