Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakseteplass Kia Soul vs. Hyundai Ioniq

Startet av elbe, onsdag 17. januar 2018, klokken 14:07

« forrige - neste »

elbe

Hei! Noen som vet hvordan størrelsen på baksetet på Kia er i forhold til Ioniq? Da tenker jeg på lengden fra forsetet til baksetet mtp bakovervente barnestoler. Jeg står og vipper mellom de to bilene og vet ikke helt hvilken jeg skal gå for. Begge har jo fått gode kritikker. Noen innspill? Ftr har jeg to barn som skal sitte bakovervent i ca ett år til.

Crown

Sitat fra: elbe på onsdag 17. januar 2018, klokken 14:07
Hei! Noen som vet hvordan størrelsen på baksetet på Kia er i forhold til Ioniq? Da tenker jeg på lengden fra forsetet til baksetet mtp bakovervente barnestoler. Jeg står og vipper mellom de to bilene og vet ikke helt hvilken jeg skal gå for. Begge har jo fått gode kritikker. Noen innspill? Ftr har jeg to barn som skal sitte bakovervent i ca ett år til.

Går nok greit i begge bilene. Soul er vesentlig kortere, men det er nok helst bagasjerommet som må lide for det, baksetet er overraskende rommelig. Skal du kjøpe ny eller brukt? Ioniq er jo en mer moderne, effektiv og sikrere bil, men leveringstiden er det største ankepunktet og den finnes knapt på bruktmarkedet, da koster den gjerne mer enn ny :) Test begge bilene og se hva du liker.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Zlatzman

Jeg har ikke prøvd Ioniq, men Soul har ganske bra plass i baksetet i alle fall. Det hjelper mye med høy sittestilling, slik at forsetene tar mindre plass i lengderetning. Har foreløpig bare babysete, så har ikke prøvd småbarnsstol bak samboeren (183 cm) enda.

elbe

Sitat fra: Crown på onsdag 17. januar 2018, klokken 16:49
Sitat fra: elbe på onsdag 17. januar 2018, klokken 14:07
Hei! Noen som vet hvordan størrelsen på baksetet på Kia er i forhold til Ioniq? Da tenker jeg på lengden fra forsetet til baksetet mtp bakovervente barnestoler. Jeg står og vipper mellom de to bilene og vet ikke helt hvilken jeg skal gå for. Begge har jo fått gode kritikker. Noen innspill? Ftr har jeg to barn som skal sitte bakovervent i ca ett år til.

Går nok greit i begge bilene. Soul er vesentlig kortere, men det er nok helst bagasjerommet som må lide for det, baksetet er overraskende rommelig. Skal du kjøpe ny eller brukt? Ioniq er jo en mer moderne, effektiv og sikrere bil, men leveringstiden er det største ankepunktet og den finnes knapt på bruktmarkedet, da koster den gjerne mer enn ny :) Test begge bilene og se hva du liker.

Jeg tenker å kjøpe en ny 2018-modell. Blir nok Soul som er eneste alternativet, da jeg nå skjønner at Ioniq ikke leveres på en stund. Skal prøvekjøre i morgen, så da faller dommen! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA