Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mistet LTE/mobilnett

Startet av Tassen, søndag 20. mai 2018, klokken 16:36

« forrige - neste »

Tassen

Har mistet LTE eller mobilnett generelt i bilen. Har prøvd softog hard resett men ingen ting fungerer. Får ikke Servicetime før om 6 uker og det er lenge å vente uten tilgang til kart osv. Andre som har opplevd dette eller har en fix? Wifi fungerer som normalt men det er vel en annen antenne.

Øggen

Skjedde det idag, eller he du hatt det lenge?
Skjedde med meg også, men va tilbake neste dag. Ingenting av reset funka.
GPS låse seg også av og til. Det føre til null AP, Auto High Beam og navigasjon. Det også går bort dagen etter.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Tassen

Hatt den siden sept 17. Vært borte en uke nå. Har resatt bilen. Sletta Bluetooth telefoner, koblet fra wifi. Ingen ting. Funker kun på wifi nettverk hjemme. Rart om det skal være et hardwarwproblem da det skjedde etter 4 dager parkering på flyplassen. Bilen har gått 11k.

geear

Er det noen sjanse for at kundeservice gidder å logge seg på og lese av feil mens du står på wifi? Har jo hørt om folk som får hjelp til alt mulig rart, opplåsing og starting av bil etc.

Tassen

Ja de var behjelpelig men klarte ikke løse problemet. Ba meg ta alt jeg hadde gjort før samt ta hovedstrømmen og vente 5 min. De mener det er hardware problem sannsynligvis antenne. Må bare vente på servicetime.

Ellemelle

Workaround er da å enten dele mobiltelefonen din som Wifi, eventuelt kjøpe deg en mobil Wifi-router (kan uansett være kjekk å ha hvis du har barn på tur). Skaff deg i såfall et tvilling-simkort til å bruke routeren, så bruker du av den samme datakvoten.

Alexxx

Sitat fra: Øggen på søndag 20. mai 2018, klokken 20:41
Skjedde det idag, eller he du hatt det lenge?
Skjedde med meg også, men va tilbake neste dag. Ingenting av reset funka.
GPS låse seg også av og til. Det føre til null AP, Auto High Beam og navigasjon. Det også går bort dagen etter.

Har også skjedd til meg en gang. For å løse det måtte jeg i menyen for å slå av bilen (der det står noe med emergency turn off..) vent 3 min, også trykk inn bremsepedalen for å starte bilen. Da var alt ok igjen.

Tassen

Har utført det du beskriver etter å ha ringt service/support. Har manglet det i 2 uker. Helt død. Aldri skjedd før med min bil. Har hatt god dekning over alt. Bilen stod parkert over 4 dagers tid under åpen himmel på flyplassen. Når jeg kom hjem var den død på signalet. Kun wifi som funker.

Tassen


Corrections: Replace Connectivity Board, MCU Equipped With Gyro Board (SIM Extender)
Feilsøkt på nettproblem. Kontrollert antenner og antennekabler. Ikke funnet noe feil. Funnet intern feil i modem.
Skiftet LTE modem i MCU. Fungerer nå som tiltenkt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA