Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carplay?

Startet av Ecotrip, onsdag 10. januar 2018, klokken 17:13

« forrige - neste »

Ecotrip

Jeg har bestilt i3 uten Carplay, men vurderer å legge det til.

Er det noen som har det og anbefaler det?

Trond.m

#1
Har det, men har ikke Iphone  :)  Er også interessert i andres erfaringer.

Går ut fra at du har kode 6NS Bluetooth Professional og Navi Pro som er en forutsetning. Fully charged har 6NS.

Rettet: De tenker kanskje på å legge det til før produksjon ? Da trenger du ikke 6NS.

bmw2002

Mange som sier det ikke virker så bra ut touch skjerm, vet ikke om de nyeste i3 har det?

Hadde CarPlay på Ampera-E og savner det i i3:
- Kart er mye bedre på å vise trafikksituasjon etc
- Kjekt å få og svare på meldinger
- Siri via CarPlay fungerte mye bedre enn på i3 (mulig det er dårlig mikrofon i i3?). På Ampera-E fungerte dette svært bra, i i3 har jeg gitt opp

JorgenM

Nei, i3 facelift har ikke touch.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Imagine

Skjermen er helt lik på LCI som før bre at man skroller sidelengs og selve menyoppsettet er annerledes.
Da jeg bestilte i3S sa selgeren at ingen har fått spesielt glede av CarPlay så han ville ikke higet etter dette. Så min bestilling er også uten. Vurderer å legge det til likevel da det bare koster et par lapper.

elbil4ever

Sitat fra: TM på onsdag 10. januar 2018, klokken 17:36
Går ut fra at du har kode 6NS Bluetooth Professional og Navi Pro som er en forutsetning. Fully charged har 6NS.

Og om man har 6NS så er det vel bare å tegne (på BMW connected web) et ekstra abonnement om man ønsker å legge til Carplay? Tror det er litt dyrere på den måten enn ved å kjøpe det pre-produksjon, dog.

Trond.m

#6
Stemmer. Det koster noe mer, men hvis man selv ikke bruker iphone så er det kanskje en fordel at bilen er forberedt for Apple CarPlay ved videresalg. BMW har av og til salg i connected drive store (blant annet Black Fridag), og så man kan kjøpe 1 mnd abonnement for å teste det først. Det koster vel bare ca en tier  ;)

Rettet: Det koster 3550 kr å kjøpe Apple CarPlay 36 mnd på connected drive store. Det var ingen mulighet for å kjøpe 1 mnd prøve foreløpig.

Rollep

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 11. januar 2018, klokken 08:00
- Kjekt å få og svare på meldinger
Svare på meldinger imens man kjører bil høres ikke særlig fornuftig ut.

turfsurf

Er vel ikke så mye farligere å snakke til Siri enn til kona...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Burger

Jeg la det med fordi jeg selv ikke vil ha en bil uten Android Auto eller CarPlay, og i og med at jeg er smartest (kilde: meg :)) så antar jeg at andre tenker likt og jeg ville ikke ekskludere fremtidige iPhone brukere som kjøper ved salg.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

#10
Sitat fra: Burger på torsdag 11. januar 2018, klokken 21:33
Jeg la det med fordi jeg selv ikke vil ha en bil uten Android Auto eller CarPlay, og i og med at jeg er smartest (kilde: meg :)) så antar jeg at andre tenker likt og jeg ville ikke ekskludere fremtidige iPhone brukere som kjøper ved salg.
Mener at du tidligere skrev at AA er støttet ? Offisielt er det vel ikke det, men det kan jo virke likevel. Har du testet det ?

https://techcrunch.com/2017/02/28/bmw-says-nein-to-android-auto/

Burger

Venter fortsatt på bil. Så fort jeg får så skal jeg si ifra.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Leste dette på et nettforum fra 2015. Regner med at det er en mer integrert løsning du ønsker deg  :D

«Basically options are zero unless you want to strap a tablet over the top of the control display»

Burger

Nå er det facelift modellen jeg har kjøpt, så info fra 2015 trenger ikke å være korrekt.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Er det forresten noen som har testet CarPlay i nye i3. Det var en som skrev i et annet delforum at BMW 7 serie av den eneste bilen som hadde støtte for trådløs tilkobling av CarPlay. Jeg trodde at det var trådløs støtte i alle BMW modeller som er forberedt for CarPlay.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA