Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bmw i3 - Barnesete bildetråd

Startet av Jarv!s, fredag 05. januar 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Jeg ser spørsmålet har blitt spurt før, men bildene i trådene er borte. Hvert fall trådene jeg fant.

Jeg ønsker gjerne bildet av:
Bakovervendt (Babystol 0 år)
Bakovervendt ( Bilstol 1+ år )
Fremoverlent ( 1,5+ år, er anbefalt å sitte bakover til 3-4 år? 140cm eller noe, men ikke helt mulig i en i3?)
Fremoverlent (4 år ++)

Dette vil gjøre det enklere for folk flest å finne ut om en i3 vil være god nok som en liten familiebil. Selv venter jeg på en i3, men har fortsatt en liten bismak i frykt at jeg er redd bilstolen blir for stor..

Post gjerne bilder og erfaringer med bilstoler i din i3! :) Skriv gjerne hvilken alder stolen er til!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Agmuns

Måtte slette det andre innlegget, for forumet kastet den ene feilmeldingen etter den andre da jeg forsøkte å legge inn bilde. Info om sete:

Cybex Sirona Plus i fargen Manhatten Grey. Bakovervendt barnestol som kan snus 360 grader.
Produsentens tall:Gruppe 0+ (0 til 18 kg/fødsel til ca 4 år).

Jeg er ca 185 cm høy og har mer enn en håndbredde plass til knærne når jeg sitter foran barnestolen.

PS: Det står at denne stolen er for nyfødte, men i nesten hele første leveåret brukte vi Recaro Privia. Den stolen tar litt mindre plass enn Cybex Sirona (ikke merkbart på forseteplass).

m1chaelt

Har Maxi Cosi Cabriofix til 3. Mann og Maxi Cosi Rodifix på 2. Mann. Må ha cabriofix på passasjersiden, hvis ikke blir det smått trangt for undertegnede å komme seg inn og ut av bilen. Det går, men det er da trangt (er 179cm).

Det positive er at ungene sitter høyere i baksetene enn hva de foran gjør, i tillegg er vinduene lavere slik at sum tot. har ungene betydelig bedre utsikt enn våre tidligere biler.

Det negative er at det er ekstremt knølete på handleturer/kjøpesenter/parkeringsplasser med den minste bilstolen pga dørene. Det er generelt knotete med barn i baksetet på parkeringsområde hvor det står biler ved siden av.

Ut over dette digger jeg bilen, det samme gjør ungene, men med 3 barn ryker vår i3 til fordel for noe større


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jarv!s

Takker for svar og bilder! :)

Litt mindre stresset rundt dette med bilstol!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

odahle

Vi bruker Maxi Cosi Pepple Plus til vår 3 måneder gamle barn i bilen. Det går helt fint, selv om benplassen foran blir litt liten så gjør i3ens lange avstand til ruten dette helt greit. Skal se om jeg kan få tatt bilde neste gang.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

DieselVegard

Sitat fra: Agmuns på lørdag 06. januar 2018, klokken 11:39
Måtte slette det andre innlegget, for forumet kastet den ene feilmeldingen etter den andre da jeg forsøkte å legge inn bilde. Info om sete:

Cybex Sirona Plus i fargen Manhatten Grey. Bakovervendt barnestol som kan snus 360 grader.
Produsentens tall:Gruppe 0+ (0 til 18 kg/fødsel til ca 4 år).

Jeg er ca 185 cm høy og har mer enn en håndbredde plass til knærne når jeg sitter foran barnestolen.

PS: Det står at denne stolen er for nyfødte, men i nesten hele første leveåret brukte vi Recaro Privia. Den stolen tar litt mindre plass enn Cybex Sirona (ikke merkbart på forseteplass).

Har samme stol til min toåring. Er det som funker best av bakovervendte pga. dørene. Ferdig snakka.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Ulle

Sitat fra: DieselVegard på tirsdag 09. januar 2018, klokken 13:19
Sitat fra: Agmuns på lørdag 06. januar 2018, klokken 11:39
Måtte slette det andre innlegget, for forumet kastet den ene feilmeldingen etter den andre da jeg forsøkte å legge inn bilde. Info om sete:

Cybex Sirona Plus i fargen Manhatten Grey. Bakovervendt barnestol som kan snus 360 grader.
Produsentens tall:Gruppe 0+ (0 til 18 kg/fødsel til ca 4 år).

Jeg er ca 185 cm høy og har mer enn en håndbredde plass til knærne når jeg sitter foran barnestolen.

PS: Det står at denne stolen er for nyfødte, men i nesten hele første leveåret brukte vi Recaro Privia. Den stolen tar litt mindre plass enn Cybex Sirona (ikke merkbart på forseteplass).

Har samme stol til min toåring. Er det som funker best av bakovervendte pga. dørene. Ferdig snakka.

+1
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA