Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjemmeladestasjon til i-Pace EV400

Startet av Stikkkontakt, onsdag 10. januar 2018, klokken 11:15

« forrige - neste »

S.S

Forhåpentligvis nok en positiv sak kopiert fra Tesla.
Mange å ta av :-)

Stikkkontakt

Sitat fra: S.S på lørdag 16. juni 2018, klokken 15:26
Forhåpentligvis nok en positiv sak kopiert fra Tesla.
Mange å ta av :-)

Hva er dette? Bytter man støpsel?

Siggen

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 16. juni 2018, klokken 21:06
Sitat fra: S.S på lørdag 16. juni 2018, klokken 15:26
Forhåpentligvis nok en positiv sak kopiert fra Tesla.
Mange å ta av :-)

Hva er dette? Bytter man støpsel?

Vi får håpe det. Tesla´s UMC har vanlig stikk og Blå 1-fas 32A som standard. Samt man kan kjøpe orginal plug n play kontakt til 16A 3-fas 400V og de forskjellige Schuco variantene som finnes(Dansk, UK, Italiensk mm) direkte fra Tesla

AJ82

Noen her som har fått bestilt ladestasjon og tatt med dette i kontrakt? Sparer jo 25% hvis dette går....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Nordlands

#154
1. Det var bare før des 2016 man kunne få fritak for moms på tilbehør som ikke kan anses som en fast del av bilen.
2. Om du kunne fått fritak så ville det utgjort 20 % reduksjon fra pris inkl. mva.

Ref. https://nelfo.no/Bibliotek/Nyhetsarkiv/2016/Desember/Moms-pa-kjop-og-montering-av-ladeboks/

Edit: Jeg har kjøpt Zappi og fått tilbud på montering med 32A, inkl. jordfeilbryter type B og overspenningsvern vil det koste meg cirka 15 000 totalt.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

elektrolux

Egentlig har ladestasjon solgt sammen med bil aldri vært mva fri, og faktisk heller aldri rimeligste alternativ.

F.eks får du fra oss ferdig montert Zappi til 13490.- og da snakker vi dynamisk smart ladestasjon med alle mulige funksjoner som sikrer enten raskest mulig lading, eller rimeligst mulig lading.

Tillegg for manglende overspenningsvern, ekstra lange strekk etc.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AJ82

Sitat fra: Nordlands på onsdag 08. august 2018, klokken 15:19
1. Det var bare før des 2016 man kunne få fritak for moms på tilbehør som ikke kan anses som en fast del av bilen.
2. Om du kunne fått fritak så ville det utgjort 20 % reduksjon fra pris inkl. mva.

Ref. https://nelfo.no/Bibliotek/Nyhetsarkiv/2016/Desember/Moms-pa-kjop-og-montering-av-ladeboks/

Edit: Jeg har kjøpt Zappi og fått tilbud på montering med 32A, inkl. jordfeilbryter type B og overspenningsvern vil det koste meg cirka 15 000 totalt.

Takk for svar. Da får det holde med mva fritak på vinterdekk.
Har også vurdert Zappi, men har dessverre ikke plass til jordfeilbryter i skapet, det er fullt...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

elektrolux

Synd å la det være bestemmende for hvilken ladeløsning du velger.

Vi selger Jordfeilbryter i egen kapsling for slike kunder som deg for kun 1400 kr. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AJ82

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. august 2018, klokken 15:35
Synd å la det være bestemmende for hvilken ladeløsning du velger.

Vi selger Jordfeilbryter i egen kapsling for slike kunder som deg for kun 1400 kr. ;)

Kan denne da plasseres ute i garasjen?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

elektrolux

Ja, men da må du ha dobbelisolert kabel fram til vernet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JPM

Har i dag en godkjent egen kurs m overspenningsvern lagt opp for Leafen. La opp en kabel som tåler 25A, men det står en 10A sikring i sikringsskapet da Leafen ikke tar i mot mer uansett.

Nå som jeg har bestilt iPace, lurer jeg på om jeg kan endre denne til 16 eller 20A, og legge opp en ny kurs til Leafen på 10A? Tar Jaguar`n i mot 20A ved lading? Eller må man bestille ladestasjon for dette?

Fikk med et tilbud fra forhandler på installasjon av en Salto ladestasjon, 16A, 3,6kW for 14.800kr.
En ting til; er det mulig å få en lengre ladekabel? trenger 7-8 meter.

AJ82

Sitat fra: JPM på torsdag 09. august 2018, klokken 09:56
Har i dag en godkjent egen kurs m overspenningsvern lagt opp for Leafen. La opp en kabel som tåler 25A, men det står en 10A sikring i sikringsskapet da Leafen ikke tar i mot mer uansett.

Nå som jeg har bestilt iPace, lurer jeg på om jeg kan endre denne til 16 eller 20A, og legge opp en ny kurs til Leafen på 10A? Tar Jaguar`n i mot 20A ved lading? Eller må man bestille ladestasjon for dette?

Fikk med et tilbud fra forhandler på installasjon av en Salto ladestasjon, 16A, 3,6kW for 14.800kr.
En ting til; er det mulig å få en lengre ladekabel? trenger 7-8 meter.

Ja, du skal kunne endre den til 16 eller 20A. Jaguar tar maks imot 32A 1 Fas som vil si ca 7,4kw.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

jkirkebo

Sitat fra: JPM på torsdag 09. august 2018, klokken 09:56
Har i dag en godkjent egen kurs m overspenningsvern lagt opp for Leafen. La opp en kabel som tåler 25A, men det står en 10A sikring i sikringsskapet da Leafen ikke tar i mot mer uansett.

Nå som jeg har bestilt iPace, lurer jeg på om jeg kan endre denne til 16 eller 20A, og legge opp en ny kurs til Leafen på 10A? Tar Jaguar`n i mot 20A ved lading? Eller må man bestille ladestasjon for dette?

Fikk med et tilbud fra forhandler på installasjon av en Salto ladestasjon, 16A, 3,6kW for 14.800kr.
En ting til; er det mulig å få en lengre ladekabel? trenger 7-8 meter.

Leaf tar imot minst 16A den, om du har en ladestasjon.

Hva med å bytte sikring til 25A og koble to stk. EcoLite ladestasjoner på kursen? Disse har integrert lastdeling. Stilles de inn på f.eks 22A får du inntil 22A når en bil lader og 11A pr. bil når begge lader. Da slipper du å strekke ut en ny kurs.

Vi har 10m type 2 kabler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JPM

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. august 2018, klokken 12:17
Sitat fra: JPM på torsdag 09. august 2018, klokken 09:56
Har i dag en godkjent egen kurs m overspenningsvern lagt opp for Leafen. La opp en kabel som tåler 25A, men det står en 10A sikring i sikringsskapet da Leafen ikke tar i mot mer uansett.

Nå som jeg har bestilt iPace, lurer jeg på om jeg kan endre denne til 16 eller 20A, og legge opp en ny kurs til Leafen på 10A? Tar Jaguar`n i mot 20A ved lading? Eller må man bestille ladestasjon for dette?

Fikk med et tilbud fra forhandler på installasjon av en Salto ladestasjon, 16A, 3,6kW for 14.800kr.
En ting til; er det mulig å få en lengre ladekabel? trenger 7-8 meter.

Leaf tar imot minst 16A den, om du har en ladestasjon.

Hva med å bytte sikring til 25A og koble to stk. EcoLite ladestasjoner på kursen? Disse har integrert lastdeling. Stilles de inn på f.eks 22A får du inntil 22A når en bil lader og 11A pr. bil når begge lader. Da slipper du å strekke ut en ny kurs.

Vi har 10m type 2 kabler.

Det var ikke dumt. Har aldri hatt behov for hurtigere lading av Leaf, men om det du skisserer funker, er jo det en god løsning. Hva koster en slik inkl montering?

jkirkebo

#164
Sitat fra: JPM på torsdag 09. august 2018, klokken 12:33
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. august 2018, klokken 12:17
Sitat fra: JPM på torsdag 09. august 2018, klokken 09:56
Har i dag en godkjent egen kurs m overspenningsvern lagt opp for Leafen. La opp en kabel som tåler 25A, men det står en 10A sikring i sikringsskapet da Leafen ikke tar i mot mer uansett.

Nå som jeg har bestilt iPace, lurer jeg på om jeg kan endre denne til 16 eller 20A, og legge opp en ny kurs til Leafen på 10A? Tar Jaguar`n i mot 20A ved lading? Eller må man bestille ladestasjon for dette?

Fikk med et tilbud fra forhandler på installasjon av en Salto ladestasjon, 16A, 3,6kW for 14.800kr.
En ting til; er det mulig å få en lengre ladekabel? trenger 7-8 meter.

Leaf tar imot minst 16A den, om du har en ladestasjon.

Hva med å bytte sikring til 25A og koble to stk. EcoLite ladestasjoner på kursen? Disse har integrert lastdeling. Stilles de inn på f.eks 22A får du inntil 22A når en bil lader og 11A pr. bil når begge lader. Da slipper du å strekke ut en ny kurs.

Vi har 10m type 2 kabler.

Det var ikke dumt. Har aldri hatt behov for hurtigere lading av Leaf, men om det du skisserer funker, er jo det en god løsning. Hva koster en slik inkl montering?

To EcoLite koster 13.500,- pluss frakt kr. 280,-

Montering driver vi ikke med dessverre. Det er dog ingen stor elektrikerjobb å montere dette. Bytte sikring, bytte stikk i koblingsboks og derfra en ledning til hver ladestasjon. Samt en tynn signalkabel mellom de.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA