Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av hjemmeladestasjon til nye leaf 2018

Startet av elhansen, torsdag 11. januar 2018, klokken 10:35

« forrige - neste »

elhansen

Nærmer seg levering og jeg ønsker å installere en ladestasjon hjemme. Markedet har jo flere ulike løsninger, og spørsmålet er jo hva trenger jeg?

  Hvilke spesifikasjoner bør jeg ta?
Ønsker jo best mulig til leafen, altså mest mulig power på kortest mulig tid.

Er det noen som har gode erfaringer med noen bokser, feks bør jeg velge en som kan styres slik at bilen lades når det er billigst? Eller kan jeg styre dette fra bilen, eller er det bare tøys?


bno

Basere det på styring fra bilen tror jeg blir "utfordrende". Selv valgte jeg så billig løsing som mulig og da falt valget på en fra http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner. Jeg har en tidligere modell. Huskl på B jordvern om dette ikke er innebygd i ladestasjonen. Så ville jeg lagt opp kurs slik at jeg fikk en ladefart på 32A. Dvs. hos meg dedikert kurs uavbrutt fra skapet til stasjon. Dernest har jeg definert egne behov for ladefart i step 6A, 15A og 32A ladefart. Brukes littvariert selv om jeg ikke har behov for farten altsÅ at jeg hovedsakelig lader på minimum fra dag til dag med hyppige innslag på 32A da jeg er enig med dem som sier at det kan være lurt med høy ladefart for batterilevetid mm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA