Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Ikke ta understell vask av bilen" Fikk jeg råd om i dag.

Startet av Apache, torsdag 11. januar 2018, klokken 19:25

« forrige - neste »

Apache

Jeg vente på min golf som kommer mars/april en gang. Var innom i dag for å sjekke status og selger mente at de lå foran i løypa vedrørende produksjon. Men da jeg kom innom det med vask av bilen så anbefalte han ikke å ta understell vask av eGolf før fabrikken har sagt at det der trygt/ok.
Selgeren hadde ikke eGolf selv men bare GTE og han tok bilen sin for vask par ganger om vinteren for å få bort skitt.

Har noen av dere hørt det samme? Å ikke vaske bilen underside høres ut som en gavepakke for de som ønsker rust på bilen.

emmern

Har ikke hørt noe om det. Har gjort det selv. En ting er at det er hull i de indre forskjermene som da lager en fri åpning til motorrommet. Hvis du tar understellsvask, så kan det muligens sprute inn i motorromet og muligens kødde til elektronikken der? Men jeg har sjekka selv og så ikke at det var vått.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Krabbe 2

Har ikke hørt om dette tidligere. Har selv hatt vask av "understellet" uten at dette har bydd på problemer.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Bosun

Bruker underspyling hele vinteren ved vask, har også flere ganger spylt "motorrom" har aldri fått problemer med noe av dette. Bilen er ca 2 år nå.

EasyCure

Jeg fikk beskjed fra Møller i Bærum at det ikke er noe problem med å vaske bilen på undersiden. De mente også at det ikke spiller så stor rolle å gjøre det fordi undersiden er dekket med plastdeksler. Dvs at det ikke er noe å ruste der heller.

Jeg gjør det innimellom uansett, bare for å få skylt av dritten på vinteren, det skader jo ikke å gjøre det.
2022 Tesla mod 3 LR
2018 Hyundai Ioniq
2015 Fiat 500e
2015 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA