Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva tror dere blir prisen?

Startet av lirekassa, tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:59

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Bjoris på torsdag 05. juli 2018, klokken 22:49
Spesielt bakfra ligner det noe japansk fra 80-tallet... Nye Leaf ser jo sinnsykt mye bedre ut...
Det synes jeg var å strekke den litt langt.
Gamle Leaf var ikke noe smykke å se på. (Så ut som en tøffel hadde paret seg med et øsekar).
Men nye er ikke mye bedre den heller.

Hadde håpet Niro gjore noen endringer i hellen å EV-utgaven, men den gang ei.
Bestefarrompe er det uansett.

Trond.m

Sitat fra: trykkertor på torsdag 05. juli 2018, klokken 23:41
Så ut som en tøffel hadde paret seg med et øsekar
OT..Ha,ha..beste og best beskrivende design av den gamle Leaf'en jeg har hørt  :laugh: :laugh:

geear

Jeg hadde tatt Niro over Leaf, dessverre veldig skuffet over designet på nye Leaf. Kia har også generelt vært flinkere på design enn Nissan de siste fem årene. Kia Optima SW og Stinger ser brukbart ut.

Egenvekt, taklast etc for EV-utgaven er ikke gjort kjent i det jeg har fått fra Kia enda iallfall.

Angående "tjene noen kroner" som noen skriver over her, så er jeg ikke sikker på at dette er bankers investering, selv om jeg tror det blir lite tap det første året. Er redd det er så godt kjent for folk at man kan tjene penger på elbil nå, at veeeldig mange står i kø på både Kona, Niro og andre kun for videresalg. Nå har jo også innføring av bompenger på elbiler startet, men markedet er vel ikke mettet på en stund enda...

borge

Ganske OT,og jeg har gamle leaf. Syntes den nye leaf såg bedre ut på bilder. Nå når jeg ser den i trafikken..den er minst like stygg som den gamle spør du meg. Niro hybrid er testet,var god å kjøre,mye bedre enn nye peugeot 3008.

telcontar

Sitat fra: borge på fredag 06. juli 2018, klokken 11:33
Ganske OT,og jeg har gamle leaf. Syntes den nye leaf såg bedre ut på bilder. Nå når jeg ser den i trafikken..den er minst like stygg som den gamle spør du meg. Niro hybrid er testet,var god å kjøre,mye bedre enn nye peugeot 3008.

100% enig ang. Leaf, bedre på bilder, men like fæl som den gamle in real life.

trykkertor

Slik føler jeg det med Niro en også.
Sett noen pressebilder hvor den ser ok ut. Så ser jeg den i trafikken og blir litt skuffet.

Har hørt at Tesla Model 3 er omvendt. Den ser bedre ut enn på bilder.

Model X synes jeg ser bra utpå bilder, men ligner en opptrekksmus på veien.


Kårepåsporet

Koreansk putekasse, henger meg på den!  :D
På et vis er det ok.
Jeg hadde kjøpt Dacia Duster i oransje farge på dagen hvis den hadde hatt elektrisk drivlinje. Jeg er ikke veldig opptatt av status.....
Så en Koreansk putekasse er ok hvis jeg trives med resten av bilen.

geear

Snakk med Grand tour-gutta om Dacia.  :o

Det trenger ikke handle om status. Selv om det er billigere med noen putekasser rundt spisebordet (eller plaststoler for å gjøre det litt mer sammenlignbart), så betaler jeg heller noen tusenlapper ekstra for å sitte på noe som ser og føles bedre ut.

borge

Ja og hva skulle det da så være? Finnes ikke dyrere putekasse enn Tesla,så det går ikke. Vente på noe bedre og mye dyrere? Folk må da stå lenge rundt spisebordet ditt virker det som.

E_S

Status bryr meg der solen aldri skinner, og de eneste grunnene til at jeg har den bilen jeg har er rekkevidden og ladenettverket. Ingen andre har noe lignende; per i dag er det bare Chevy Bolt som er sammenlignbar på rekkevidde, og ingen kan sammenlignes på ladenettverk om man ferdes utenlands.

Jeg kunne godt tenke meg en fysisk mindre bil med mindre dyre, fancy gimmicks som på et eller annet tidspunkt er dømt til å ryke, og da fremstår Niro som et godt alternativ, men fremdeles med noen utfordringer, som lav fart på hurtiglading og latterlig treg (7,2kW) AC-lading. Tro når det kommer en "no-frills" elbil med realistiske minst 350 km, grei hurtiglading og 22kW AC..
:)

goggo

Sitat fra: E_S på lørdag 07. juli 2018, klokken 13:36
Tro når det kommer en "no-frills" elbil med realistiske minst 350 km, grei hurtiglading og 22kW AC..
60KWh Leaf får du vel neste år. Ser ut som den greier 100KW (dessverre Chademo), og det sies at den kommer med 11KW eller kanskje tilogmed 22KW AC lading.
https://pushevs.com/2018/07/06/evtec-tests-charging-the-2019-nissan-leaf/

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Sitat fra: borge på lørdag 07. juli 2018, klokken 12:28
Ja og hva skulle det da så være? Finnes ikke dyrere putekasse enn Tesla,så det går ikke. Vente på noe bedre og mye dyrere? Folk må da stå lenge rundt spisebordet ditt virker det som.
Hvis du syns Tesla har finish som en putekasse, så er neppe Niro heller veien å gå for deg. Vil anbefale Bentley.

Dashbordet i Niro ER støpt plast med overflate som en putekasse. Det var ikke for å flåse jeg skrev det. Jeg har tidlig kønummer og er seriøst interessert i Niro, men hadde håpet finishen var et hakk over Citroen eller andre i samme klasse, men ble skuffet, så kan du heller skrive om Tesla i Tesla-forumet?

navyelsen

Nå varsler flere internasjonale medier at Niro EV offisielt er til salgs i Korea. Priser fra ca. 345.000 til 375.000 NOK inkl. koreanske avgifter.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

GrønnSvartfarge

Den får app i Korea ifølge den koreanske brosjyren, se link under. Side 8.
TECHNOLOGY
Charging indicator
Remote scheduling / instant charging function
Using the smartphone (UVO app), the start time, target charge,
Pre-charging or instant charging with low charge time
Setting, etc. are possible.


http://www.kia.com/content/dam/kwcms/kr/ko/files/EDE/catalog/catalog_niro-ev.pdf

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA