Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selge Zoe

Startet av Troald, fredag 12. januar 2018, klokken 08:04

« forrige - neste »

Troald

Jeg kjøpte Zoe 40 Life i mars 2017, betalte 246 ferdig på veien inkl vinterhjul. Planlegger i ca mars 2019 å kjøpe Kiro/Leaf eller andre med stort batteri og vurderer da salg av Zoe. Hvor lett vil det være å få solgt denne og hva bør jeg kunne få? (Kjører 17-18' pr år)
Har hjemmelader (transformator/pod). Er det naturlig at denne demonteres og følger bilen?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hsa77

Det skjer så utrolig mye på elbilfronten for tiden, så å spå noen pris ett år frem i tid blir vanskelig. Akkurat nå er det vel litt selgers marked, det skyldes vel i hovedsak økte bompriser i Oslo og svært lang leveringstid på nye elbiler. Hvordan denne situasjonen er om ett år har ihvertfall jeg ingen idé om!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Skal du få solgt ZOE må du sørge for å selge med en eller annen ladeløsning, ellers får jo ikke kjøper ladet bilen....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

#3
Sitat fra: hsa77 på fredag 12. januar 2018, klokken 09:07
Skal du få solgt ZOE må du sørge for å selge med en eller annen ladeløsning, ellers får jo ikke kjøper ladet bilen....

Eller man kan beholde hjemmeladeren, slå av 10.000 på prisen, og f.eks. linke til denne siden: http://www.nofuel.no/renault-zoe-lading. Jeg vet (fordi det var jeg som tipset om det) at det nylig ble gjort i en annonse på finn.no.

Om kjøperen har TN-nett hjemme vil han/hun gjøre en god deal ved at man kan kjøpe en billig standard ladeboks. Om kjøperen har IT-nett vil han/hun, ved å kjøpe en Nofuel-løsning, komme ut omtrent likt.

Vi har nå 2 stk Zoe, og dermed 2 stk PodPoint hjemme (en inne i garasjen og en utenpå). Når vi en gang i fremtiden skal selge den ene Zoen, kommer vi til å beholde begge PodPointene, slik at vi beholder muligheten til å lade Zoe både inne i og utenfor garasjen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Sitat fra: HCO på fredag 12. januar 2018, klokken 09:17
Sitat fra: hsa77 på fredag 12. januar 2018, klokken 09:07
Skal du få solgt ZOE må du sørge for å selge med en eller annen ladeløsning, ellers får jo ikke kjøper ladet bilen....

Eller man kan beholde hjemmeladeren, slå av 10.000 på prisen, og f.eks. linke til denne siden: http://www.nofuel.no/renault-zoe-lading. Jeg vet (fordi det var jeg som tipset om det) at det nylig ble gjort i en annonse på finn.no.

Om kjøperen har TN-nett hjemme vil han/hun gjøre en god deal ved at man kan kjøpe en billig standard ladeboks. Om kjøperen har IT-nett vil han/hun, ved å kjøpe en Nofuel-løsning, komme ut omtrent likt.

Vi har nå 2 stk Zoe, og dermed 2 stk PodPoint hjemme (en inne i garasjen og en utenpå). Når vi en gang i fremtiden skal selge den ene Zoen, kommer vi til å beholde begge PodPointene, slik at vi beholder muligheten til å lade Zoe både inne i og utenfor garasjen.
Kanskje like greit å gjøre slik du foreslår. Kjøper må jo uansett ha elektriker for å legge opp ny kurs til lader, så det er jo ikke akkurat gratis å få med en frakoblet podpoint+trafo. Men dersom man ikke lenger skal ha zoe har man jo ikke behov for skilletrafoen, den bruker jo litt strøm, så der er jo greit å få den frakoblet - da kan den jo like greit følge med bilen. Jeg ville nok stilt meg åpen for alle alternativer for å få tilbud fra flest mulige kjøpere, så får man vurdere hvilken løsning man går for når tilbudene kommer.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Sitat fra: hsa77 på fredag 12. januar 2018, klokken 09:33
... Kjøper må jo uansett ha elektriker for å legge opp ny kurs til lader,
...
I tillegg er ladepunktet fastmontert og må vel nesten regnes som en del av huset heller enn en del av bilen?

Det lønner seg uansett å spesifisere i annonsen hva som følger med. Usikker på hva jeg selv gjør når den tiden kommer. Fristende å bare beholde det jeg har selv om jeg *egentlig* har liten bruk for en 12,5kVA lavtapstrafo.. :p

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jkirkebo

Sitat fra: ladov på fredag 12. januar 2018, klokken 23:33
Sitat fra: hsa77 på fredag 12. januar 2018, klokken 09:33
... Kjøper må jo uansett ha elektriker for å legge opp ny kurs til lader,
...
I tillegg er ladepunktet fastmontert og må vel nesten regnes som en del av huset heller enn en del av bilen?

Det lønner seg uansett å spesifisere i annonsen hva som følger med. Usikker på hva jeg selv gjør når den tiden kommer. Fristende å bare beholde det jeg har selv om jeg *egentlig* har liten bruk for en 12,5kVA lavtapstrafo.. :p

Ladepunkt må regnes som en del av huset siden det er fastmontert ja. Så om det ikke er tatt spesifikt forbehold mot at det følger med så skal det følge huset ved salg. Akkurat som f.eks den integrerte platetoppen eller downlights i taket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zimon

Er litt avhengig om det er bilen eller huset som skal selges! Skal bilen selges så kan man si at ladestasjon følger med eller ikke i bil annonsen. Samme gjelder også ved boligsalg, skal man ta med ladestasjonen videre til ny bolig så må det klart og lett synlig skrives i salgsannonse, prospekt etc slik at evt kjøpere er klar over det. Om det ikke nevnes i bolig annonsen så regnes det som fastmontert og skal følge med huset.

Men teknisk sett så er det som regel bedre å la den stå og kjøpe ny til ny bolig.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA