Skrevet av Emne: Appen får ikke kontakt med bilen  (Lest 206 ganger)

oto

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Appen får ikke kontakt med bilen
« på: lørdag 13. januar 2018, klokken 02:04 »
Har hatt bilen på service hos Tesla, og får etter dette ikke kontakt med den fra telefonen. Appen bare står og slurer med den hvite linja synlig nederst, som avsluttes med «Vehicle connection error». Har restartet tlf og reinstallert appen, uten resultat. Noen som har opplevd dette og har tips?

JFa

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Sv: Appen får ikke kontakt med bilen
« Svar #1 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 03:00 »
Har hatt bilen på service hos Tesla, og får etter dette ikke kontakt med den fra telefonen. Appen bare står og slurer med den hvite linja synlig nederst, som avsluttes med «Vehicle connection error». Har restartet tlf og reinstallert appen, uten resultat. Noen som har opplevd dette og har tips?
Tesla slår av kommunikasjonen i bilen når de har den inne på verksted. Glemt å slå på igjen på skjermen i bilen da de var ferdig?

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


oto

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Appen får ikke kontakt med bilen
« Svar #2 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 12:00 »
Takk for tips, sjekka det nå, men mobile access stod visst på i bilen. Slo det av og på igjen uten at det hjalp. Hm... Svarer ikke hos Tesla heller.

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8287
    • Vis profil
Sv: Appen får ikke kontakt med bilen
« Svar #3 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 13:31 »
Start hovedskjerm på nytt. Trykk og hold begge scrollhjul på rattet inne noen sekunder. Da går store skjermen i svart. Deretter starter den på nytt og kobler seg på nett.

Vent noen minutter og test app på nytt.
Tesla Model X 90D

x Tesla Model S 90D mars 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013 - solgt august 2015
x Model X reservasjon - kansellert

oto

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Appen får ikke kontakt med bilen
« Svar #4 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 18:20 »
Takk, Øyvind H., det fikset problemet! :-)